Gå til innhold

Klippekort Flybussen Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer dette med klippekort på Flybussen mellom Oslo sentrum og Gardermoen? Jeg prøver å finne info på Flybussens egne sider, men de er dessverre ubrukelige. Hvor får jeg kjøpt kortet, og hva koster det? Ønsker ikke å bruke app, da denne er enda mer ubrukelig enn nettsidene. 

Anonymkode: 5eefc...cdb

Skrevet

Er ikke klippekort på flybussen. Kjøp billett på appen, lett 

Anonymkode: 0e120...4b1

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Er ikke klippekort på flybussen. Kjøp billett på appen, lett 

Anonymkode: 0e120...4b1

Jo, det skal finnes, om de ikke nylig har sluttet med det. Jeg prøver bare å finne ut hva det koster. Bruker ikke appen da den for det første er dårlig, og for  det andre får jeg omtrent aldri opp nettverket på bussen. 

Skrevet

Jeg kjøpte reisekortet første gang i informasjonsskranken på Gardermoen, og så har jeg fylt på det på bussen. Prisen varierer om du skal reise med FB1 og FB3, eller FB2 og FB5. Mener jeg betalte 1800 kroner, og da koster hver reise 130 kr på FB1 med kort (mulig det koster noen kroner mere nå, dette var før sommeren).

Husk at om du har ruter-app for alle sonene, så reiser du med FB2 og FB5 på denne uten å betale.

Anonymkode: 551c3...319

Skrevet

Flybussen har byttet ut klippekortvarianten (igjen). Nå kjøper man kort med et visst antall reiser. Jeg tror fortsatt de selger dem på bussene i tillegg til i skranken på Gardermoen.

Anonymkode: 0bc82...876

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Husk at om du har ruter-app for alle sonene, så reiser du med FB2 og FB5 på denne uten å betale.

Bare hvis det er periodebillett (ikke enkelttur). Enkelttur gir bare rabatt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare hvis det er periodebillett (ikke enkelttur). Enkelttur gir bare rabatt.

Det stemmer. Hadde månedskort hos Ruter, og da kunne jeg velge mellom flybuss og tog mellom Gardermoen og Oslo.

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Flybussen har byttet ut klippekortvarianten (igjen). Nå kjøper man kort med et visst antall reiser. Jeg tror fortsatt de selger dem på bussene i tillegg til i skranken på Gardermoen.

Sparer man noe i forhold til vanlig pris? Jeg har månedskort i Oslo så betaler vel rundt 150 for en enkeltbillett.

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Sparer man noe i forhold til vanlig pris? Jeg har månedskort i Oslo så betaler vel rundt 150 for en enkeltbillett.

Da mitt gamle kort ble konvertert fikk jeg en billett pr 130 kr. Jeg antar at det er prisen hvis man kjøper det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...