Gå til innhold

Kari Traa ull

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med ullundertøyet til Kari Traa, men superundertøyet er ihvertfall helt topp :) Best på passform, stretch og holdbarhet av de jeg har hatt ihvertfall, og desidert det mest komfortable. 

Anonymkode: 2c76a...4e7

• Liker 1
Skrevet

Genseren er OK, men longsen som hører til viste seg å være nesten ubrukelig. Den er rett og slett for kort i livet. Den går ikke langt nok opp. (Jeg har ikke en gang spesielt stor rumpe...) 

Liker både Janus og Devold bedre, men favoritten er Lanullva.

• Liker 2
Skrevet

Her en dag da jeg skulle dra på meg underdelen, rivnet den i låret. En veldig lite brukt underdel, vasket max 4 ganger på anbefalt program.. Ikke særlig imponerende. Liker godt overdelen med glidelås :) 

Skrevet

Etter at de endret produksjonsland ble Kari Traa svært dårlig. Jeg har flere sett og samtlige får hull etter lite bruk. Og ikke hull i søm eller fordi det er trangt men på helt merkelige steder.

Har ikke bestemt meg for hvilket merke jeg skal gå for denne vinteren, så denne tråden var nyttig👍🏼.

• Liker 2
Skrevet

Du betaler jo litt ekstra for merkenavn og pynt. Jeg kjøpte Devold da det var så kaldt i fjor, best i test og tilbud på xxl. Varmeste settet jeg har, og holdt seg fint så langt, og jeg har brukt det nesten daglig og vasket det mye. Pynteull til å bruke hjemme får man mye billigere på Cubus, i år har de masse fine sett til 299 pr del. Varmer godt gjør de også. (Prøver å spare strøm i år...)

Anonymkode: 38d6b...fc9

• Liker 2
Skrevet

Bruker ull fra Cubus. Holder i mange år.

Anonymkode: 2b07c...779

• Liker 3
Skrevet

Synes Cubus sitt ull er mye bedre enn Kari Traa ulltøyet.

Har også kjøpt no twentyfour ullundertøy som jeg er fornøyd med

• Liker 1
Skrevet

Skal ikke si at man ikke blir varm eller at det ikke duger, men man betaler mye for merket. Kvaliteten er ikke noe å skryte av, mitt fikk hull i korsryggen av alle plasser etter svært kort tid. Dukket opp noen små i tightsen også etter en runde i vaskemaskinen. Av alle de ulike ullundertøyene jeg eier så er det nok kaldeste. Ellers er det jo også det fineste ullsettet jeg eier og angrer ikke på kjøpet! Brukeren som kalte det for afterski-plagg var spot on :dry:

• Liker 1
Skrevet
På 30.11.2018 den 19.46, duftlyset skrev:

Hvis det er kvalitet du er ute etter, gå for Devold

Eller A-Klima. 

Anonymkode: e72b7...e07

Skrevet
På 26.11.2018 den 17.12, AnonymBruker skrev:

Lurte på å kjøpe meg ett sett, men er det verdt pengene ? Ser det er ganske dyrt.

Anonymkode: 4e9d0...7fe

Ikke verdt pengene. Dårlig kvalitet!

Anonymkode: f7423...c7e

• Liker 1
Skrevet

Oppskrytt og overpriset!!! Men så er ikke jeg i situasjoner hvor jeg må vise frem ullundertøyet mitt heller. Den sorte ullsingleten fra Cubus har jeg brukt mye. Den har litt dypere utringing så den vises ikke i halsen.👍 Ellers er Iris fra Sparkjøp billig og bra, men tettere i halsen og vil vises ved en mer utringet genser/topp. Mannen bruker mye ull og mener Aklima er noe av det beste ( mest slitesterke).

Anonymkode: 59a96...ca5

• Liker 2
Skrevet

Sitter fint på, men er dessverre ikke spesielt varmt. Jeg bruker det bare innendørs. Ønsker du kvalitet og varme og er villig til å betale såpass så vil jeg heller anbefale Devold 

Anonymkode: 538f3...c5d

• Liker 1
Skrevet

Hvis man skal bruke det på tur/ski/andre aktiviteter der man svetter, så er det også mye bedre å velge noe som er 100 % ull. Min erfaring er i alle fall at polyester-blandinger kjapt får en sur lukt som ikke forsvinner i vask. Jeg opplever at Aclima eller Icebreaker er det mest holdbare, men at Devold og er veldig bra (så lenge man velger de typene som er bare ull). 

Kari Traa har mye fint da, så hvis det er mest for afterski så er det noe annet.

Sånn apropos pris, så er alle disse merkene dyre. Men det er jo alle ullklær, om det er til hverdags eller trening. Jo billigere, jo mindre ull inneholder det som regel. Synes også ofte ullundertøy er på tilbud/kampanjer, tror nesten aldri jeg har handlet det på fullpris.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er mye på turer og til tider krevende turer, og er velig fornøyd med KT sitt ullundertøy. Ikke opplevd hverken hull eller kløe med de. Har dog Devold som det gikk hull i, og mistet fasongen. Jeg for min del er fornøyd med KT sitt undertøy, og når det kommer til stykket sparer man egentlig ikke så mye penger. Ullundertøy har blitt dyrt i dag.  Ellers har jo både Ulvang og Dæhlie endel å velge i :) 

Skrevet

Har ett sett kjøpt på Sport1 på tilbud for noen år siden. Det er helt ok og jeg bruker det under annet tøy når det er litt småkaldt ute. Når det kryper ned i minus 15-20 grader så bytter jeg til enten Devold eller Icebreaker (har begge. Devold er tykkere i stoffet, men ikke dermed varmere enn Icebreaker.)

Favoritten er nok Icebreaker, men de er ikke så glade og fine i farge og mønster som Kari Traa.

Anonymkode: db973...63f

Annonse
Skrevet

Syns Janus og Devold er mye bedre.

Anonymkode: a1176...86a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Veldig glad i roseulla fra KT, har flere sett og det holder seg godt.

har nå kjøpt av det nye fra KT, Løkke. Det var enda bedre! Kun det heretter. 

Anonymkode: 0390a...bfc

Gjest Krampus
Skrevet

Kari Traa kjøper jeg for å se fin ut på hytta. Men det er ikke det jeg faktisk bruker for å holde varmen. Finnes ikke slitesterkt og behagelig på lenger. Er som om de har forandret "oppskriften" 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk et sett til jul en gang. Jeg tåler ull ganske bra, men dette klødde noe sinnssykt. I første vask krympet det så mye på lengden at det passet til ei under gjennomsnittet høy 12 år gammel jente (som ble overlykkelig da hun fikk arve det).

Jeg kjøper Devold og Stilongs (som er billigmerker til Devold og selges gjennom Coop-butikker), og så har jeg en del ullundertøy fra Pierre Robert som er noe av det mest slitesterke ullundertøyet  jeg har vært borti. Har et sett som er nærmere 10 år gammelt, og nesten like fint som da det var nytt.

Anonymkode: e68d5...158

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk et sett til jul en gang. Jeg tåler ull ganske bra, men dette klødde noe sinnssykt. I første vask krympet det så mye på lengden at det passet til ei under gjennomsnittet høy 12 år gammel jente (som ble overlykkelig da hun fikk arve det).

Jeg kjøper Devold og Stilongs (som er billigmerker til Devold og selges gjennom Coop-butikker), og så har jeg en del ullundertøy fra Pierre Robert som er noe av det mest slitesterke ullundertøyet  jeg har vært borti. Har et sett som er nærmere 10 år gammelt, og nesten like fint som da det var nytt.

Anonymkode: e68d5...158

Da må det være forskjell på Pierre Roberts modeller. Kona fikk et sett til jul for et par år siden og det gikk hull på det første gang hun brukte det. Nå sverger hun kun til KT.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...