Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er urettferdig. Alt de gjør er å sitte på ræva hele dagen. Blogging er ikke en jobb det er en hobby. Men de kan jo ikke gjøre det for alltid. Hvilket signal sender de til den yngre generasjonen når de glamoriserer plastisk kirurgi og ingen innsats med å komme ut i det ekte arbeidslivet? Jeg håper en dag at alle disse bloggerne får seg en virkelighetssjekk og faktisk må ut i den virkelige verden å tjene til livets opphold som den gjennomsnittlige personen som bor her i landet. Det er så mange andre som jobber mye hardere en noen som sitter å publiserer ting på nett som fortjener bedre lønn. Bloggere får ting gratis bare ved å teste å skrive om det. Virker ikke så vanskelig det. Men veldig urettferdig.

Anonymkode: dadca...11f

Det er mer jobb å være en dyktig blogger enn det de fleste tror. Og nei, bare for å være klar på det - jeg er ikke blogger selv, men har enkelte venner og bekjente som driver sine blogger/nettsteder som bedrifter (nei, det er ingen av de kjente rosabloggerne, men tar for seg andre produkter der markedet er utenfor Norge). Og det jeg forstår er at det er mye mer jobb enn det du ser. En god og fengende tekst for et tjeneste eller produkt tar ikke 1-2 min. å skrive, men kan ta noen timer, og med like mye tid brukt på å gjøre teksten språklig god og relevant for fagfeltet. Så skal man bruke litt tid på å ta gode bilder som passer med teksten, for å ikke snakke om leverandøroppfølging (man må jo ha produkter å vise frem). Og dette skal gjøres nesten hver dag, for det er viktig å holde seg oppdatert og ha relevante og gode nettsider som ikke er for gamle. Så skal noen kjøp administreres for de som selger i tillegg. 

Og da har jeg ikke engang tatt med leverandørmøter i både inn- og utland og papirarbeidet som følger med når man driver egen næring. 

Totalt sett opplever jeg at flere av dem har ganske lange dager. At du snakker om at disse ikke vet hva det "ekte arbeidslivet" er, forteller meg at du ikke egentlig vet hva som skal til for å drive egen næring. Jeg kan fortelle deg at det i mange tilfeller krever langt mer enn å være arbeidstaker. Man har ansvar for alt fra A til Å, og ferie/fritid er et fremmeord for noen av de bloggerne jeg kjenner. Og konkurransen har også etterhvert blitt stor, man er på ingen måte garantert noen millioninntekt. De du ser som tjener 300K i måneden er bare toppen av isfjellet, og under der er det mange som tjener langt mindre eller ikke noe i det hele tatt. 

Anonymkode: b1679...a62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får starte en blogg selv og se hvor rik du blir.

Skrevet
22 timer siden, Nera skrev:

Bare tenk selv, hva skal folk med så mye penger i måneden? Det er altfor mye for en 20 åring. Tenk at disse tjener mye mer enn leger og politet, det er jo helt galskap! På jobb er kommer man hjem veldig utslit og ikke orker mer enn å slappe av, mens med blogg kan man blogge når man selv har lyst på, stå opp når man har lyst og begynne å blogge. Det sykeste av alt, at de tjener ekstremt mye også. Isabel raad tjener 300k, om ikke mer, og sier hun bruker 55k på shopping hver mnd! 

Helt sykt! Synes det er så urettferdig at bloggere tjener så sykt mye penger uten å gjøre så særlig mye (på en blogg?)

Samfunnet fungerer som regel slik at man får den lønna noen synes det er verdt å betale. Nå er det vel en del arbeid bak disse bloggene, selv om jeg ikke nødvendigvis ser på det som en beundringsverdig beskjeftigelse å skrive blogg om shopping og sminke. Så lenge mange nok leser bloggene deres, vil de være attraktive til bruk i markedsføring.

Skrevet

Blodig urettferdig. Det er like urettferdig som at 20-årige fotballspillere som knapt har fullført videregående håver inn så mye i måneden, men sånn er det. De store pengene ligger i idrett og underholdning. 

Skrevet

Misunnelse er den norske folkesykdom nummer 1.  Hvem faen gidder å bry seg om hva hvem tjener?  Jo du tydeligvis.

Anonymkode: 70819...b1e

Skrevet

Blogging er markedsføring, så enkelt. Bloggere tjener penger fordi de markedsfører varer og tjenester for andre, og når ut til et stort men spesielt publikum. Rosabloggere tjener mye fordi de når ut til et publikum som er lett å forføre, samt bruker penger (Jenter i alderen 15 - 25) 

Anonymkode: 57169...e4d

Skrevet

Kunne virkelig ikke bry meg mindre om hvem som tjener hvor mye.......... men hadde ikke bloggerne hatt lesere så hadde de jo ikke tjent så mye heller. Nå er det de færreste som tjener så mye, men nå er det vel helst unge, og litt dumme, som følger disse.....

Anonymkode: ac1f8...424

Skrevet
På 26.11.2018 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Det er idiotene som ser på bloggee som bidrar til dette da. Må være digg å være  så mye smartere enn snittet at du vet hva som fanger interressen til folk. Folk interersserer seg jo  for totalt uinteressante ting, som sminke og sånt 😛 
Og hvorfor bry seg om hva ANDRE tjener? Tjener selv mer enn en med profesjon og master, har ingen utd selv. 
Men jeg snakker ikke høyt om det, for folk har det med å synes det er urettferdig..voksne er barn! 
"men jeg har utdannelse!! jeg burde ha mer lønn enn deg" er ikke nok at de tjener bra heller, de vil ha BEDRE lønn enn andre. urettferdig for de som går på skolen og sliter vettu ;) og jævlig nedtur for de som tar en utdannelse fordi det føles status. 

HVORFOR bryr dere om hva andre tjener?! det er jævla irriterrende. 

Anonymkode: d4b65...002

Hva jobber du med da ? 

Anonymkode: 6cc99...17d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...