AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Hvor mye trener dere mens dere prøver? Trener dere likt hele syklusen eller tar dere det mer med ro feks etter EL? Meg: Ideelt ønsker jeg å trene 5-6 dager i uka, men er så bekymra for at det har negativ effekt på fruktbarheten. Har forsøkt å lese litt på nett, konklusjonene er vel at det ikke er noe entydig svar, men at "overdreven" trening ikke er bra om en ønsker å bli gravid. Men så er det jo sånn at jeg aner jo ikke hvor lang tid det tar å bli gravid, og det er kjipt å måtte begrense treninga i kanskje ett år eller mer. Jeg trener styrke, løper og driver med yoga, i tillegg til at jeg sykler til jobb hver dag. Passer på å spise sånn at jeg ikke går ned i vekt. Mensen er stabil-ish virker det som (litt vanskelig å vite med tidlig SA/kjemisk som tulla til hele syklusen min i oktober). BMI på 19, så er normalvektig. På programmet står intervalltrening i morgen, er da 4 dpo. Merker at jeg blir veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Kjøre på som vanlig, ta en rolig økt eller bare droppe det og la kroppen få ro og overskudd til å bli gravid? Et av rådene er jo å "fortsette treningen som før", men jeg begynte egentlig å trene såpass mye samtidig som jeg slutta på prevensjon (trente fra før ca 3 ganger i uka+sykling), så sånn sett har jeg jo økt treninga i forbindelse med prøvinga. Men det kribler i kroppen hver dag etter å trene! Vet at ingen her kan komme med fasitsvaret, men noen tanker? --------------------- -Josefine Anonymkode: c29a0...4af
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Trener som vanlig, men jeg driver ikke med hardtrening eller overtrening. Det er kun ved IVF at jeg har roet ned pga ømme eggstokker etter uttak/innsett. Ikke aktuelt å kutte på trening i disse årene, men overtrening/hardtrening bør jo unngås. Anonymkode: 6dc23...258 1
Kicki_90 Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Trente som vanlig fra første stund, økte treningsmengden etterhvert uten at det gikk noe utover prøvingen. På det meste så trente 7-9 økter i uken, trappet ned til ca 5 ifbm jobbskifte, og har holdt det der. Variert mellom løping, crossfit, styrke og litt yoga innimellom. Mtp at det tok 2,5 år før spiren satt første gangen, og 3,5 år før det ser ut til å gå bra så har jeg ikke tatt hensyn til hvor i syklusen jeg var, trent som normalt. Så mitt tips er å trene som vanlig, både både hardtrening og daglig aktivitet. 🙂
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 Trent som normalt - 3 til 4 ganger i uken begge gangene jeg har blitt gravid. Både tung styrke og kondisjon. Anonymkode: ae79d...eef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå