Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Julegavetips til mann på 80 år. Synes vi kjøper det samme hvert år. Det har blitt genser, lue og jakke de siste årene. Men kanskje noen vet om noe gode tips? Han liker å være på sjøen og fisker. 

Anonymkode: 4feee...4f5

Skrevet

Om det er noe utstyr han mangler eller som er utslitt så er jo det en fin gave. Spør ham. Ellers synes jeg det er fint å gi noe som blir brukt og ikke bare samler støv: litt ekstra god kaffe, vin, konjakk f eks (alt etter hva han liker) 

• Liker 1
Skrevet

Hva med noen fine skinnhansker? Eller kanskje hansker som passer til fiske?

• Liker 1
Skrevet

Håndlagde fiskesluker, tøfler, slåbrokk, bok (gjerne en som handler om interesser han har som sjøfart, fiske, gamle tider, krigen eller lignende med illustrasjonsfoto), radio, kalender, moltebærlikør, luksuskaffe og karameller o.l., slips, lekre håndlagde ullsokker og votter med selbumønster.

• Liker 1
Skrevet

Fenalår

Anonymkode: 51315...10c

• Liker 1
Skrevet

Termoskopp til å ha med ut på fisketur, ullgenser eller kniv til sløying av fisk kanskje.

Eller bare sett sammen en fin kurv med noe godt oppi. God sjokolade, nøtter, en liten cognac osv.

Anonymkode: a1136...6a1

• Liker 1
Skrevet

Tror han har mye hansker og slikt. Fikk også noen gode ullsokker av oss i fjor kom jeg på nå. Men en god bok som handler om båt fiske historie er kanskje en god ide. 👍 Noe godt å tygge på eller noe godt han kan tilby gjester er jo en ide. 😊

Fiskeutstyr tror jeg han har mye av når jeg tenker meg om. Så jeg tror ikke vi kjøper slikt. 

Anonymkode: 4feee...4f5

Skrevet

En bok om fisking ?

Anonymkode: cc372...a2e

• Liker 1
Skrevet

Hva med disse Boken om meg/Historien om meg-bøkene? 

Anonymkode: 8f729...74c

Skrevet

Abonnement på et blad om friluft eller fiske, håndkle med navn eller bokstav, god kaffe eller te, boks med hjemmelagde kaker.

Anonymkode: 4d868...6f8

Skrevet

Bestefaren min er gammel sjømann/seiler. Bøker om båter og særlig seilskuter har slått bra an de siste årene - gjerne med mye bilder. I tillegg har han interesse for modellbåter, så han har fått noen byggesett opp igjennom med kjente båter som Blücher og Colin Archer. Ellers er sild i ulike varianter populært. Andre ting som har slått an er abonnement på båtblad, en varm, myk strikkejakke, en reise-bag han kan ha over skuldrene, tøfler, slipsnål formet som båt og mansjettknapper :)

Anonymkode: 60dc2...3b3

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor tror noen at karameller er passende for eldre? Dropp brente mandler også. Tennene er ikke like sterke som før.

Forbruksvarer som en god flaske brennevin av et slag eller andre forbruksvarer vedkommende setter pris på. Noe av ull. Hjemmestrikkede sokker, ullpledd. Noe som er relatert til interessene til vedkommende. 

Anonymkode: ca5d5...556

• Liker 2
Skrevet

Lue med hodelykt

Sitterunderlag i ull

Thermos

Brodder

Lett tursekk

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...