Stoltskeiv Skrevet 25. november 2018 #1 Del Skrevet 25. november 2018 Tror du klima er så ille ute å kjører som forskere skal ha det til? Jeg må jo si at jeg blir skremt. Jeg tror at vi er på vei inn i en global oppvarming, men at det kan fikses på om vi omstiller oss litt. Jeg har begynt å shoppa mindre, og hvis jeg skal ha noe så kjøper jeg for det meste brukte ting. Tar mest kollektivt og kaster mye mindre mat enn det jeg gjorde før. men jeg vet ikke om det er så ille som forskere skal ha det til, men jeg tror vi kan fikse mye om vi tenker over vårt forbruk eller benytter oss av kollektiv trafikk så mye som mulig. Hva tenker dere om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stina234 Skrevet 25. november 2018 #2 Del Skrevet 25. november 2018 At forurensing påvirker klimaet er sikkert riktig. Men det har blitt et politisk hysteri her i norge for å bli best i klassen med klimatiltak som ikke er godt nok gjennomtenkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrueLue Skrevet 25. november 2018 #3 Del Skrevet 25. november 2018 Jeg tenker omstillingene som må til for å nå klimamålene er så mye mer enn hva man klarer som privatperson. Hadde vi klart å få ned forbruket av drivstoff i skipsnæringen er mye av jobben gjort. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #4 Del Skrevet 25. november 2018 Ja, jeg tror på forskninga. Tiltak må gjøres, spesielt blant klimaverstingene. Feks: Kina, Anonymkode: dd9a5...0cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #5 Del Skrevet 25. november 2018 Jepp. 😳🤕 Anonymkode: 905f3...d22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #6 Del Skrevet 25. november 2018 Det er få som vil omstille seg. Mat blir kaster i tonnevis, både fra hjem og spisesteder ute. Folk vil kjøre bil og dra på ferie med fly. Det blir kastet tonnevis med søppel fordi folk overforbruker. Det er veldig få som vil gjøre noe selv. De fleste skyver ansvaret over på andre, som en allerede ser her i tråden. Så kan en jo lure på hva generasjonen(e) etter oss vil tenke om vår egoistiske likegyldighet. Anonymkode: a8ab4...8a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #7 Del Skrevet 25. november 2018 11 minutter siden, Stina234 said: At forurensing påvirker klimaet er sikkert riktig. Men det har blitt et politisk hysteri her i norge for å bli best i klassen med klimatiltak som ikke er godt nok gjennomtenkt. Om du med hysteriske mener at vi stikker hodet i sanden og gjør noen få symboltiltak så har du rett. Skal man få gjort noe med global oppvarming så må nok vi i vesten gå ned i levestandard. Kloden takler ikke at alle skal leve som oss og den moralsk riktige løsningen er neppe å holde resten av verden i fattigdom for at vi skal kunne leve i overflod. Anonymkode: 34e1a...fc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #8 Del Skrevet 25. november 2018 50 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er få som vil omstille seg. Mat blir kaster i tonnevis, både fra hjem og spisesteder ute. Folk vil kjøre bil og dra på ferie med fly. Det blir kastet tonnevis med søppel fordi folk overforbruker. Det er veldig få som vil gjøre noe selv. De fleste skyver ansvaret over på andre, som en allerede ser her i tråden. Så kan en jo lure på hva generasjonen(e) etter oss vil tenke om vår egoistiske likegyldighet. Anonymkode: a8ab4...8a9 Hva vi gjør spiller null rolle for verdens klima eller miljø. Vi er en ubetydelig dråpe i havet, vi kan og bør gjøre det vi kan, men alt tullet politikerne driver med av forbud og avgifter handler kun om å kjøpe fine stillinger i FN og andre internasjonale organisasjoner. Anonymkode: b54b3...e8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå