Gå til innhold

Elektrokjeder som Power og Elkjøp, er egentlig "drugstores".

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi klarer oss ikke selv lenger. Alle svar ligger på internett, til og med vennskapene ligger der nå. Folk besøker nesten ikke hverandre lenger, da alt skjer over some. Sitter på pc omtrent hele dagen, tvinger meg jo til å rydde og vaske og gå tur + noen øvelser på gulvet, men ellers er jeg på nett.... 

Anonymkode: b1057...068

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja vel. 

Du får komme deg ut av huset. Man blir litt skrullete av å sitte hjemme alene. 

• Liker 13
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi klarer oss ikke selv lenger. Alle svar ligger på internett, til og med vennskapene ligger der nå. Folk besøker nesten ikke hverandre lenger, da alt skjer over some. Sitter på pc omtrent hele dagen, tvinger meg jo til å rydde og vaske og gå tur + noen øvelser på gulvet, men ellers er jeg på nett.... 

Drug store er det vi kalle apotek, power og elkjøp er forretninger som selger elektronikk, så nei. Folk må få leve som de vil, om de vil sitte inne på nett er det deres sak.

Anonymkode: 3e781...d9c

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Drug store er det vi kalle apotek, power og elkjøp er forretninger som selger elektronikk, så nei. Folk må få leve som de vil, om de vil sitte inne på nett er det deres sak.

Pharmacy er apotek. Drug store er kolonial. 

Anonymkode: c224e...f04

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er at det er som narkotika på oss...det er like avhengighetsskapende 😛 

• Liker 1
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Er det noe rart vi holder oss inne, sier jeg. Går vi ut, risikerer vi jo å støte på folk som deg.

Anonymkode: beb35...b25

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pharmacy er apotek. Drug store er kolonial. 

Anonymkode: c224e...f04

Kolonial??? 😂😂😂😂😂 be om å få tilbake skolepengene for engelsk undervisningen. 

Anonymkode: b781a...4b0

• Liker 4
Skrevet

Drugstore har ingenting med dop/narkotika å gjøre...

Anonymkode: 47106...c12

• Liker 1
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva har dette med elkjøp og power å gjøre?

Anonymkode: 9f869...f0d

• Liker 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei: https://en.wikipedia.org/wiki/Pharmacy_(shop)

Jo. 

Drugstore blir brukt om f.eks britiske boots, som i motsetning til norske boots selger mer skjønnhet og sminke enn apotekvarer, i tillegg til matvarer og diverse annet. Pharmacy blir mer brukt om "rene" apotek. Hender det brukes om hverandre (men det vanligste er slik jeg skrev først), så ab før meg tar ikke feil slik du påstår. 

Anonymkode: 323ac...f27

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kolonial??? 😂😂😂😂😂 be om å få tilbake skolepengene for engelsk undervisningen. 

Anonymkode: b781a...4b0

Mens du bør be om pengene tilbake for norskundervisningen, for du har ikke helt fått med deg delen om sammenskriving.

Kolonial er kanskje ikke det mest riktige ordet å bruke for drugstore, men det er slett ikke helt ute på viddene heller slik du later til å tro. Drugstore brukes, som nevnt ovenfor, oftest for de butikkene som selger apotekvarer i tillegg til endel andre ting, så du ser vel kanskje likhetstrekkene mellom drugstore og kolonialbutikk? Pharmacy brukes typisk om mer "standardapotek". 

Anonymkode: 323ac...f27

Skrevet

Drugstore: https://snl.no/drugstore

Drugstore, amerikansk betegnelse på medisinutsalg, nå ofte kombinert med parfymeri, tobakksforretning, bokhandel og enklere servering.

Anonymkode: c733d...25f

• Liker 2
Skrevet

Hva har Elkjøp og Power med dette å gjøre, ts?

Anonymkode: 86a57...86a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...