Gå til innhold

Barn får feber om kveldene men ikke om dagen. Være hjemme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Brunello skrev:

Jeg er leder på en middels stor arbeidsplass. Jeg registrerer at de ansatte som har høyest terskel for å være hjemme fra jobb selv, også har færre sykt barn-dager. Tror mye har med holdninger å gjøre.  Jeg tror ikke de barna som er på skolen eller i barnehagen når de er litt pjusk har vondt av det. Da hadde de sagt fra på morgenen at de ikke orker.

Hvem hadde sagt ifra at de ikke orket? Det er ikke alle barn som er instand til å kunne utrykke seg grunnet bla alder, språk og lignende.

Å være pjusk i barnehagen med full rulle er ikke det samme som å sitte på et kontor for seg selv som voksen. «Pjuske» barn kan også smitte andre barn og voksne. Jeg har jobbet i bhg selv og det er provoserende når foreldre sender syke barn i bhg og smitter barn og ansatte! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Hvem hadde sagt ifra at de ikke orket? Det er ikke alle barn som er instand til å kunne utrykke seg grunnet bla alder, språk og lignende.

Å være pjusk i barnehagen med full rulle er ikke det samme som å sitte på et kontor for seg selv som voksen. «Pjuske» barn kan også smitte andre barn og voksne. Jeg har jobbet i bhg selv og det er provoserende når foreldre sender syke barn i bhg og smitter barn og ansatte! 

Feber er ikke smittsomt. Dersom det er en underliggende smittsom sykdom, vil man se andre symptomer. I denne tråden diskuterer vi ikke barn som har slitsomme sykdommer, men som er friske på morgenen og blir litt slappe utover ettermiddagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Brunello skrev:

Feber er ikke smittsomt. Dersom det er en underliggende smittsom sykdom, vil man se andre symptomer. I denne tråden diskuterer vi ikke barn som har slitsomme sykdommer, men som er friske på morgenen og blir litt slappe utover ettermiddagen.

Friske barn har ikke feber.. Dette barnet er sykt og bør være hjemme og bli frisk!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...