AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Hei, dere som har fått helt eller delvis dekket studie av arbeidsplassen, har dere fått fri til eksamen med lønn og eventuelt lese dager? Anonymkode: 533ad...ca0
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Hvis man jobber i Staten får man både eksamensdagen og lesedager dekket. Hvor mange lesedager avhenger av antall studiepoeng. https://lovdata.no/dokument/SPH/sph-2018/KAPITTEL_9-11-12 Hvis du jobber i kommune gjelder det egne regler som står i personalhåndboka. Samme for private. Hvis det ikke står bestemmelser der, ha statens håndbok i bakhodet hvis det blir noen diskusjon. Når du får utdanningen dekket regner jeg med at det er utdanning som arbeidsgiver har bruk for, og reglene for denne «kategorien» som bør brukes. Anonymkode: 09c6a...24c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis man jobber i Staten får man både eksamensdagen og lesedager dekket. Hvor mange lesedager avhenger av antall studiepoeng. https://lovdata.no/dokument/SPH/sph-2018/KAPITTEL_9-11-12 Hvis du jobber i kommune gjelder det egne regler som står i personalhåndboka. Samme for private. Hvis det ikke står bestemmelser der, ha statens håndbok i bakhodet hvis det blir noen diskusjon. Når du får utdanningen dekket regner jeg med at det er utdanning som arbeidsgiver har bruk for, og reglene for denne «kategorien» som bør brukes. Anonymkode: 09c6a...24c Jeg jobber i privat bedrift. Så da gjelder vel ikke statens personalhåndbok meg. Jeg studerer det jeg jobber med, så er relatert til jobben. Men jeg har alltid måtte ta fri uten lønn til lese dager og selve eksamen selv om sjefen finansierer halve utdannelsen og har et stort ønske om at jeg får den utdannelsen da det er mangel på det der jeg jobber. Anonymkode: 533ad...ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå