AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Jeg har fått tilbud om sluttpakke, takket ja og driver med jobbsøking. Jeg har flere intervjuer denne uken og flere som kommer framover via headhuntere, men er litt bekymret for om det vil være negativt at jeg har tatt sluttpakke (jeg har blitt spurt hvorfor jeg vil slutte, jeg vil ikke lyve om sluttpakken)? Det er jo bare en finere måte å bli sagt opp på, man får pakketilbud fordi sjefen vil bli kvitt deg (det er ikke nedbemanning som er årsaken her, uten at jeg vil gå nærmere inn på årsaken). Hvordan forklare dette uten å høres ut som man er dårlig arbeidstaker? Anonymkode: 4991e...f65
Viktualia Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Hvis du har fått tilbud om sluttpakke betyr jo det at du selv har sagt opp, gjør det ikke? Da kan du jo si at du har sagt opp fordi du er på leting etter en ny jobb osv. DU kunne jo takket nei til sluttpakke også?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Ja, sluttpakke betyr at man sier opp (brukes ofte hvis jobben ikke har grunn god nok til å si opp, men ønsker at noen skal slutte selv), men høres det ikke rart ut å si at man bare sa opp? De fleste ville bare søkt på jobb og sluttet når de fikk noe nytt (det ville jeg også gjort hadde jeg ikke fått tilbud om pakke). Jeg kunne takket nei, absolutt, men sluttpakken var veldig god og jeg anser det som sannsynlig at jeg er i jobb snart slik at det betyr ekstra penger på konto. Anonymkode: 4991e...f65
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #4 Skrevet 27. november 2018 Trenger du å si noe da? Du trenger jo ikke å si at du har tatt sluttpakke engang. Du er på leting etter ny jobb, ønsker nye utfordringer som man sier. Anonymkode: aebe9...ef7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå