Gå til innhold

Sofa med faste eller løse puter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal ha ny sofa, og det står foreløpig mellom 2 stk.De koster ca det samme (25 000,-), og er fra samme leverandør (Furninova). Den ene har faste puter, mens den andre har løse. Fordelen med løse er jo at man kan riste de opp litt/bytte om på putene. Men, jeg er vel mest forelsket i den med faste puter. Har dog ingen erfaring med faste puter, så vil veldig gjerne høre for/imot ut i fra deres erfaringer? :) 

Anonymkode: 79359...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De fleste sofaer med løse puter blir utrolig saggete, eller i det minste ganske dratt, etter ganske kort tid, så jeg vil anbefale faste puter på det varmeste. Jeg har hatt sofa med faste puter selv, og det er den beste sofaen jeg har hatt. Den holdt fasongen aldeles kjempefint. Det var andre grunner en putene som gjorde at den dessverre måtte byttes ut. 

Anonymkode: 6ee2a...e71

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faste! Har hatt det i en årrekke og vil aldri ha noe annet. Minnes med gru barndommens sofa med løse puter. Jeg følte de gled alle veier. Mulig de er bedre nå, evt. festet med borrelås eller liknende, men jeg ville aldri tatt sjansen. 

Endret av Cata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale løse puter, de faste får raskt rar form og kan jo ikke ristes eller bankes tilbake til opprinnelig form. 

Det samler seg smuler, støv ol mellom de faste putene og det er vanskelig å støvsuge imellom. 

Umulig å få vasket trekkene på faste puter, da de ikke kan taes av og hives i maskinen. En flekk med ketchup eller rødvin og hele sofaen er ødelagt. 

Anonymkode: 18eaf...636

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løse! Rett og slett av den enkle grunn at jeg skal ha en operasjon som krever at beinet må ligge høyt, og da er det fint å kunne flytte på de. I tillegg er det enklere å få støvsugd. Har ikke noe problem med at de mister formen, flytter bare rundt på de iblant. 

Anonymkode: c6cad...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faste puter og det er litt dumt. En får gjerne en yndlingsplass i sofaen og da blir den fort slitt der. Med løse puter så kan en bytte rundt på putene så de blir likt slitt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løse! Rett og slett av den enkle grunn at jeg skal ha en operasjon som krever at beinet må ligge høyt, og da er det fint å kunne flytte på de. I tillegg er det enklere å få støvsugd. Har ikke noe problem med at de mister formen, flytter bare rundt på de iblant. 

Anonymkode: c6cad...f45

Men TS kan jo ikke kjøpe sofa med bakgrunn i at du skal operere foten? 😂

Endret av 2shy
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, emilie123 skrev:

Jeg har faste puter og det er litt dumt. En får gjerne en yndlingsplass i sofaen og da blir den fort slitt der. Med løse puter så kan en bytte rundt på putene så de blir likt slitt.

Ja, det var litt det jeg tenkte på, om det ville bli sittegrop. Eller liggegrop. For jeg ligger egentlig jæskla mye på samme stedet :) Men, dette er en dyr sofa fra Furninova, kanskje det stiller seg annerledes mtp kvalitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var litt det jeg tenkte på, om det ville bli sittegrop. Eller liggegrop. For jeg ligger egentlig jæskla mye på samme stedet :) Men, dette er en dyr sofa fra Furninova, kanskje det stiller seg annerledes mtp kvalitet?

Har sofa fra Slettvoll med løse puter. Den er over 10 år gammel og putene er akkurat like fine, faste og gode å sitte i. Bytter litt om på dem med jevne mellomrom. Trekkene kan taes av og vaskes, gjøres vel en gang i året ca. Sofaen er like god å sitte og ligge i som da den var ny. 

Anonymkode: 8610f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg er selv på sofajakt, og tenker at løse puter er et pluss. Da kan de bankes, snus, støvsuges bak/under osv. Jeg tror det viktigste er å se på hva som er inni putene. Jeg er blitt anbefalt å se etter kaldskum, da puter med dette fyllet holder fasongen bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...