Gå til innhold

Elendig service på Peppe's pizza. Bestilte take-away m henting om 20 min, ved henting fikk jeg beskjed om ytterligere 15 til 45 min ventetid

Anbefalte innlegg

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle bør prøve å jobbe i servicebransjen for å kjenne på kroppen hvor virkelig ufyselig folk er. Nei ikke alt kan snurre rundt din verden om det skulle være så enkelt. 

Anonymkode: e3da1...65d

Jeg har jobbet 20 år i butikk så jeg har håndtert kunder av alle slag, fra hyggelige til frekke og ufyselige folk, og jeg forstår at ting kan skjære seg og at det kan være omstendigheter de ansatte ikke rår over som er årsaken. Men de ansatte er bedriftens ansikt utad og når ting ikke går på skinner er det de ansattes jobb å håndtere det på en profesjonell måte. Jeg synes ikke det er godt nok med "Pizza'n din æ'kke ferdig, så du må vente en stund til" når en kunde kommer for å hente mat til avtalt tidspunkt. De burde i det minste beklaget forsinkelsen.

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at de som tar i mot bestillingen din sitter eksternt og aner ikke hvordan ting er på avdeligen din bestilling blir sendt til. 

Anonymkode: d321c...35e

Det er jeg fullstendig klar over. Poenget mitt er at de burde hatt et system så avdelingen kunne lagt inn "sperre" for henting av take-away f.eks. en time fremover så de kunne kommet a jour.  Da kunne de på kundesenteret - eller appen - gitt beskjed om at "tidligste hentetidspunkt på avdeling XX er klokka ...." og kunden kan ta stilling til om de ønsker å vente eller ikke før bestilling. 

TS🍕

Anonymkode: 19913...947

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dum du er da ;) 

Anonymkode: b4679...ef4

Det er et seriøst spørsmål. Du sier de skal levere mat til riktig tidspunkt, tror du ikke de prøver på det? 

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Men ts, hva er poenget med å poste dette innlegget her? Ta det opp med peppes heller :) 

Anonymkode: 60f0a...8f9

Tja...å lufte min frustrasjon og høre andres tanker. Jeg har prøvd å klage til Peppes før (på Premium Chicago pizza med bred skorpe og svært lite fyll) uten å få svar, selv etter purring, så gidder ikke bruke tid på det nok en gang.

TS🍕

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig. Men ts, hva er poenget med å poste dette innlegget her? Ta det opp med peppes heller :) 

Anonymkode: 60f0a...8f9

Jepp, det kan faktisk lønne seg også. 

Jeg klagde på maten en gang, og et par dager etterpå fikk jeg tre individuelle gavekort på gratis stor pizza+brus+rømmedressing inkl levering. 

Jeg opplevde det som overraskende og uventet god service, jeg forventet kanskje en siderett med på kjøpet på neste bestilling liksom.. 

Endret av Elektra
  • Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja...å lufte min frustrasjon og høre andres tanker. Jeg har prøvd å klage til Peppes før (på Premium Chicago pizza med bred skorpe og svært lite fyll) uten å få svar, selv etter purring, så gidder ikke bruke tid på det nok en gang.

TS🍕

Nei vel, men du kan iallfall ikke forvente at ting blir bedre av å sutre på Internett. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS🍕

Nei. Du er ikke interessert i andres tanker. Alle innlegg her som mener noe annet enn deg argumenterer du bort. 

Dette er et rent syteinnlegg og du søker bekreftelse på at dette er verdt å syte over. 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS🍕

Jeg bruker ris/ros muligheten på nettsiden deres, alltid fått svar.. 

Skrevet
6 minutter siden, Elektra skrev:

Det er et seriøst spørsmål. Du sier de skal levere mat til riktig tidspunkt, tror du ikke de prøver på det? 

Jo men de er altfor slaske til den jobben, ser du ikke det?;);););) Er trenger du et besøk til specsavers?,);););) ;););)  Jeg hadde ALDRIIII bestilt mat igjen hos noen som ikke kommer med maten til RIKTIG tid ;;););););););) Du burde sjekke synet ditt. Totalt er det svekket ;);):);););) 

Skrevet (endret)

Jo men de er altfor slaske til den jobben, ser du ikke det?;);););) Er trenger du et besøk til specsavers?,);););) ;););)  Jeg hadde ALDRIIII bestilt mat igjen hos noen som ikke kommer med maten til RIKTIG tid ;;););););););) Du burde sjekke synet ditt. Totalt er det svekket ;);):);););) 

Var du inne på kjøkkenet og bevitnet at de var for slaske? 

Det kan være mange andre muligheter, en kokk som ikke dukket opp på jobb, en kokk som kuttet seg og måtte til legen samtidig som hele stasjonen på kjøkkenet måtte byttes ut pga blod, et firma som ut av det blå trengte mat og bestilte 20 pizzaer, en sjef som ikke forutså trøkket og satt for få folk på jobb. 

Uendelig med alternativ, men hvilken rolle spiller det når du allerede har bestemt deg. 

Personangrep, Latterliggjøring og overdrevet smileybruk kan du spare deg for. 

Endret av Elektra
  • Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Elektra skrev:

Det kan være mange andre muligheter, en kokk som ikke dukket opp på jobb, en kokk som kuttet seg og måtte til legen samtidig som hele stasjonen på kjøkkenet måtte byttes ut pga blod, et firma som ut av det blå trengte mat og bestilte 20 pizzaer, en sjef som ikke forutså trøkket og satt for få folk på jobb. 

Uendelig med alternativ, men hvilken rolle spiller det når du allerede har bestemt deg. 

Spiller ingen rolle. Jeg vil ha maten klar til den tiden jeg skal ha den!! Vil ikke du?;);)

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle bør prøve å jobbe i servicebransjen for å kjenne på kroppen hvor virkelig ufyselig folk er. Nei ikke alt kan snurre rundt din verden om det skulle være så enkelt. 

Anonymkode: e3da1...65d

Jeg tror du skal lese TS sitt innlegg en 3-4 ganger til slik at du forstår problemstillingen.

Da vil du forhåpentligvis se at når man bekrefter at en bestilling er klar om 20 minutter så forventer man ikke å måtte vente i evigheter når man etter 20 minutter kommer for å hente.

TS: jeg bestiller hjemlevering fra Peppes - og bruker web. Jeg opplever aldri at de ikke melder fra om forsinkelser eller lignende. Kan det være at problemet ligger i app`?

Gjest Blondie65
Skrevet
4 timer siden, Elektra skrev:

Nei. Du er ikke interessert i andres tanker. Alle innlegg her som mener noe annet enn deg argumenterer du bort. 

Dette er et rent syteinnlegg og du søker bekreftelse på at dette er verdt å syte over. 

Jeg aner ikke hva det er du og flere andre leser? Er vi i samme tråd? Det er da helt på sin plass å klage på manglende service? Vet du hvordan den lokale Peppes hos TS fungerer?

Gjest Blondie65
Skrevet
4 timer siden, Elektra skrev:

Jeg er helt enig med at det finnes mange grunner til at dette kan ha skjedd. Men hva med å akseptere at det ikke er godt nok for kunden? Hvis firmaet som bestiller 20 pizza ikke får disse til den tiden de har avtalt, blir de fornøyde? Hvis X bestiller mat og får bekreftet at det er klart kl Y ja da skal det være klart på det tidspunktet ellers må man varsle kunden. Spesielt når kunden selv skal hente. Her gikk det galt denne dagen. Hvorfor har ikke app mulighet til å fortelle at det i dag tar ekstra tid? Web bestilling har det.

Dette handler ikke om at TS synes det er en gjeng med døgenikter som jobber på Peppes men at hun ikke fikk maten til den avtalte tiden som var bekreftet av Peppes. Det går ikke an å snakke seg bort fra at Peppes har lovet en levering på et tidspunkt de ikke greier å holde. 

Skrevet

Systemsvikt, for lite folk på jobb, andre ting.. ikke dårlig service. 

Om det var mange som ventet så Burde det vært en rutine for å si i fra. Det at det ikke ble gjort ser ikke jeg på som dårlig service av de ansatte men dårlige rutiner satt av ledelsen. Det er de som burde få beskjed. 

Å yte ekstra servise for at akkurat TS skulle få sin mat i tide ville ikke være rettferdig ovenfor de andre. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller ingen rolle. Jeg vil ha maten klar til den tiden jeg skal ha den!! Vil ikke du?;);)

Joda, men jeg er også åpen for den menneskelige faktor og dersom ting ikke går som forespeilet så forsøker jeg å gjøre noe med det fremfor å klage på kg. 

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man ikke takler det stresset den jobbe medfører, burde man ikke ha den jobben heller. Og du må også være serviceinnstilt og gi maten til riktig tid 🙂 

Basert på hva du skriver virker det iallefall ikke som du takler å være på KG:fnise:

Anonymkode: e23cd...824

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Basert på hva du skriver virker det iallefall ikke som du takler å være på KG:fnise:

Trollllololololtrolltroll trolllllllilalei ;););););););););))););)))

Skrevet
6 timer siden, FrodeF skrev:

Nei vel, men du kan iallfall ikke forvente at ting blir bedre av å sutre på Internett. 

Man føler seg litt bedre da;) 

Anonymkode: 9a222...af5

• Liker 1
Skrevet

Det er dessverre sånt som kan skje, det er mange ledd i restauranten der ting kan gå galt. Dårlig at du ikke ble møtt med en beklagelse og noe godtgjørelse, men de fleste som jobber på peppes er vel studenter og ikke utdannede servitører. Som igjen vil påvirke service endel. 

Anonymkode: 2bff1...60d

Skrevet

Trollllololololtrolltroll trolllllllilalei ;););););););););))););)))

På seg selv kjenner man andre, skjønner jeg:fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...