AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #1 Skrevet 25. november 2018 Fikk påvist MA på et 10 ukers foster for litt over to uker siden, fikk cytotec tabletter som behandling som gikk greit. Blødde i 11 dager etter men ikke så mye. Begynte å ha sex etter blødningsstopp. Litt før helgen,altså ca 14 dager etter behandlingen begynte jeg å få smerter i magen, kjenner jeg er veldig øm rundt livmor og det gjør veldig vondt å presse når jeg skal på do. Andre som har opplevd dette? Skal ringe sykehuset imorgen og høre om jeg får komme på en sjekk. Er veldig bekymret for infeksjon😔 Anonymkode: ef74f...d4e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #2 Skrevet 25. november 2018 Jeg har hatt MA og jeg har hatt komplikasjoner hver gang med at kroppen klarte ikke å tømme livmor. Du bør be om sjekk med ultralyd og spørre om å bli ført opp på HCG blodprøve om en måneds tid. Anonymkode: 9dab8...6a7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt MA og jeg har hatt komplikasjoner hver gang med at kroppen klarte ikke å tømme livmor. Du bør be om sjekk med ultralyd og spørre om å bli ført opp på HCG blodprøve om en måneds tid. Anonymkode: 9dab8...6a7 Ok:-( så trist. Regner med jeg har rester ja, smertene er virkelig uutholdelige nå, vrir meg i senga og er skikkelig lei. Anonymkode: ef74f...d4e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 Jeg har ikke hatt MA, men jeg har vært gjennom en frivillig medisinsk abort som førte til livmorbetennelse som følge av at jeg hadde sex for tidlig. Var vel ca ti uker gravid da jeg gjennomførte min abort, og jeg blødde bare i seks dager. Hadde sex tre dager etter det. Livmorbetennelse er vondt, det gjorde ikke vondt bare når jeg presset i forbindelse med dobesøk, men hele tiden. På 24 timer hadde jeg tømt ei hel pakke med Paracet (faktisk etter samråd med legevakta 😳), og smertene var fortsatt der, like vonde. Tilslutt tok de på meg alvor, så jeg fikk komme tilbake for en sjekk. Hadde ingen rester, men det var da betennelse i livmor. Fikk med meg medisiner hjem for dette, og var bra igjen etter en ukes tid. Har heldigvis heller ikke fått varige mén av betennelsen Høres veldig lurt ut med en sjekk Anonymkode: 5bd17...217 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 Takk for du tok deg tid til å svare! Dette minner veldig om meg selv. Men høres ut som du har en del vondere enn meg. Ringte opp til sykehuset og fikk komme opp på ul nå, så er veldig spent!! Anonymkode: ef74f...d4e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 De så litt rester (trodde de) på ultralyd idag, men det var så lite, fikk antibiotika tilfelle det var en begynnende infeksjon siden jeg hadde så vondt😳. Fikk egentlig ikke noe godt svar på hvorfor jeg hadde vondt. Jeg begynner jo å tenke, kan jeg være gravid på nytt? At det de så på ultralyd var et befruktet egg som skal feste seg den neste uka? Eller er jeg helt fjern.... Anonymkode: ef74f...d4e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for du tok deg tid til å svare! Dette minner veldig om meg selv. Men høres ut som du har en del vondere enn meg. Ringte opp til sykehuset og fikk komme opp på ul nå, så er veldig spent!! Anonymkode: ef74f...d4e Skulle skrive til deg at du måtte ringe nå om du hadde store smerter, infeksjon kan gjøre større skader enn man troe om man ikke gjør noe med det. Fant de rester? Jeg måtte ha utskraping etter cytotec som ikke hadde fungert nok, blødde masse men tydeligvis ikke nok. Var faktisk en lettelse, for da var det endelig over. Anonymkode: f7f69...714
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De så litt rester (trodde de) på ultralyd idag, men det var så lite, fikk antibiotika tilfelle det var en begynnende infeksjon siden jeg hadde så vondt😳. Fikk egentlig ikke noe godt svar på hvorfor jeg hadde vondt. Jeg begynner jo å tenke, kan jeg være gravid på nytt? At det de så på ultralyd var et befruktet egg som skal feste seg den neste uka? Eller er jeg helt fjern.... Anonymkode: ef74f...d4e Hvis du ikke har fått flere cytotec er det jo ingen fare om det skulle være tilfelle, jeg tror også de ser forskjell på et begynnende embryo og rester. Restene kan jo ha delt seg opp, men embryo er jo en klump. Du bør jo heller ikke ha sterke smerter av det. Pass på, ikke nøl med å kontakte legevakt om du får smerter igjen. Anonymkode: f7f69...714
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ikke har fått flere cytotec er det jo ingen fare om det skulle være tilfelle, jeg tror også de ser forskjell på et begynnende embryo og rester. Restene kan jo ha delt seg opp, men embryo er jo en klump. Du bør jo heller ikke ha sterke smerter av det. Pass på, ikke nøl med å kontakte legevakt om du får smerter igjen. Anonymkode: f7f69...714 Ja, jeg skulle også tro de ville sett forskjell. Men de va så uklare når de kikket på ultralydskjermen, de sa det kunne være rester - også pekte de på noe som var midt inni livmora, men det var så lite til at de ville gjøre noe med det såfall sa de😅 ble litt forvirra jeg. Burde jo spurt når jeg var det, men tenkte ikke over om det kunne være et embryo før etter jeg kom hjem. Enig i at det ikke burde gjøre vondt, smertene kan sammenlignes ved de smertene jeg fikk når jeg hadde hatt egguttak. Øm livmor/eggledere. Nei ikke vet jeg. Får vel bare vente å se om mensen kommer snart og «skyller» resten ut såfall😅 er vel bare en ønskedrøm at jeg skulle bli gravid på nytt så raskt etter ma - naturlig😅 Anonymkode: ef74f...d4e
Lillyvally Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 Når jeg hadde MA i vinter fikk jeg vannvittig vondt når jeg fikk eggløsning noen uker etterpå, kan det være noe så enkelt som at du har eggløsning?
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #11 Skrevet 26. november 2018 4 minutter siden, Lillyvally skrev: Når jeg hadde MA i vinter fikk jeg vannvittig vondt når jeg fikk eggløsning noen uker etterpå, kan det være noe så enkelt som at du har eggløsning? Tok en digital eggløsningstest idag som var negativ😣. Tok hele forrige uke også, da var de positive hver dag - men tenker det var på grunn av at jeg fremdeles hadde hcg nivå så høyt.. vi hadde også samleie i helga, men det gjorde veldig vondt, så tenker at livmortappen var veldig lav? Og det er den ikke under eggløsning trodde jeg.. ikke lett å forstå seg på dette her Anonymkode: ef74f...d4e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #12 Skrevet 26. november 2018 Hva er MA? Anonymkode: f18fc...c3c
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #13 Skrevet 26. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er MA? Anonymkode: f18fc...c3c Missed abortion Anonymkode: ef74f...d4e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå