Gå til innhold

Mor med tenåringsdatter. Full "krig". Noen gode råd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mor til ei kjekk og aktiv jente på 15 år. Plutselig har hun fått et elstremt behov for å si i mot meg. Alt skal krangles om!! Maten er ikke god nok, hun vil ikke legge seg når vi ber henne (prøver å si ifra at hun skal passe tiden selv, men det kommer et punkt der det er aaaltfor seint å være våken), klager om jeg ikke har kjangs til å kjøre henne et sted dersom jeg kommer sliten hjem fra jobb. Osv. Vi har tre yngre barn, jenta har alltid vært supergrei, men plutselig er hun et tenåringsmonster 😯 Og jeg klarer absolutt ikke å holde meg saklig etter ørten runder med krangling....

Hva gjør vi??? 

Anonymkode: da29a...43f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok en del hormoner inne i bildet fra datterens side, ikke nødvendigvis dårlig oppdragelse :) Jeg ville forsøkt å lage et mønster der man jobber med kommunikasjonen. Fokusere på å snakke rolig og la begge parter forklare hverandres synspunkt uten å avbryte hverandre. Det skader heller ikke å bruke "jeg føler.." når dere snakker sammen slik at den andre part får bedre innsyn og forståelse av saken. Rett og slett prøv å roe ned situasjonen fremfor å la den eskalere. 

Anonymkode: eab40...a61

Skrevet

Jeg anbefaler dette foredraget, å bedre tilknytning vil gi mindre opprør. :)

Anonymkode: 8f03c...603

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...