AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Jeg er mor til ei kjekk og aktiv jente på 15 år. Plutselig har hun fått et elstremt behov for å si i mot meg. Alt skal krangles om!! Maten er ikke god nok, hun vil ikke legge seg når vi ber henne (prøver å si ifra at hun skal passe tiden selv, men det kommer et punkt der det er aaaltfor seint å være våken), klager om jeg ikke har kjangs til å kjøre henne et sted dersom jeg kommer sliten hjem fra jobb. Osv. Vi har tre yngre barn, jenta har alltid vært supergrei, men plutselig er hun et tenåringsmonster 😯 Og jeg klarer absolutt ikke å holde meg saklig etter ørten runder med krangling.... Hva gjør vi??? Anonymkode: da29a...43f
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Det er nok en del hormoner inne i bildet fra datterens side, ikke nødvendigvis dårlig oppdragelse Jeg ville forsøkt å lage et mønster der man jobber med kommunikasjonen. Fokusere på å snakke rolig og la begge parter forklare hverandres synspunkt uten å avbryte hverandre. Det skader heller ikke å bruke "jeg føler.." når dere snakker sammen slik at den andre part får bedre innsyn og forståelse av saken. Rett og slett prøv å roe ned situasjonen fremfor å la den eskalere. Anonymkode: eab40...a61
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Jeg anbefaler dette foredraget, å bedre tilknytning vil gi mindre opprør. Anonymkode: 8f03c...603 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå