sophiaM Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Jeg trenger litt tips til julegaver som ikke krever alt for mye av mitt begrensede budsjett. Jeg er ikke så veldig kreativ av meg og trenger litt innputt i hva andre gir til jul, og da spesifikt dere som velger å ikke hoppe på shoppebonanza-toget men heller går utveier som ikke rammer økonomien for mye. Har dere et spesifikt beløp dere følger til personene dere gir gave til? Hvor mye penger bruker dere til samboer, foreldre, søsken? Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe gaver til venner i år da vi heller møtes for å spise sammen og bruke tid på hverandre.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Vi har spesifikke beløp innad i familien, synes det er kjekt. Handler mye på salg, så jeg får finere gaver for budsjettet. Begynner gjerne å handle allerede på sommeren, for å fordele summen utover, og få med meg de beste salgene rundt om. Handler for 2-500 per person avhengig av hvem de er rundt meg. Anonymkode: cb5ff...0a1 2
Chablis Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Kransekakestenger med sjokolade på endene. Du trenger: Kransekakemasse/mandelmasse Lys bakesjokolade Noen fine glass fra IKEA eller Nille for oppbevaring og rødt sløyfe bånd rundt. Veldig enkelt, du får mange gaver og det er rimelig. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 Kjøp de bittesmå glassene som ser ut som mini norges glass på Clas Olson. Kjøp krydder i stor pose på utenlands matbutikk. Fyll glass med krydder og lag søte hjemmelagde etiketter. Anonymkode: 57f3d...00d 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 Det er cyber monday i dag. Prøv å let etter tilbud:) ellers kan du jo lage konfekt? Anonymkode: cc5d3...3a7
sophiaM Skrevet 26. november 2018 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2018 Takk for gode ideer, likte veldig godt oppskrifter på hjemmelaget julegodt! Når det kommer til tilbud som Black Friday og Cyber Monday så er jeg av prinsipp litt i mot dette da det kun støtter opp om et stort kjøpepress, og prøver å holde meg litt unna dette. Er det noen som har noen erfaringer rundt å gi bort en hjemmelaget middag, eller "gavekort" på hjelp rundt i huset? Tenkte da på mamma som har "alt" og som heller ikke ønsker seg noe spesielt. Syns dere dette virker som fine julegaver, eller lukter det veldig gjerrigknark? haha huff 1
Elán Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 30 minutter siden, sophiaM skrev: Jeg trenger litt tips til julegaver som ikke krever alt for mye av mitt begrensede budsjett. Jeg er ikke så veldig kreativ av meg og trenger litt innputt i hva andre gir til jul, og da spesifikt dere som velger å ikke hoppe på shoppebonanza-toget men heller går utveier som ikke rammer økonomien for mye. Har dere et spesifikt beløp dere følger til personene dere gir gave til? Hvor mye penger bruker dere til samboer, foreldre, søsken? Jeg har bestemt meg for å ikke kjøpe gaver til venner i år da vi heller møtes for å spise sammen og bruke tid på hverandre. Du kan lage konfekt, brente mandler, karameller, julekaker, gavekort på tjenester/middager. Tror det er helt fine gaver å gi til foreldre som har alt. Det beste er ting som "blir borte" slik at de ikke trenger å oppbevare ting og tang. Eventuelt bruksting som håndklær og jerseylaken (min stemor ønsker seg dette hvert år). Til mine søsken kjøper jeg flakslodd til 200 kr og legger de i glass som jeg fyller med nonstop eller lignende Bruker +-200 kr pr julegave til venner og familie.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 Jeg er glad i å gi bøker til endel leseglade folk i min familie. Kan finne rimelige pocketbøker på bokhandel el nett. Feks 3 for 2, og da kan bøkene allerede være nedsatt til 99 el 79 kr. Så kan få tre bøker for 198 kr fex. Kan finne både romaner, biografier, barnebøker, kokebøker, krim osv. Ei bok er en fin gave i seg selv syns jeg, evt i følge med sjokolade /kaffe/el stearinlys. Til tantebarn kan jeg finne klær på salg i løpet av året. El som sist fredag :var på Cubus for et planlagt kjøp av et plagg nedsatt med 20% akkurat denne dagen. Fant da stativer med masse klær på salg. Fant herregrnser til kr 70, barnegensre fra 29-79kr med mere. Rimelige og fine gaver 😊 Kan finne fine og rimelige lyslykter til inne eller utebruk. Kan du spleise med noen for å få prisen ned på noe du ønsker å gi til foreldre /søsken? Ellers kan du satse på ikke så dyrt, men virkelig noe du VET faller i smak. Ex: del til et servise/glasserie du vet gavemottaker samler på. Et kosmetikkprodukt som er en favoritt hos mottaker. Anonymkode: b70c1...f51
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 I vår familie har vi de seneste årene prøvd å tone ned "gave-bonanza`n". Barn får fremdeles ganske mye, men da er en god del av det ting som uansett måtte kjøpes inn i løpet av kort tid. Pleier å høre med foreldrene i forkant. Vi voksne får gaver som koster max 50 kroner, og etter at vi begynte med det har jeg blitt glad for alt jeg har fått (helt slutt på dyre pyntegjenstander/ husholdningsartikler jeg ikke trenger eller har lyst på ) Jeg gir for det meste bort hjemmelagde ting som kan spises, som f.eks. krydderkake, brente mandler, karameller og sursild. Selv har jeg fått gamle dekorative kaffekopper fra loppis med støpt lys i, sitteunderlag av gamle tovede ullpledd, stearinlys og servietter i "mine" farger, søtsaker, kaffe og nyttige småting som notisblokk eller peis-fyrstikker. Helt supre ting å få Anonymkode: 3f1a6...074 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 Har kjøpt en helt boks full av gamle Tex Willer tegneserier til bestefaren min. Han elsker dem! Fant i bruktbutikk. Anonymkode: f9d4a...a02
Salvie Skrevet 26. november 2018 #11 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er glad i å gi bøker til endel leseglade folk i min familie. Kan finne rimelige pocketbøker på bokhandel el nett. Feks 3 for 2, og da kan bøkene allerede være nedsatt til 99 el 79 kr. Så kan få tre bøker for 198 kr fex. Kan finne både romaner, biografier, barnebøker, kokebøker, krim osv. Ei bok er en fin gave i seg selv syns jeg, evt i følge med sjokolade /kaffe/el stearinlys. Til tantebarn kan jeg finne klær på salg i løpet av året. El som sist fredag :var på Cubus for et planlagt kjøp av et plagg nedsatt med 20% akkurat denne dagen. Fant da stativer med masse klær på salg. Fant herregrnser til kr 70, barnegensre fra 29-79kr med mere. Rimelige og fine gaver 😊 Kan finne fine og rimelige lyslykter til inne eller utebruk. Kan du spleise med noen for å få prisen ned på noe du ønsker å gi til foreldre /søsken? Ellers kan du satse på ikke så dyrt, men virkelig noe du VET faller i smak. Ex: del til et servise/glasserie du vet gavemottaker samler på. Et kosmetikkprodukt som er en favoritt hos mottaker. Anonymkode: b70c1...f51 Støtter denne. Platekompaniet har et veldig godt utvalg av bøker der du får 3 for 200 kr. Slenger du med noe ekstra som te eller en pose twist feks får du en fin gave i mine øyne. En flaske vin er også billig dersom du kjøper en som ligger runt 120 kr. Spør om råd på polet for å finne en som er god. De har noen fine billige glasskrukker på IKEA, kjøp en og lag brente mandler med rødt sløyfeband og gi sammen med en pose økologisk kaffe. Også har du veldedige gaver, de har jeg sansen for. 100 kr koster 5 høns til noen fattige i Afrika. Du får da et pent forseglet kort med bilde av høner og en forklarende tekst. Hvis du kan hekle eller vil lære deg det så er hjemmeheklede kluter i bomull og et såpestykke også er veldig fin rimelig gave. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #12 Skrevet 26. november 2018 Jeg har null penger til julegaver i år pga sparing til utvekslingsstudier, så i år blir det heller julemiddag med søsken, og foreldre får gavekort på barnevakt til mine yngste søsken. Julekort og hjemmelagde ting er koselig, det er tanken som teller. Liker selv å lage ting, så hender jeg tegner portrett eller noe. Kommer også til å gi søsken "gavekort" på barnevakt og kjæledyrvakt da de har kjæledyr alle sammen, men jeg ikke har. Så blir win-win for begge Anonymkode: 29dc7...4e9 2
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #13 Skrevet 27. november 2018 Det er lov å gi brukt! Sjekk finn.no og lignende steder, så kan du finne gull! Du kan få ting gratis der, om så. Da er det bare å dra over et strøk maling før alt ser nytt og fresht ut. Anonymkode: 774dc...1f0
Nevod Skrevet 27. november 2018 #14 Skrevet 27. november 2018 Ta deg en langhelg til New York eller Madrid for å kjøpe gaver. Sparer mye der.
Fjaselina Skrevet 27. november 2018 #15 Skrevet 27. november 2018 5 minutter siden, Nevod skrev: Ta deg en langhelg til New York eller Madrid for å kjøpe gaver. Sparer mye der. Morsom, du... Lag tennbrikett-rullar av avispapir dyppa i smelta stearinlysstumpar. Heilt supre for dei som har pris eller ovn. Ikkje så genialt dersom mottakar ikkje har ovn😂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå