AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Hei, jeg lurer på hva som skjer på første time på fertilitetsklinikk? Hva skjer, hva snakker man om, hva får man spørsmål om, er det et intervju? Kan jo forøvrig nevne at jeg har tatt alle blodprøvene som skal tas på forhånd, samboer har tatt sædprøve som var normal, jeg har tatt laparoskopi hvor det ble funnet endometriose og forandringer i høyre eggleder. Så nå lurer jeg fælt på hva denne timen kommer til å innebære siden det ikke stod så mye om det i brevet. Anonymkode: 4ecf7...938
elentari Skrevet 27. november 2018 #2 Skrevet 27. november 2018 Jeg skulle svare at hos oss ble det tatt sædprøve, ultralyd, blodprøver og gjennomgang av diverse helsefakta om oss. Men alt dette har jo du gjort, så da vet jeg ikke. Men lykke til uansett
Gjest Fnugg Skrevet 28. november 2018 #3 Skrevet 28. november 2018 (endret) Min første time før endometriose og noe skader på ene eggleder ble oppdaget så var det litt undersøkelse, spørsmål osv - samt litt sånn åpent om vi ønsker å prøve andre ting først. Fikk beskjed om at vi ifølge tester og prøver nærmest «garantert» ville lykkes med IVF og at det var «rart» vi ikke ble gravide på egenhånd. Etter laparaskopi fikk jeg klar beskjed om at vi burde starte første syklus etter timen om vi ønsket å ha en sjanse. Selve kontrakten osv (vi går privat altså) måtte vi selv ettrrspørre. Om jeg hadde stått i en kø med måneder venting hadde jeg nok vurdert privat uansett om man har hatt funn av en del eller mye endometriose. Min tilstand virket for spesialisten som litt i overkant «hissig» med veldig raskt voksende sjokoladecyste + dette du også beskriver. Endret 28. november 2018 av Fnugg
AnonymBruker Skrevet 29. november 2018 #4 Skrevet 29. november 2018 Hvis man oppsøker privat fertilitetsklinikk som par, får man da gjort alle undersøkelser med det samme? Hva hvis jeg nylig har hatt gynekologisk undersøkelse hos en annen klinikk? (privat gynekolog), kan informasjon overføres? Anonymkode: 51ff6...ea0
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2018 #5 Skrevet 9. desember 2018 Hadde tatt blodprøver hos gynekologen min, så tok dem med. Mannen tok spermprøver på fertilitetsklinikken. På samtalen pratet vi om prøvene, og det ble tatt innvendig ul av meg. Deretter snakket vi om mulighetene videre. Anonymkode: 4ab25...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå