AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Fra nav: "Antall timer du jobber bestemmer hvor mye AAP blir redusert. Hvor mye du tjener, har, med noen unntak, ingen betydning. Reduksjonen blir beregnet ut fra en arbeidstid på 37,5 timer per uke. Antall timer du har vært i lønnet arbeid blir trukket fra. Utbetalingen blir redusert fra første arbeidstime." Men HVOR mye er dette egentlig.... at de gir kun på antall timer er jo supert om man har en godt lønnet timesbetaling. Vil det si for de med lavt lønnet timer at det faktisk ikke lønner seg å jobbe.. Noen som vet hvor mye eksakt dette er? Er det en sum pr time de trekker eller hva?? Anonymkode: 09d8d...0e2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 De trekker prosentvis av satsen du har på AAP. På ufør er det omvendt. Da kan en jobbe så mange/få timer en vil, men ikke tjene over 0,4G, samme hvor lang/kort tid det tar. Anonymkode: 5db4b...81b
Angelheart2 Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 I vedtaket ditt står det en dagsats for AAP. Dersom du deler denne på 7,5 får du timesatsen. Det er denne du da blir trukket hvis du jobber. Eksempel ved minstesats. 745,- pr dag / 7,5 time = 99,33 pr time Det skal noe til at du tjener mindre enn 100,- pr time dersom du er i jobb, så det vil uansett lønne seg å jobbe. Jobber du 4 timer vil du da bli trukket snaue 400,- for dette av AAP'en din. Dersom du jobber mer enn 60% på ett meldekort vil du bli trukket alt, men da har du antageligvis mer i lønn uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De trekker prosentvis av satsen du har på AAP. På ufør er det omvendt. Da kan en jobbe så mange/få timer en vil, men ikke tjene over 0,4G, samme hvor lang/kort tid det tar. Anonymkode: 5db4b...81b ahaaa slik de beregner ja, har lurt sånn på dette. Akkurat nå, Angelheart2 skrev: I vedtaket ditt står det en dagsats for AAP. Dersom du deler denne på 7,5 får du timesatsen. Det er denne du da blir trukket hvis du jobber. Eksempel ved minstesats. 745,- pr dag / 7,5 time = 99,33 pr time Det skal noe til at du tjener mindre enn 100,- pr time dersom du er i jobb, så det vil uansett lønne seg å jobbe. Jobber du 4 timer vil du da bli trukket snaue 400,- for dette av AAP'en din. Dersom du jobber mer enn 60% på ett meldekort vil du bli trukket alt, men da har du antageligvis mer i lønn uansett. aha tusen takk! Der fikk jeg noe konkret ja. Ja jeg har en godt lønnet jobb pr time så for meg er det jo span sett gunstig at det ikke går på inntekt men timeantall. Men det går vel uansett opp i opp med den max grensen da.. 0.4 g uansett.. så da må man vel passe på det + hvor mye man jobber for å ikke miste tap for den meldeperioden da.. Ja ikke sant, slik har jeg tenkt og. Jeg jobber ca 20 timer i uka. Men samtidigi må jeg da følge med på inntekten pga den grensa.. hm hjernetrim dette. Er ikke på AAP ennå. Søkte for 5 uker siden, men greit å vite litt uansett.. Anonymkode: 09d8d...0e2
Angelheart2 Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 Det er ikke noe grense på 0,4G, her blander nok Anonym Bruker med uføretrygd. AAP går kun på arbeidede timer, ikke hvor mye du tjener på det. Dersom beregningsgrunnlaget ditt for AAP er høyt så vil AAP bli høyere enn minstesats, da. AAP er 66% av inntekt da du ble syk. Dette vil stå forklart i vedtaket du får på AAP. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, Angelheart2 skrev: Det er ikke noe grense på 0,4G, her blander nok Anonym Bruker med uføretrygd. AAP går kun på arbeidede timer, ikke hvor mye du tjener på det. Dersom beregningsgrunnlaget ditt for AAP er høyt så vil AAP bli høyere enn minstesats, da. AAP er 66% av inntekt da du ble syk. Dette vil stå forklart i vedtaket du får på AAP. okei jeg å blandet nok litt med dette fra nav du nevnte istad mtp over 60%. Men da går det å på timer/megde arbeid og ikke inntekt. Takk. Nå ble jeg klokere Anonymkode: 09d8d...0e2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 2 timer siden, Angelheart2 skrev: Det er ikke noe grense på 0,4G, her blander nok Anonym Bruker med uføretrygd. AAP går kun på arbeidede timer, ikke hvor mye du tjener på det. Dersom beregningsgrunnlaget ditt for AAP er høyt så vil AAP bli høyere enn minstesats, da. AAP er 66% av inntekt da du ble syk. Dette vil stå forklart i vedtaket du får på AAP. jeg er under minstesats forresten. Så de tar utgangspunkt i det + ung ufør + barnetillegg. Har vært sykemeldt «kort» (7 mnd) men ble bedt om å søke på grunnlag av at AAP vil være en høyere ytelse enn sykepenger for meg.. så håper jeg får det innvilget kun med dette. Anonymkode: 09d8d...0e2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 4 timer siden, Angelheart2 skrev: Det er ikke noe grense på 0,4G, her blander nok Anonym Bruker med uføretrygd. AAP går kun på arbeidede timer, ikke hvor mye du tjener på det. Dersom beregningsgrunnlaget ditt for AAP er høyt så vil AAP bli høyere enn minstesats, da. AAP er 66% av inntekt da du ble syk. Dette vil stå forklart i vedtaket du får på AAP. Jeg er rimelig sikker på at jeg presiserer i mitt innlegg at 0,4-grensen gjelder for uføre. Anonymkode: 5db4b...81b
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg er under minstesats forresten. Så de tar utgangspunkt i det + ung ufør + barnetillegg. Har vært sykemeldt «kort» (7 mnd) men ble bedt om å søke på grunnlag av at AAP vil være en høyere ytelse enn sykepenger for meg.. så håper jeg får det innvilget kun med dette. Anonymkode: 09d8d...0e2 Hvis du har en god inntekt, burde du vel være over minstesats? Anonymkode: dc101...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå