Gå til innhold

Refinansiering av boliglån

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere som er flinke i økonomi:)

Jeg og min samboer tenker på å ta opp lån ,refinansiere boliglånet. Vi skal betale gjeld (til nav-barnebidrag)og ordne badet som er rimelig nedslitt. Vet dere om banken er strenge med å gi lån på 150.000 kr ?vi eier leilighet(med lån på ca.1.5 mill)Vi Har begge faste jobber,men gjeld på bil, Mc,studielån. Samt barnebidrag på ca 5000 kr/mnd. Vi tjener rundt 700.000 til sammen i året.

Takk ,på forhånd

Anonymkode: 9fa8d...2e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer an på hva leiligheten deres er verdt. Hvor mye dere har nedbetalt. Så ser de på hvor mye annen gjeld dere har. Dere tjener ikke så veldig mye og da er nok banken ekstra forsiktige. Vi tenker å låne litt ekstra selv, men vi har års lønn på 1,2-1,3mill samlet. Og lån på 3mill mens huset er verdt 6mill. Ingen annen lån. Når jeg logger meg på i nettbanken så får jeg spørsmål om vi ønsker å låne mere. Så, nei banken er ikke strenge dersom en oppfyller kravene om lånesummen.

Anonymkode: 46d73...a45

Skrevet

Skyldig barnebidrag gir fort avslag i de fleste banker

Anonymkode: 56ea8...3ee

• Liker 1
Skrevet

Hei, 

Som regel kan du refinansiere opp til 85% av boligens verdi.
Dvs for deg at hvis boligen din er verdt 2 mill. Kan du ta opp lån opp til 1.7 mill.
Du sier du har 1.5 mill i gjeld, da kan du teorien refinansiere opp til 1.7 mill. 200 000,- til bad, bil etc.

Er boligen din verdt mer, så kan du refinansiere mer. Banken kan såklart ha noen innvendinger mtp betjening, annen gjeld osv. Men det å refinansiere er vel den vanligste måten å finansiere litt større prosjekter. Lykke til.

Anonymkode: 44b54...1e7

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skyldig barnebidrag gir fort avslag i de fleste banker

Anonymkode: 56ea8...3ee

Vil det hjelpe om vi betaler ut gjelden før vi søker?Er ikke det største beløpet.ca.30.000 kr

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil det hjelpe om vi betaler ut gjelden før vi søker?Er ikke det største beløpet.ca.30.000 kr

Sånne ting kan banken din svare på.

Anonymkode: 44b54...1e7

• Liker 5
Skrevet

Du må snakke med banken din om dette. Ingen her kan svare deg på dette. Gjeldsgrad, belåningsgraden og betjeningsevne blir vurdert.

Hilsen autorisert rådgiver 

Anonymkode: 20240...5da

• Liker 2
Skrevet
På 26.11.2018 den 19.43, AnonymBruker skrev:

Hei dere som er flinke i økonomi:)

Jeg og min samboer tenker på å ta opp lån ,refinansiere boliglånet. Vi skal betale gjeld (til nav-barnebidrag)og ordne badet som er rimelig nedslitt. Vet dere om banken er strenge med å gi lån på 150.000 kr ?vi eier leilighet(med lån på ca.1.5 mill)Vi Har begge faste jobber,men gjeld på bil, Mc,studielån. Samt barnebidrag på ca 5000 kr/mnd. Vi tjener rundt 700.000 til sammen i året.

Takk ,på forhånd

Du har glemt det viktigste. Hva er boligen verdt?

Forresten: Litt dårlig butikk at du skal være med på å ta opp lån for å betale hans/hennes barnebidrag vel? 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har refinansiert (gjorde alt via epost) og fikk 270 000 kr uten å måtte forklare hva pengene skulle brukes til. Hadde da over 60% av boligen nedbetalt. Ta kontakt med banken. Søk, så får du vite svaret.

Anonymkode: 5d6aa...6e1

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, prt90 skrev:

Du har glemt det viktigste. Hva er boligen verdt?

Forresten: Litt dårlig butikk at du skal være med på å ta opp lån for å betale hans/hennes barnebidrag vel? 

2.4 mill. 

Ja , jo .. det er dårlig butikk.. men eneste måten å få hodet over vannet-økonomisk.. Ts

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har refinansiert (gjorde alt via epost) og fikk 270 000 kr uten å måtte forklare hva pengene skulle brukes til. Hadde da over 60% av boligen nedbetalt. Ta kontakt med banken. Søk, så får du vite svaret.

Anonymkode: 5d6aa...6e1

Så bra:) 

Ja- skal søke! Ts

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

2.4 mill. 

Ja , jo .. det er dårlig butikk.. men eneste måten å få hodet over vannet-økonomisk.. Ts

Hvis dere ikke klarer å betjene bidragsgjeld på 30.000 er det en særdeles dårlig ide å ta opp enda mer lån.

Anonymkode: b69cc...97f

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville hatt en privat avtale om at det er hans gjeld (bidrag), hvis det skulle skjære seg. 

Anonymkode: 30c3f...bde

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...