AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Skrevet 26. november 2018 Jeg har vært under barnevernet hele oppveksten. Min mamma var misbruker av medikamenter grunnet psykisk sykdom, min pappa ble iløpet av min barndom alvorlig syk, jeg har bodd i syv ulike hjem innad i familien. Det er kanskje flere her som har søkt innsyn i sin mappe fra barnevernet. Det var godt å lese den ,jeg føler det har gjort godt i det å bli bedre kjent med min fortid. Og kanskje skjønne mine reaksjoner i ulike sammenhenger. Jeg liker ikke å f eks ikke ha kontroll over planer og ting som skal skje, men jeg har vært veldig veldig heldig,jeg lever ett normalt liv idag med egen familie, og er ikke preget av det i den grad at jeg ikke fungerer. Jeg fikk noen overraskelser likevel som satt sine støk i meg. Jeg fikk vite at også min far har vært alkoholiker tidligere år, jeg fikk lese at min mor rømte fra oss når jeg var to, men kom tilbake til byen vi bodde full og angrep min pappas familie, og også slo til meg i ett bom-slag. At hun havnet på glattcella, og tidligere mest sannsynlig under graviditeten med meg hadde sittet inne for en promilledom. Jeg merker jeg tenker en del på disse tingene , jeg ser litt anderledes på meg selv,jeg definerer meg litt med dette. Er jeg virkelig fra slikt opphav ? Tenk om jeg blir slik selv med årene??? Jeg er en veldig sterk person, og jeg er total avholds,men likevel tenker jeg mitt. Er det på en måte min arv mtp psykisk helse? Jeg har fått god hjelp fra barnevernet, men likevel synes jeg at notater om meg fokuserte veldig på mim oppførsel til tider. Og analyserte meg veldig, uten noen notater om hvorfor ned oppførte meg slik. Jeg hadde jo noen raptuser selvsagt, men aldri utragering eller kriminalitet. Det kan like gjerne være normale ting man gjør som barn og ungdom,men likevel ble vel jeg definert utifra det fordi jeg ikke bodde hos egen familie (foreldre) og toleranse grensen var lavere. Kanskje de i familien jeg bodde hos ikke helt klarte håndtere ett barn med traumer i form av samtaler,men tenkte psykolog var det riktige for meg. Liten utblåsning. Anonymkode: 37d83...768
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Skrevet 26. november 2018 Ja jeg glemte legge til at min mamma døde som følge av alkohol etter hun rømte fra oss ,min pappa av sykdom etterpå. Anonymkode: 37d83...768
Chablis Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Nei, du blir ikke din mor. Etter hva du forteller har du helt andre forutsetninger og i tillegg har du fri vilje. Min far er en drittsekk men jeg er ikke redd for å bli som han, jeg ser på erfaringen med han som en lærdom til meg på hvordan en forelder -ikke- skal være. 7
Pillow of Dragon Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 Litt off topic.. Jeg skulle ønske barnevernet kom å hentet meg, livet hadde vært så mye bedre. Hater mine foreldre som pesten og synes systemet har sviktet meg. Ingen som fortalte meg at vold, overgrep og psykisk vold ikke skal være i et hjem, jeg trudde slikt var normalt.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 6 minutter siden, Pillow of Dragon skrev: Litt off topic.. Jeg skulle ønske barnevernet kom å hentet meg, livet hadde vært så mye bedre. Hater mine foreldre som pesten og synes systemet har sviktet meg. Ingen som fortalte meg at vold, overgrep og psykisk vold ikke skal være i et hjem, jeg trudde slikt var normalt. Det var veldig trist å lese, håper du klarer deg greit etter forholdene 💓 Anonymkode: 37d83...768 5
Chablis Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, Pillow of Dragon skrev: Litt off topic.. Jeg skulle ønske barnevernet kom å hentet meg, livet hadde vært så mye bedre. Hater mine foreldre som pesten og synes systemet har sviktet meg. Ingen som fortalte meg at vold, overgrep og psykisk vold ikke skal være i et hjem, jeg trudde slikt var normalt. Kan du ikke lage en egen tråd i stedet for å kuppe andres. 2
Pillow of Dragon Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 38 minutter siden, Elektra skrev: Kan du ikke lage en egen tråd i stedet for å kuppe andres. Var ikke meningen. Jeg fortalte min erfaring med barnevernet hvor de sviktet meg men ikke TS. Har ikke tenkt å lage tråd heller. Poenget er at bv gjør gode ting, men noen blir glemt 5
Blue Berry Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 39 minutter siden, Elektra skrev: Kan du ikke lage en egen tråd i stedet for å kuppe andres. Kan ikke du være litt mer empatisk? 14
Blue Berry Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 2 timer siden, Pillow of Dragon skrev: Litt off topic.. Jeg skulle ønske barnevernet kom å hentet meg, livet hadde vært så mye bedre. Hater mine foreldre som pesten og synes systemet har sviktet meg. Ingen som fortalte meg at vold, overgrep og psykisk vold ikke skal være i et hjem, jeg trudde slikt var normalt. Håper du har det fint i dag ❤️ 4
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 10 minutter siden, Absurdah skrev: Kan ikke du være litt mer empatisk? Jeg er enig! Ts Anonymkode: 37d83...768 9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #11 Skrevet 26. november 2018 Selv om jeg ønsker gjerne tilbakemeldinger på mitt innlegg også da... Anonymkode: 37d83...768
Gjest Mattie16 Skrevet 26. november 2018 #12 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, Elektra skrev: Kan du ikke lage en egen tråd i stedet for å kuppe andres. Er det mulig å være så kald og skrive så slemt til en som har opplevd noe slikt? Dette tok virkelig kaken av det meste jeg har lest inne på kg!
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #13 Skrevet 26. november 2018 7 minutter siden, Mattie16 skrev: Er det mulig å være så kald og skrive så slemt til en som har opplevd noe slikt? Dette tok virkelig kaken av det meste jeg har lest inne på kg! Jeg er enig, det er ikke jeg som har skrevet det , men nå ønsker jeg gjerne egne tilbakemeldinger. Ts. Anonymkode: 37d83...768 4
Gjest Mattie16 Skrevet 26. november 2018 #14 Skrevet 26. november 2018 Til Ts! Synes du kommer frem til endel gode konklusjoner selv. Tror du kan ha rett i at «normal» tenåringsutagering ble ekstra vektlagt hos deg, nettopp pga din bakgrunn. Det er ikke så rart, siden de som var ansvarlige ville være føre var, i tilfelle det skulle utvikle seg til noe som ikke var normalt. Tenker det samme kan gjelde fosterfamilien din og, at de ville være sikker på at din psykiske helse ble passet litt ekstra på, mtp bakgrunnen din. Og at de ikke følte seg helt kompetente til å være de eneste som hadde snakket skikkelig med deg. Tenker at er det psykisk sykdom i familien så er det lurt å ha det i bakhodet, selv om det IKKE betyr at du vil rammes. Det er mange faktorer som er med å på utløse psykisk sykdom, og miljø kan være en stor del av det. Høres ut som du lever på en god og fornuftig måte.
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #15 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, Mattie16 skrev: Til Ts! Synes du kommer frem til endel gode konklusjoner selv. Tror du kan ha rett i at «normal» tenåringsutagering ble ekstra vektlagt hos deg, nettopp pga din bakgrunn. Det er ikke så rart, siden de som var ansvarlige ville være føre var, i tilfelle det skulle utvikle seg til noe som ikke var normalt. Tenker det samme kan gjelde fosterfamilien din og, at de ville være sikker på at din psykiske helse ble passet litt ekstra på, mtp bakgrunnen din. Og at de ikke følte seg helt kompetente til å være de eneste som hadde snakket skikkelig med deg. Tenker at er det psykisk sykdom i familien så er det lurt å ha det i bakhodet, selv om det IKKE betyr at du vil rammes. Det er mange faktorer som er med å på utløse psykisk sykdom, og miljø kan være en stor del av det. Høres ut som du lever på en god og fornuftig måte. Ja ,var få som snakket med meg som jeg skriver i HI, men det du skriver gir mening... Anonymkode: 37d83...768
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #16 Skrevet 26. november 2018 Kjenner til et barn i vår familie nå som er et fosterbarn og har vært hos de i min familie i litt over 10 år nå. Hn har kontakt med biologisk familie nå og har hatt det de siste 5 årene. Før det derimot var det veldig vanskelig å få til samvær pga diverse. Jeg kom til å si noe om barnets fortid som hn ikke visste, som jeg antok at hn visste. Da kom det frem av barnet biologiske har lyvd masse og virkelig pyntet på sannheten om hva som gjorde at barnet havnet i fosterhjem. Jeg bare lurer på hvor stor skade det vil gjøre da barnet en dag får lese sine papirer. Ikke bare har en hel masse sannhet blitt tilbakeholdt, men den er løyet om ved mange anledninger. Barnets fosterforeldre syns at biologisk får komme med den informasjonen. Anonymkode: a4cdb...094
Chablis Skrevet 26. november 2018 #17 Skrevet 26. november 2018 2 timer siden, Absurdah skrev: Kan ikke du være litt mer empatisk? Jo, i en tråd som omhandler erfaringer med BV så kan jeg det.
Chablis Skrevet 26. november 2018 #18 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, Mattie16 skrev: Er det mulig å være så kald og skrive så slemt til en som har opplevd noe slikt? Dette tok virkelig kaken av det meste jeg har lest inne på kg! Da har du ikke lest mye. 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 26. november 2018 #19 Skrevet 26. november 2018 Det var en sterk historie å lese. Så tøff du var som leste barnevernspapirene. Jeg skjønner at det blir sterkt å lese, at du får vite ting du ikke hadde hørt før. Det kan skremme og gjøre deg trist. Jeg synes du er sterk jeg som har kommet så langt. Husk at du er deg og ikke dem. Klem
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 26. november 2018 #20 Skrevet 26. november 2018 8 timer siden, Pillow of Dragon skrev: Litt off topic.. Jeg skulle ønske barnevernet kom å hentet meg, livet hadde vært så mye bedre. Hater mine foreldre som pesten og synes systemet har sviktet meg. Ingen som fortalte meg at vold, overgrep og psykisk vold ikke skal være i et hjem, jeg trudde slikt var normalt. ❤️❤️ Så vondt det må være å vokse opp og tro at det er normalt og slik det skal være. Håper du har det godt idag
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå