AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Har nylig flyttet inn i en leilighet i en blokk. På visning og på kontraktsmøte spurte jeg både megler og selger om det var mye lyder fra naboene. Begge sa at det var en stille oppgang, lite festing og ikke mye lyder fra naboene. Men det er det !! Jeg hører stemmer, folk som tisser, naboer som går i etasjen over meg, dører som lukkes osv ! Jeg føler meg rett og slet lurt, og lurer på om jeg kan klage på dette til selger (selger har eierskifteforsikring). Anonymkode: 2a218...780 1
Fraggzy Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 (endret) Dette du beskriver her er IKKE mye lyd. I alle blokker er det lyd fra naboene, og da særlig fra naboen over deg. Såpass er man nødt til å forvente når du ønsker å bo i blokk. Men dersom du tenkte at det skulle være helt stille er det klart at du blir overrasket og skuffet over at det ikke er det. Du vil dog trolig ikke komme noen vei om du ønsker å heve kjøpet på et slikt grunnlag Endret 26. november 2018 av Fraggzy 25
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Når du bor i blokk, vil du høre naboene, med mindre du er døv. Så lenge det ikke er bråk, har du ikke mye du skulle ha sagt i sakens anledning, nei. Anonymkode: 29388...2e3 11
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 Eh. Det er jo lyder som er helt normalt i blokk. Du flyttet jo ikke inn i en bunker! Anonymkode: a634f...cb2 11
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 OK. Jeg hadde ikke regnet med at det skulle være stille, stille, stille. Men å høre folk tisse og trekke i snoren ? At ungene over ruller og leker på gulvet ? At dører slamres med ? Jeg syns bare det er så utrolig mye av det ! Blir helt paralysert av lydene. Klarer ikke å fokusere på noe annet. Og jeg tror ungene over bare gjør det for å irritere ! Anonymkode: 2a218...780 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 Det er IKKE Ok å høre tydelig samtale fra naboer, eller toalettbesøk. Støy fra naboer skal ikke gå utover hvile, rekreasjon eller søvnkvalitet. Det er fult mulig å heve kjøpet pga mye lyd. Evt erstatning slik at du kan lydisolere leiligheten. Forstår at du føler deg lurt. lykke til Anonymkode: 249dc...06e 11
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 Dette er helt bormale lyder når man bor flere tett sammen i en blokk. Lykke til med å reklamere på det. Anonymkode: e0aa9...8c4 8
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 Hvis man ikke tåler slike lyder, må man flytte inn i nye blokker og leilighetskomplekser. De har en helt annen lydisolering enn betongblokker fra 60-tallet, hvor det er helt vanlig å høre slike lyder. Derfor er det helt vanlig å ha husordensregler som skal regulere hva slags støy man kan skape og når, og dersom det er veldig ille er det bare å klage til styret. Eventuelt banke på døra til naboen og spørre om de kan skru ned tven bittelitt og lignende. Tviler på at du får gjennomslag for verken heving eller erstatning. Anonymkode: e4a83...ddf 9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 Jeg bor i blokk og hører bikkjene til de over, når han på siden dusjer/vasker klær og når folk kommer/går i gangene. Høres også når mannfolk tisser. Har aldri tenkt noe over dette, alltid tenkt det er vanlige lyder. Anonymkode: 3501e...b2c 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 26 minutter siden, Fraggzy skrev: Dette du beskriver her er IKKE mye lyd. I alle blokker er det lyd fra naboene, og da særlig fra naboen over deg. Såpass er man nødt til å forvente når du ønsker å bo i blokk. Men dersom du tenkte at det skulle være helt stille er det klart at du blir overrasket og skuffet over at det ikke er det. Du vil dog trolig ikke komme noen vei om du ønsker å heve kjøpet på et slikt grunnlag Jeg bor i blokk og jeg hører ikke disse lydene. Jeg hører ingenting fra naboene. Jeg hører kun oppussing-lyder, feste-lyder som hyling og høy musikk og lyder i gangene, ikke fra leilighetene. Så nei, man må ikke godta lyd fra blokk. Da er det en dårlig bygget blokk. Anonymkode: ff08b...479 6
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #11 Skrevet 26. november 2018 Hvis jeg skal sammenligne, besteforeldrene mine i Tjekkia bor i eldgammel blokk, den ble bygget før andre verdens krig, og ikke en gang der hører jeg så mye lyder som du beskriver. Hører party gutta over når jeg er på besøk og de har fest, men ikke til hverdags. Hører de ved siden av når det er fotballkamper og de skriker, ellers ikke. Så jeg hadde blitt overrasket hadde jeg kjøpt leilighet i blokk i Norge og fått dårligere standard enn en 80år gammel bygning i Tsjekkia..! Anonymkode: d8928...162 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #12 Skrevet 26. november 2018 Sender klage. Men er usikker, siden selger har eierskifteforsikring. Lest at de kan være ganske vriene. Anonymkode: 2a218...780
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #13 Skrevet 26. november 2018 Jeg bodde i blokk der jeg også hørte sånne lyder. Etter at alle rør i bygget ble skiftet ut og badene rehabilitert var det ikke lyd fra do lenger iallfall. Men de andre lydene er vanlige i blokker. Anonymkode: f3d44...66a
Gjest middagshøyden Skrevet 26. november 2018 #14 Skrevet 26. november 2018 (endret) ... Endret 19. mars 2020 av middagshøyden
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #15 Skrevet 26. november 2018 I blokken til min far, fra 60-tallet, var det ganske så stille. Kunne høre festelyder og oppussing, men ikke noe særlig mer enn det. I alle fall ikke tisselyder. I blokken til min mor - fra akkurat samme tidsperiode - kunne man derimot høre mye mer! (Inkludert tisselyder). Så det varierer nok veldig akkurat det der. Du får nok ikke hevet kjøpe pga. noe sånt, men jeg synes det er irriterende og dårlig at det fremdeles finnes blokker hvor man kan ende opp med å måtte høre på at naboen tisser. Anonymkode: 8fb72...853 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #16 Skrevet 26. november 2018 TS her: blokken er fra 1975. Hører riktig nok mest ovenfra. Fra sidene hører jeg av og til ungene. Tror lydene kommer fra oppgangen ved siden av og. For særlig i helgene kan jeg høre festing, og det er ikke fra denne oppgangen. Anonymkode: 2a218...780
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #17 Skrevet 26. november 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg bor i blokk og jeg hører ikke disse lydene. Jeg hører ingenting fra naboene. Jeg hører kun oppussing-lyder, feste-lyder som hyling og høy musikk og lyder i gangene, ikke fra leilighetene. Så nei, man må ikke godta lyd fra blokk. Da er det en dårlig bygget blokk. Anonymkode: ff08b...479 Det betyr bare at du har veldig stille naboer. Det eneste naboene hører fra meg, er nok vekkerklokka og eventuelt snorking. Men så går jeg også inn for å tråkke lett over gulvene (aldri med hælen) og ikke slamre med dører også. Anonymkode: 29388...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #18 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det betyr bare at du har veldig stille naboer. Det eneste naboene hører fra meg, er nok vekkerklokka og eventuelt snorking. Men så går jeg også inn for å tråkke lett over gulvene (aldri med hælen) og ikke slamre med dører også. Anonymkode: 29388...2e3 Om jeg hadde bodd i en blokk hvor naboen kunne høre vekkerklokken min hadde jeg virkelig ikke vært fornøyd. Anonymkode: 8fb72...853 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #19 Skrevet 26. november 2018 Erfaringsmessig mener jeg at 70 talls blokker er verst når det gjelder nabolyd. Selv har jeg også erfart at det å bo på toppen av en blokk er bedre støymessig enn under noen. Anonymkode: 0cd2e...160 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #20 Skrevet 26. november 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvis jeg skal sammenligne, besteforeldrene mine i Tjekkia bor i eldgammel blokk, den ble bygget før andre verdens krig, og ikke en gang der hører jeg så mye lyder som du beskriver. Hører party gutta over når jeg er på besøk og de har fest, men ikke til hverdags. Hører de ved siden av når det er fotballkamper og de skriker, ellers ikke. Så jeg hadde blitt overrasket hadde jeg kjøpt leilighet i blokk i Norge og fått dårligere standard enn en 80år gammel bygning i Tsjekkia..! Anonymkode: d8928...162 Slik du beskriver her har det vært i de siste blokkene jeg har bodd i også, begge fra 20/30-tallet. Anonymkode: 9801e...6b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå