frekvens Skrevet 26. november 2018 #21 Skrevet 26. november 2018 Akkurat nå, Zenobia skrev: Aha, da misforstod jeg. Trodde ikke du hadde smakt det. Jeg skal prøve med tzatziki neste gang høres friskt og sommerlig ut. Joda, her i huset så spiser vi det meste og alt skal prøves minst en gang. Jeg spiser fisk 3-4 ganger i uken men makrell spiser jeg bare 2 ganger i året. Reservert, men ikke motstander av.. 😊 Tzatziki med litt ekstra skarp kinesisk hvitløk er veldig godt til feit fisk.👍 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #22 Skrevet 26. november 2018 ja, du kan så sei! Ikke spesielt glad i sei, ellers er jeg fan av de fleste andre fisker. Det er ikke mye som slår en fersk fjellørret stekt i panna. Anonymkode: a7113...a8d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #23 Skrevet 26. november 2018 Laks Ørret Torsk Sei Makrell (i tomat) Har foreløpig ikke smakt annet, men kan nok like det meste så lenge det er tilberedt på en måte som gir fisken god smak:) Anonymkode: 17d4c...257
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #24 Skrevet 28. november 2018 On 11/26/2018 at 12:56 PM, Ullvott said: De fiskeslagene jeg liker best smaken på er ørret, røye, laks, torsk, kveite, breiflabb, abbor (men det er så mye bein), gjedde (best som fiskekake) og lågåsild. Ja, jeg er oppvokst med tradisjoner for ferskvannsfisk. Jeg er ikke så glad i makrell, sei og sik. Røkelaks, rakfisk, surstrømming og lutefisk er ikke fiskeslag, men konserveringsmetoder. Det går an å filetere bort bena: https://www.youtube.com/watch?v=hzq_KFYHCkA Har ikke prøvd selv, men en kollega mener at det funker. Anonymkode: cf539...d0b 1
SPOCA Skrevet 28. november 2018 #25 Skrevet 28. november 2018 (endret) Makrell, abbor, torsk, kolje og sardiner er mine favoritter. Er ikke så glad i laks, det er noe jeg er velidig lei. Endret 28. november 2018 av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #26 Skrevet 28. november 2018 Ovnsbakt laks og lettsaltet torsk. Anonymkode: 69b7b...e8e
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #27 Skrevet 28. november 2018 Liker all fisk! Anonymkode: a228f...16e
caroprins Skrevet 29. november 2018 #28 Skrevet 29. november 2018 (endret) Liker ikke Lange eller sild men ellers så spiser jeg alle typer matfisk. torsk er alltid bra og den jeg liker best å hente opp fra sjøen. Breiflabb, brosme, steinbit og piggvar er jo ekstra stas å få i hus. Men sei, lyr, kolje , flyndre og makrell er og gode matfisk . Blir fiskekaker, fiskegrateng, frityrstekt fiskepinner, fiskegryter og kokt , grillet og stekt fisk med tilbehør. Laks spiser vi og når mannen får på jobb. Jobber på oppdrettsanlegg. Her i huset fisker vi alt selv , bortsett fra laksen , da vi har havet rett utenfor stuedøren. I utlandet har jeg og spist sverdfisk, havabbor og nyfanget fersk tunfisk. Deilig mat det og. Endret 29. november 2018 av caroprins
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå