Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikm på søndag førstkommende men når kan jeg tidligst få positivt test ev? 

Vet vi traff på el, vært litt uggen og kvalm..  må tisse ofte, sulten ofte og puppene er merkelig tunge,ømme og harde.... men testen er blendahvit:( 

Anonymkode: b468b...509

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt tidlig enda. Jeg testet positivt 12 dpo. Det ser ut til at de fleste får svak positiv ca da. 

Skrevet

Kommer an på sensitiviteten på testen. Tidlig-tester (sensitivitet 10 mlU/ml) kan i utgangspunktet tas 5-6 dager før IKM (så du kan forsøke tirsdag eller onsdag). Standard tester som Clearblue Digital (25 mlU/ml) vil neppe gi utslag før et par dager før IKM. Ingen av disse testene hevder å være "sikre" (99%) før IKM riktignok, så om du vil ha et sikkert svar, vent med å teste til søndag eller gjerne et par dager seinere om du ikke får mensen i mellomtida.

... eller så kommer det jo litt an på om du vil vite om en evt. kjemisk graviditet (befrukta egg som ikke fester seg ordentlig, produserer nok hcg til å slå ut på tidligtester; mens mer eller mindre til vanlig tid). Dette skjer i opptil halvparten av befruktninger men oppdages gjerne ikke med mindre man tester tidlig. Samt større sjanser for skyggestreker eller veldig svake tester i mellomtida -- kommer an på om du tror du blir mer stressa av å tyde marginale tester enn å vente en ukes tid.

Anonymkode: 10693...4c2

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde villet vente med å teste til uteblitt mens. Da slipper man å bli skuffet og lei seg dersom det er kjemisk. 

Lykke til :)

• Liker 1
Skrevet

Ville i hvertfall ikke testet før fredag.

Anonymkode: eb39c...fde

Skrevet

Enig, tidligst fredag

Anonymkode: 8b98e...d47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...