Gjest Ny gjest Skrevet 29. mars 2005 #1 Skrevet 29. mars 2005 Noen her som har tatt nettstudier og vet om disse blir sett på som bra nok utdanning? Jeg jobber fullt men har så lyst til å studere noe nytt ved siden av. Økonomi og Administrasjon eller kanskje Markedsføring. Ser at BI tilbyr dette som nettundervisning. Noen som har tatt dette eller tilsvarende og kan komme med erfaringer? Her står det om BI nettstudier: > http://www.bi.no/templates/StartPageLocal_...____18232.aspx/
Gjest Hel Skrevet 29. mars 2005 #2 Skrevet 29. mars 2005 Jeg tar for øyeblikket videregående utdanning gjennom nettet hos NKS. De er helt seriøse de og det blir regnet som vanlig utdanning. Jeg får oppgaver og sånt fra dem og tar eksamen ved nærmeste skole. Kan bare snakke for NKS selvfølgelig.
Gjest gjesta Skrevet 30. mars 2005 #3 Skrevet 30. mars 2005 Jeg har erfaring fra BIs nettstudier. De er absolutt seriøse. Du kan danne arbeidsgrupper på nett, diskusjonsforum, veiledning fra fagansvarlig, innsendingsoppgaver. I tillegg så er det to samlinger i løpet av semesteret, men som man ikke er avhengig å være på. Hvordan det med eksamenssted er jeg litt usikker på
sweetdream Skrevet 30. mars 2005 #4 Skrevet 30. mars 2005 Persille, hva studerer du på BI nettstudier og må du betale samme pris for nettstduier som for heltidsstudier?
Gjest Ny gjest Skrevet 30. mars 2005 #5 Skrevet 30. mars 2005 Takk for svar. Hører gjerne fra flere. Tror jeg kommer til å søke om å ta Bedriftsøkonomstudiet på deltid i nabobyen. Det er to kvelder i uken. Ulempen er at et studie som er ment å vare ett år da tar to år. Fordelen er jo at jeg jobber ved siden av. Økonomi og Administrasjon høyskolekandidat studiet som er 2-årig (dvs. 4 år på deltid) tilbys ikke ved skolen jeg da skal gå på, så jeg kommer da til å ta dette via nettstudie dersom jeg fortsatt ønsker det etter at jeg er ferdig med Bedriftsøkonom - da vil jeg til slutt ha Bachelor i Økonomi og Administrasjon. Men det tar 6 år på deltid... :-?
Gjest Anonymous Skrevet 30. mars 2005 #6 Skrevet 30. mars 2005 Takk for svar. Hører gjerne fra flere. Tror jeg kommer til å søke om å ta Bedriftsøkonomstudiet på deltid i nabobyen. Det er to kvelder i uken. Ulempen er at et studie som er ment å vare ett år da tar to år. Fordelen er jo at jeg jobber ved siden av. Økonomi og Administrasjon høyskolekandidat studiet som er 2-årig (dvs. 4 år på deltid) tilbys ikke ved skolen jeg da skal gå på, så jeg kommer da til å ta dette via nettstudie dersom jeg fortsatt ønsker det etter at jeg er ferdig med Bedriftsøkonom - da vil jeg til slutt ha Bachelor i Økonomi og Administrasjon. Men det tar 6 år på deltid... :-? Ta det heller på vanlig høyskole om du kan!
Gjest Ny gjest Skrevet 30. mars 2005 #7 Skrevet 30. mars 2005 Jeg jobber på dagtid og høyskolen har kun undervisning på dagtid dessverre, har sjekket det alt. :-(
Gjest gjesta Skrevet 30. mars 2005 #8 Skrevet 30. mars 2005 Persille' date=' hva studerer du på BI nettstudier og må du betale samme pris for nettstduier som for heltidsstudier?[/quote'] Jeg tar mesteparten av fagene via vanlige forelesninger, men må ta noen spesialfag (jus og økonomi) via nettet. Eksamen tar jeg på mitt lokale studiested. Alle førsteklassefagene foreleses lokalt. Det er først når du kommer videre at det lokale studiestedet ikke har forelesninger i alle fag. Det er samme pris uavhengig av hvordan du studerer. Som nettstudent får du en studieguide som gir deg framdriftsplan fra uke til uke. Denne kan vanlige studenter få kjøpt for ca 200 kr.
Gjest Ny gjest Skrevet 30. mars 2005 #9 Skrevet 30. mars 2005 Kom til å tenke på en ting.. Man må vel ikke ha Exphil/Exfac for å begynne på et slikt bachelorstudie hos BI? Det står ikke nevnt i opptakskravene til Bedriftsøkonomstudiet (kun generell studiekompetanse står det der) og høyskolekandidatstudiet kommer man inn på med bestått Bedriftsøkonom studie.. Plutselig ble jeg veldig usikker.. noen som vet sikkert? Persille?
Gjest gjesta Skrevet 30. mars 2005 #10 Skrevet 30. mars 2005 Kom til å tenke på en ting.. Man må vel ikke ha Exphil/Exfac for å begynne på et slikt bachelorstudie hos BI? Neida, du trenger ikke Exphil/Exfac, men det er absolutt en fordel at du ikke har fobi for matematikk.
Gjest Ny gjest Skrevet 30. mars 2005 #11 Skrevet 30. mars 2005 Takk, Persille det var lettende å høre. Kanskje du kan fortelle litt om hva du studerer? Studerer du fulltid eller deltid, jobber du ved siden av, og hvor mye tid må man beregne? Har ikke fobi mot matematikk, gjort det bra i økonomi tidligere hvertfall. Siden jeg bare har hatt grunnkurs matte skal jeg ta et 4 kvelders forkurs i matematikk som BI tilbyr ved studiestart. Har tenkt å skaffe meg boken i god tid slik at jeg kan begynne å forberede meg.
Gjest Ny gjest Skrevet 30. mars 2005 #12 Skrevet 30. mars 2005 Takk, Persille det var lettende å høre. Kanskje du kan fortelle litt om hva du studerer? Studerer du fulltid eller deltid, jobber du ved siden av, og hvor mye tid må man beregne? Ser nå at du har svart på en del av dette alt.
Gjest Lars 2 Skrevet 5. april 2005 #13 Skrevet 5. april 2005 Hei, jeg studerer bedriftsøkonomi (brevkurs) som deltidsstudent ved NKS, det kan jeg anbefale på det sterkeste. Jobber som elektriker på fulltid, tror ikke jeg klarer det på 4 semestere. Hadde akkurat matte 1 eksamen, og den var meget vanskelig. Forøvrig kan jeg informere om at fattern brukte ca. 10 år på å gå fra bussjåfør til autorisert regnskasfører. Alt går bare man vil, lykke ti og tvi tvi.
Gjest happyending Skrevet 6. april 2005 #14 Skrevet 6. april 2005 Det er ganske mange kurs som du absolutt ikke får jobb etter ved å ha tatt det som brevkurs, så det ville jeg også undersøkt hvis jeg var deg =)
Snuppelure Skrevet 6. april 2005 #15 Skrevet 6. april 2005 Var på BI og fikk en presentasjon av bla nettstudiene, og det virket seriøst nok det. Krever en god posjon selvdisipin, men har du det så virket opplegget bra det.
Gjest happyending Skrevet 6. april 2005 #16 Skrevet 6. april 2005 Var på BI og fikk en presentasjon av bla nettstudiene' date=' og det virket seriøst nok det. Krever en god posjon selvdisipin, men har du det så virket opplegget bra det.[/quote'] Oppleggene er kjempeseriøse de (jeg har også tatt nettstudier), men faktum er at det kan være veldig vanskelig å få jobb basert på kun nettstudier.. Du har dog helt rett i at det krever MAAASSE selvdisiplin.. Hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå