Gå til innhold

Erfarne netthandlere: om det å sende tilbake klær for å bytte størrelse når varene er over tollgrensa og fra utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest peachblossom
Skrevet

Hei!

Jeg bestilte litt treningstøy fra Gymshark. Et par plagg passet ikke, og jeg ønsker egentlig å bytte størrelse. Samlet kjøpte jeg klær for 2000 kr, og jeg får snart brev med regning om tollavgifter som jeg må betale. 

Har aldri sendt tilbake klær til utlandet før. Hvordan fungerer dette med tollen? Hvis jeg sender tilbake tøy for så å få sendt nye tilbake, vil jeg måtte betale enda mer toll da?

Takk for hjelp :) :) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det kommer til Gymshark så skal du egentlig ikke betale toll. De har i alle år hatt lageret sitt i Norge men de har nå flyttet det til Belgia. Jeg fikk en mail for noen dager siden at jeg snart kommer til å få en faktura fra tollen, jeg sendte mail til Gymshark og spurte om dette stemte da jeg aldri har fått det før og fikk til svar fra Gymshark: Tollen er betalt av oss på forhånd, så dette er en feil fra DHL sin side. Om du mottar en faktura for tollen så er dette altså ikke noe du skal betale, da denne kommer til å bli kreditert av DHL.

Så jeg tror du i prinsippet kan bytte størrelser uten å måtte betale noe, men send en mail for sikkerhetskyld. 

Når det gjelder andre klær fra utlandet så må man desverre betale toll på nytt hvis summen på varene er over 350kr, dette gjelder også bytting av størrelser. 

Anonymkode: 40b1c...d40

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...