AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Kan ikke fatte at dere orker den grusomme lukten, den varme kreftpinnen som misfarger hendene og ikke minst at dere orker tanken på alle de grusomme konsekvensene det fører til. Bildene som finnes på utsiden av pakkene i andre land burde sette en støkk i alle og enhver! Hva tenker dere på egentlig? Gir dere blaffen i egne barn, dyr, venner og familiemedlemmer om dere røyker inne? Og om dere har røykt som gravide, gir dere blaffen i hele fremtiden til deres eget barn? Ja, jeg forakter røykere. Synes de er ekstremt åndssvake som ikke klarer å få kontroll med misbruket sitt selv når alle konsekvenser er kjent samt at man går rundt og lukter dritt. Anonymkode: d3da0...5b3 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Tenk heller at på tross av alle disse advarslene så er det mange som røyker. Og det betyr at det må være svært vanskelig å slutte. Slutt å kritiser. Begynn heller med å forstå. Anonymkode: 5cdfd...e30 16
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Tenker det samme som deg TS, mens jeg røyker. Anonymkode: 5b19f...9a0 4
Ullvott Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 Dere som totalt mangler evne til å sette dere inn i andres situasjon: kan dere ikke bare begynne å forstå litt mer? Dere som er høye: kan ikke dere bare bli litt kortere? Dere som er tonedøve: kan ikke dere bare bli litt musikalske? Altså, satt på spissen: det er enklere sagt enn gjort. Selvsagt er det ikke umulig, men det er noe av det vanskeligste jeg har gjort, i alle fall. Jeg har full forståelse for de som ikke får det til. 18
Carrot Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 personlig "forakter" jeg mennesker som er grunne og uten evne til å se lengre enn sin egen nese... 25
Gjest hind Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 Just now, Ullvott said: Dere som totalt mangler evne til å sette dere inn i andres situasjon: kan dere ikke bare begynne å forstå litt mer? Dere som er høye: kan ikke dere bare bli litt kortere? Dere som er tonedøve: kan ikke dere bare bli litt musikalske? Altså, satt på spissen: det er enklere sagt enn gjort. Selvsagt er det ikke umulig, men det er noe av det vanskeligste jeg har gjort, i alle fall. Jeg har full forståelse for de som ikke får det til. Godt sagt. Det er så lett å se og fordømme andres feil, men man har vel egentlig ofte mer igjen for å se nærmere på sine egne.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 Det er først og fremst hjernens belønningssystemer som gjør det vanskelig å bryte avhengigheter. Fysisk ubehag og "cravings" varer ikke så veldig lenge, men den forbanna hjernen tar det ett og et halvt år å avvenne. Så det er veldig god tid til å sprekke... Anonymkode: a0116...012 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 Jeg røkte fordi jeg hadde lyst og hadde ikke lyst til å slutte! Men da jeg fikk "tilbudet" fra datteren (på dengang 23) om at hvis jeg sluttet å røyke så skulle hun slutte å snuse, kunne ikke si nei til det tilbudet. Anonymkode: 9ac1d...27d 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 6 minutter siden, Carrot skrev: personlig "forakter" jeg mennesker som er grunne og uten evne til å se lengre enn sin egen nese... Du røyker selv og har ikke selvdisiplin nok til å slutte? stakkars deg om 20 år fra nå av. Bare tørre tjærekvister igjen av lungene dine. Anonymkode: d3da0...5b3 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 Tja. Har ikke barn. Har dyr, men de utsettes ikke for passiv røyking da jeg ikke røyker innendørs. Vedgår at røyk lukter hinsides dritt. Jeg er helt likegyldig til hva du og andre moralister måtte mene, fei for egen dør først! Anonymkode: a91bf...243 5
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #11 Skrevet 26. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker det samme som deg TS, mens jeg røyker. Anonymkode: 5b19f...9a0 Enig. Gjerne mens jeg står der med den forbanna røyken i hånden. Jeg går gjennom en ganske tøff livssituasjon nå og lege/psykolog har anbefalt meg å ikke slutte med røyken nå. Jeg har nok med det andre dersom jeg ikke skal kutte ut "livlina" mi også. Pga røyken har jeg en "unnskyldning" til å ta et pusterom fra hverdagen når det er på vei til å renne over. Pga at jeg kan ta meg noen 5 minutter innimellom på jobb har jeg sluppet unna sykemelding. En dårlig unnskyldning, ja. Men det er en forklaring. I tillegg blir jeg fullstendig ufyselig å ha med og gjøre når jeg prøver å slutte så jeg velger derfor å fortsette litt til nå som ting er litt kaotiske fra før av. Røyker dog aldri inne eller i nærheten av andre mennesker jeg kan plage med røyken. Irriterer meg selv grønn over folk som røyker på buss stopp osv. Anonymkode: 660f2...6cb 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #12 Skrevet 26. november 2018 Tja, hvorfor spiser ikke de overvektige mindre? Anonymkode: 353d8...1c8 9
Rotemor Skrevet 26. november 2018 #13 Skrevet 26. november 2018 (endret) Det tankemønsteret du demonstrerer, Ts, innbefatter alle type rusmisbrukere. Alkoholikere, overspisere, snusere og narkomane er da alle like dumme. Jeg forakter dumskapen du flagger ut med. Du hevder selvsagt at alle motdebattanter røyker. Dypere er du ikke! Endret 26. november 2018 av Rotemor Skrivefeil 19
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #14 Skrevet 26. november 2018 så, ja Anonymkode: 52dc1...db0 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #15 Skrevet 26. november 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenk heller at på tross av alle disse advarslene så er det mange som røyker. Og det betyr at det må være svært vanskelig å slutte. Slutt å kritiser. Begynn heller med å forstå. Anonymkode: 5cdfd...e30 Det er bare tapere som ikke slutter å røyke. De fleste klarer det fint Anonymkode: 0e33a...4dd 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #16 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: så, ja Anonymkode: 52dc1...db0 Vi har rett til å blande oss når røykere forpester luften til andre Anonymkode: 0e33a...4dd
Hulderen Skrevet 26. november 2018 #17 Skrevet 26. november 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja. Har ikke barn. Har dyr, men de utsettes ikke for passiv røyking da jeg ikke røyker innendørs. Vedgår at røyk lukter hinsides dritt. Jeg er helt likegyldig til hva du og andre moralister måtte mene, fei for egen dør først! Anonymkode: a91bf...243 Nå ble jeg litt imponert. Så du vet altså hvor vondt røyk lukter? Og hvor vondt det lukter av hår og klær til de som har oppholdt seg nær røykeren? Jeg har ikke røyket selv. Men det de som har sluttet å røyke gjennomgående forteller, er at de har blitt overrasket over hvor vondt røyk lukter. At de ikke var klar over det mens de røykte selv. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #18 Skrevet 26. november 2018 De fleste røykere har dårligere luktsanser og skjønner ikke hvor faktisk dårlig de lukter. Som er nok grunnen de blir sammen med andre røykere, da de fleste av oss oppegående mennesker viser avsky når vi lukter den jævlig røykeånde. Anonymkode: a3f03...832 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #19 Skrevet 26. november 2018 Sliter du med noe, TS? Jeg røyker ikke, men forstår godt de som røyker. Det er jo kjempegodt. Og man har alltid noe å se frem til. Dessuten så er det slankende. Visste du at mange av de som slutter muligens mister hele helsegevinsten fordi de blir så tjukke? Anonymkode: 04780...6a9 2
Ullvott Skrevet 26. november 2018 #20 Skrevet 26. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har rett til å blande oss når røykere forpester luften til andre Anonymkode: 0e33a...4dd Personlig mener jeg at uttalelser a-la TS er temmelig forpestende, også. Etter din logikk skulle jeg dermed ha rett til å kommandere vedkommende til å holde kjeft med idiotien sin. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå