Gå til innhold

Hvordan julepynte med kattunge i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kan ikke ha duker, pynt i vinduskarmer og jeg Tørr ikke engang å prøve å ha lys i vinduene, hverken lysestaker eller stjerner. 

Han er klin gæren, så i år er det unntakstilstand her. Så hvordan kan jeg pynte for å få det LITT trivelig til jul? 🙈 juletre vurderes ikke engang!

Anonymkode: 8985e...29f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kattunger er gærne. Men vi har faktisk hatt både juletre og julepynt i vinduer. Kan vel si at gardiner derimot, det hadde vi ikke. Juletreet var ikke så intressant, de har lekt litt med de nederste julekulene, men de er av plast så det har gått greit.

Anonymkode: c803f...301

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kattunger er gærne. Men vi har faktisk hatt både juletre og julepynt i vinduer. Kan vel si at gardiner derimot, det hadde vi ikke. Juletreet var ikke så intressant, de har lekt litt med de nederste julekulene, men de er av plast så det har gått greit.

Anonymkode: c803f...301

Han her er verre en noen av de andre jeg har hatt 😂 alt skal klatres på og lekes med. Så juletre veit jeg går til helvette, gardiner har vi ikke av denne grunn, å ting får ikke stå i vinduskarmen. Å jeg som er så glad i å pynte til jul kjenner en liten sorg, men jeg ønsker heller ikke at katten skal skade seg eller ødelegge noe 🙈

Skrevet
3 minutter siden, herremann skrev:

received_263863880899944.jpeg

Måtte hengt det i taket for at katten her ikke skulle fått tak i det 😂

Skrevet

5a1528947a998-protecting-christmas-tree-from-dogs-cats-pets-19-585a7629ec52f__700.jpg

Anonymkode: 6e3c6...e3f

• Liker 4
Skrevet

Jeg henger stjerne i verandadør, hvor det ikke er bord eller annet å hoppe fra 😛 
I vinduer ellers henges kuler, relativt høyt! 
Ellers pyntes det kun på høye hyller hvor dem ikke når opp, og bruker bordbrikker som duk. 
Har en lukket glasslykt med kubelys i, og peis med kubelys i, og pynter rundt dem med kuler og nisser. 
Ellers er alle lys på bord kubelys, og alle går på batteri. 
Har pynteputer med juletrekk, julepledd og sånt i sofa, som tåler kattegalskapen! 

Nå er yngste ett år, og ingen fosterbabyer i år, så vurderer om jeg skal prøve meg å gardiner igjen! 

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han her er verre en noen av de andre jeg har hatt 😂 alt skal klatres på og lekes med. Så juletre veit jeg går til helvette, gardiner har vi ikke av denne grunn, å ting får ikke stå i vinduskarmen. Å jeg som er så glad i å pynte til jul kjenner en liten sorg, men jeg ønsker heller ikke at katten skal skade seg eller ødelegge noe 🙈

Føler med deg! Vi kjøpte en kattunge i sommer som var det jeg vil kalle en helt normal kattunge. Den lignet de andre kattene vi har hatt, leken, men til å leve med. Dessverre døde den og for et par uker siden kjøpte vi et søskenpar. Vi tenkte de ville ha glede av hverandre og leke sammen. Men de er fullstendig sprø, jeg er lamslått over ødeleggelsene! Jeg elsker julen og gledet meg til å pynte "kattungesikkert". Men nå vet jeg ikke.

Alt som ikke kan henges i taket utgår, tror jeg. Juletre må vi nesten ha for ungene, men i år flytter vi det fra den vante plassen og inn i et hjørne. I tillegg skal vi binde det fast i taket og kun ha uknuselige kuler. Juleblomster, levende lys og duker utgår. Vi har noen digre nisser som vi vurderer og ta fram, men ansiktene er av keramikk, så det forsøkes under oppsyn. Litt trist, men kattungene er veldig søte da ❤️ 

Anonymkode: c683f...1c6

• Liker 1
Skrevet

Har tunge adventsstaker i vinduskarmen som katten ikke kunne velte, adventsstjerne høyt i vinduet. Alt annet gikk i tusen knas i julekulebowling på natta

Anonymkode: 322dc...c5a

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Jeg henger stjerne i verandadør, hvor det ikke er bord eller annet å hoppe fra 😛 
I vinduer ellers henges kuler, relativt høyt! 
Ellers pyntes det kun på høye hyller hvor dem ikke når opp, og bruker bordbrikker som duk. 
Har en lukket glasslykt med kubelys i, og peis med kubelys i, og pynter rundt dem med kuler og nisser. 
Ellers er alle lys på bord kubelys, og alle går på batteri. 
Har pynteputer med juletrekk, julepledd og sånt i sofa, som tåler kattegalskapen! 

Nå er yngste ett år, og ingen fosterbabyer i år, så vurderer om jeg skal prøve meg å gardiner igjen! 

Ah! Hvorfor har det ikke falt meg inn å henge stjerne i verandadøra 😂 det skal jeg gjøre! 

Katten hopper oppover vinduene for å få tak i persienna, så kan ikke ha NOE hengende der 🙄🤯 

Tror jeg skal gå til anskaffelse av masse kubbelys på batteri ja, har ikke tent et eneste lys etter at katten kom i hus 🙈 

Har noen store lykter jeg kan ha levende lys i evt. 

Takk for mange tips! Blir jul lell 😂

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler med deg! Vi kjøpte en kattunge i sommer som var det jeg vil kalle en helt normal kattunge. Den lignet de andre kattene vi har hatt, leken, men til å leve med. Dessverre døde den og for et par uker siden kjøpte vi et søskenpar. Vi tenkte de ville ha glede av hverandre og leke sammen. Men de er fullstendig sprø, jeg er lamslått over ødeleggelsene! Jeg elsker julen og gledet meg til å pynte "kattungesikkert". Men nå vet jeg ikke.

Alt som ikke kan henges i taket utgår, tror jeg. Juletre må vi nesten ha for ungene, men i år flytter vi det fra den vante plassen og inn i et hjørne. I tillegg skal vi binde det fast i taket og kun ha uknuselige kuler. Juleblomster, levende lys og duker utgår. Vi har noen digre nisser som vi vurderer og ta fram, men ansiktene er av keramikk, så det forsøkes under oppsyn. Litt trist, men kattungene er veldig søte da ❤️ 

Anonymkode: c683f...1c6

Haha jeg kjenner virkelig den følelsen der! Vurderer seriøst å kjøpe noen hyller jeg kan ha høyt oppe til å ha noen pynteting på bare for jula sin skyld 😂 det er jo ikke kattungene skyld at han er gal 😂

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har tunge adventsstaker i vinduskarmen som katten ikke kunne velte, adventsstjerne høyt i vinduet. Alt annet gikk i tusen knas i julekulebowling på natta

Anonymkode: 322dc...c5a

Han her klatrer på ting, så for at han ikke skal kunne velte adventsstaker må de skrus fast 🙈 

Skrevet

Du kan jo gjøre sånn tanten min gjorde når hun hadde valp - ha en sånn peisgrind rundt juletreet (og eventuelt feste et laken eller noe sånt på innsiden sånn at pusen ikke kommer igjennom sprinklene om de er store nok til at den kommer gjennom), samt sikre det med å feste det i taket med en krok og et tau! 

Anonymkode: cec4d...97c

Skrevet

Katter er så ulike! Mine ti de skal hele tiden borti å spise på ting. Jeg sier nei, de vet de ikke har lov, men enda så skal de bare smake litt på 😹

Mens en venninne kan si nei noen ganger så røres det ikke mer.

En kattunge er det kanskje ikke like lett å si nei til. Da er det å sette pynt høyt. Ut av rekkevidde. Er det jeg har for det medte. Stjerna får fakrisk henge urør i vinduet, samme med lysstaken i vinduet. Juletreet derimot! Har falske tre, men de skal alltid prøve å leke med det. Prøvd å dra med seg ledningen og 😹

Men en generell regel vil være å plassere ting høyt 👍🏻

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo gjøre sånn tanten min gjorde når hun hadde valp - ha en sånn peisgrind rundt juletreet (og eventuelt feste et laken eller noe sånt på innsiden sånn at pusen ikke kommer igjennom sprinklene om de er store nok til at den kommer gjennom), samt sikre det med å feste det i taket med en krok og et tau! 

Anonymkode: cec4d...97c

Kan garantere deg at en katt klarer å hoppe over en liten prisgrind 😛 å vår vil få det til med letthet. Men godt forslag 

Skrevet

Uknuselig pynt. Tekstilnisser. Røde eller andre "juletre" kubbelys gjerne med juleduft om du liker det (du trenger ikke å tenne dem), lim snøkrystaller av papir i vinduene, adventstjerne i vinduet. 

Har samme "problem". To viltre og nysgjerrige kattunger. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg pynter barne- og kattevennlig, dvs tre, papir, tekstil osv. Og hver dag samler jeg alt sammen fra gulvet og henger tilbake flere, flere ganger :)

Endret av evelynn
Skrevet

Haha. Det var det året da juletreet endte på skakke, mesteparten av barnålene  hadde ramlet av og all juletrepynten lå under juletreet istedenfor på det.   Men  kattungen hadde det gøy da 😆

Nei det er ikke så lett.  De er lekne og du klarer ikke passe på de hvert sekund.  

Skrevet

Kan du ikke brette ppirstjerner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...