Gå til innhold

Solkrem som en kan ha foundation over?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har tips til en solkrem som en ikke blir så blank av? Altså en som en kan bruke Foundation over? Jeg vil helst ha en med minimum solfaktor 30. Ønsker helst en som ikke gir veldig hvit hud siden jeg er ganske lys fra før av. 

Takk for tips! 

Anonymkode: 64508...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Geletypen av solkrem bør vel duge til dette. Calypso har en med faktor 20. Med en foundation som gir litt solbeskyttelse i tillegg, skulle det holde. Calypso Once a Day inneholder stoffer som kan være hormonforstyrrende, så om du er skeptisk til det, bør du finne en annen.

Anonymkode: 76c4e...806

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne hatt en med høyere faktor. Men takk for tipset 😊. Hadde aldri hørt om den typen der før. 

Flere tips noen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mineralpudder med solfaktor. Men selv om det er høy solfaktor i den, vil det ikke være tilstrekkelig for å gi beskyttelse. Da må en ha på ganske store mengder for å få god nok beskyttelse. I tillegg er det mange flytende Foundation som bare har spf beskyttelse og der er det vel uvb stråler som blir best stengt ute. Det er viktig å sperre ute både uva og uvb stråler :) Kremer merket spf er som regel ikke nok. En må ha en ordentlig solkrem. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv La Roche-Posay Anthelios Invisible Face Mist (spf 50). Det er en spray du tar over ferdig sminket ansikt, den er som en setting spray. De selger den bl.a. på LookFantastic. Funker fjell :) 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sjekke de ut. Har prøvd mange sorter hittil på egen hånd som har gjort meg enten hvit eller blank. 

Takk for tips ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.11.2018 den 22.26, Nerine_ skrev:

Hvorfor ikke kjøpe foundation med solfaktor? Da sparer du tid og penger. 

For at du skal få nok beskyttelse, må du påføre mye solkrem for at det i det hele tatt skal være noe poeng. Man påfører ikke foundation i store mengder.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på isotretinoin, noe jeg også gjorde i sommer. Jeg er typen som ikke kan gå uten sminke, så solkrem kunne bli problematisk. Heldigvis hadde hudlegen min et helt fantastisk produkt som virkelig har reddet meg! Color science, sunforgettable, broad spectrum SPF 50. De har i SPF 30 også, men jeg valgte 50. Har ikke hatt antydninger til solbrenthet i ansiktet denne sommeren. Har også tipset mange av venninnene mine om denne. Har alltid vært vanskelig for meg å fornye solkremen etter to timer, som man jo skal, men med denne var det overhodet ikke et problem. Bare pudrer over og arbeider den godt inn i huden. Skal aldri slutte å kjøpe denne. 🙂

Anonymkode: a16dc...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Stellia skrev:

For at du skal få nok beskyttelse, må du påføre mye solkrem for at det i det hele tatt skal være noe poeng. Man påfører ikke foundation i store mengder.

Med mindre man skal sitte å sole seg holder det med et lag foundation. Jeg ble iallefall hverken brent eller brun de dagene jeg brukte det i sommer. Og jeg blir fort brent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vannbasert pleier å funke for meg. Jeg bestiller de fra Korea, de har gjerne høyere faktor. 

Anonymkode: 39642...635

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.11.2018 den 13.57, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har tips til en solkrem som en ikke blir så blank av? Altså en som en kan bruke Foundation over? Jeg vil helst ha en med minimum solfaktor 30. Ønsker helst en som ikke gir veldig hvit hud siden jeg er ganske lys fra før av. 

Takk for tips! 

Korres spf 50 er SUPER! :)

Anonymkode: 1ff32...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Nerine_ skrev:

Med mindre man skal sitte å sole seg holder det med et lag foundation. Jeg ble iallefall hverken brent eller brun de dagene jeg brukte det i sommer. Og jeg blir fort brent. 

Det handler ikke nødvendigvis om man blir brent eller ei. Bruk av foundation med SPF er ikke nok for å unngå tegn til aldring og forhindre hudkreft. Punktum.

Endret av Stellia
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker murad sin anti aging, tror den har faktor 30. Den er alt for dyr, men den er så god under sminke at for meg er det verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare minerals sin complexion rescue defense er super synes :) SPF 30, beskytter mot uva, uvb og blått lys :) funker også som en primer, så er super under sminke. Anbefales! 

Anonymkode: 15d5e...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filorga har en bra spray med spf50 som du kan bruke både før og etter sminke. Veldig fin når man er lenge ute i solen og bruker foundation, du kan påføre flere ganger gjennom dagen uten å fucke opp sminken, i motsetning til solkrem. 

Anonymkode: 5714e...241

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt både Bare minerals (pudder) og Estee Lauder med faktor, ikke blitt brent. Jeg får masse kviser i ansiktet av solkrem (prøvd veldig mange typer) så foundation med faktor har reddet meg.

Anonymkode: 09645...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...