AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Del Skrevet 26. november 2018 Se, lukt, smak.. Jada. Men som alle vet når man åpner noe som er vakuumpakket så pleier det ofte å lukte surt og dårlig selv om det ikke nødvendigvis er det. Spesielt merker man dette med kjøttdeig og annet som er litt blodig i pakken. Jeg kjøpte en hel gårdsand som var nedsatt 50% pga. dato, og disse går ut i morgen. Når jeg klipper den opp så slår jo denne sure lukten i mot meg, akkurat slik en pakke kyllingkjøttdeig kan gjøre i ny og ne selv om den har flere dager igjen på dato. Andre ganger lukter det ikke like mye. Så hvor dårlig kan ting egentlig lukte før det rett og slett må betegnes som bedervet? Er det stor forskjell på "vanlig" vakuumpakkelukt, og slik det vil lukte når det er dårlig? Jeg har jo vært med på å tilberede kyllingkjøttdeig som har luktet sur fis, men den smaker jo som regel helt greit når den er stekt likevel. Anonymkode: 519df...162 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest UncommonSense Skrevet 26. november 2018 #2 Del Skrevet 26. november 2018 (endret) Godt spørsmål. Jeg spiser mye datovarer, spesielt kylling, og har spist vel 1 uke over. Tar den ut av plast, skyller og lar det lufte seg i romtemp. en halv-heltime, har ikke opplevd vondt lukt hittil. Har ikke blitt dårlig heller. Det kommer jo ikke bare an på dato, vel så viktig er temperatur under oppbevaring. Jeg tenker at hvis det lukter slik at du mister lysta på produktet etter nevnt prosedyre så er det grei beskjed fra kroppen om ikke å spise det. Altså at "vakuumlukta" normalt forsvinner etter lufting, mens bedervet lukt ikke gjør det. Endret 26. november 2018 av UncommonSense Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå