Gjest Cruella Skrevet 21. august 2002 #1 Del Skrevet 21. august 2002 Jeg skal på den årlige weekendturen med mannen min i høst, hvor jeg velger reisemålet. Vi har vært i de fleste storbyene, så jeg kunne tenkt meg noe nytt. Vi har kun fre-søn disponibelt denne gang (barnevaktproblemer) så vi ønsker oss ikke altfor langt avgårde. Jeg elsker Barcelona, men det blir for kort tid. Noen som har erfaringer fra Helsinki? Eller evt. en småby som ikke er blant de mest besøkte? Jeg ønsker å kombinere litt kultur med litt shopping. Forslag mottas med takk! Lisa-Beth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rufus Skrevet 22. august 2002 #2 Del Skrevet 22. august 2002 Vi var i Helsinki i fjor - topp by!! Passe stor også til å "bare" være borte fra fredag til søndag også... :D Vi reiste med "fly & stay" med SAS, noe som var veldig greit...og dersom man velger Radison SAS Plaza (tror jeg det het...) så ligger det ved bussholdeplassen...5 min å gå fra bl a Stockmans som er et stort kjøpesenter...og ca det samme ned til markedet ved vannet/kaia.... Vil absolutt anbefale dere å gå på russisk restaurant - SÅ mye godt :D Har vel ikke så mange andre gode forslag - Gøteborg er jo altid trivelig...og København...Ellers har jeg inmari lyst til å reise til Reykjavik - har aldri vært der, men synes det høres ut som en flott by... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 22. august 2002 #3 Del Skrevet 22. august 2002 Hva med Toulouse i sør-vest Frankrike? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 22. august 2002 #4 Del Skrevet 22. august 2002 Praha eller Budapest...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. august 2002 #5 Del Skrevet 22. august 2002 Dublin - fantastisk kjekk by og kjekke folk Paris - nydelig og romantisk Roma ( vi skal der neste år) gleder meg vanvittig London - teater og opplevelser :-) København- tivoli og zoo og shopping. Klem fra Mortitia (som ikke var logget inn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellen Skrevet 22. august 2002 #6 Del Skrevet 22. august 2002 Min favoritt er Amsterdam! Der er det kjempekoselig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lisa-Beth, uinnlogget Skrevet 22. august 2002 #7 Del Skrevet 22. august 2002 De nevnte storbyer er allerede besøkt, men har til gode Dublin og Helsinki. Dublin hadde vært spennende da, liker irsk folkemusikk og greier jeg. Helsinki er absolutt på prioriteringslisten, og så mye stilig finsk design da. Tror det må bli to turer; en med mannen og en venninnetur! Enig i at Amsterdam er herlig! Spesielt med kanalene da. Sterk opplevelse å besøke Anne Frank's hus... Men Barcelona er min favoritt! Noe mer spennende og variert by skal man lete lenge etter. Utrolig uteliv og. Lisa-Beth P.S Takk for tips! Tar gjerne imot flere, men helst litt mer "bortgjemte" steder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 23. august 2002 #8 Del Skrevet 23. august 2002 Kan varmt anbefale både Dublin og Helsinki - bra reisemål på hver sin måte. Dublin har en befolkning som er utrolig gjestfrie - det er et sted en føler seg hjemme. Helsinki oser av en miks av kulturer, en kan se mye design og det er en del bra shoppingmuligheter. Brüssel og Brügge er også fine reisemål. Brüssel er en internasjonal storby på alle måter, mens Brügge er en koselig liten landsby som er vel verdt et besøk. Stockholm regner jeg med du har vært i??? De tre baltiske hovedstedene Riga (i Latvia), Vilnius (Litauen) og Tallinn (Estland) er også reisemål som er verdt turen over. Mye flott kultur og garantert billig shopping. Krakow i Polen har jeg også hørt mye bra om. Lisboa regner jeg med at du synes blir for langt unna? Ta deg en titt på Espnes sine sider (http://www.espnes.no/) - de har utrolig mange destinasjoner å velge mellom og har ofte bra priser. Ellers pleier jeg ofte å bla i gamle reisemagasiner eller søke på Aftenposten sin base over reisereportasjer for å få tips, både til ulike reisemål og hva en bør få med seg på de forskjellige stedene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henna Skrevet 23. august 2002 #9 Del Skrevet 23. august 2002 Amsterdam også min favoritt. Masse muligheter for shopping. Store markeder, loppemarkeder etc. En sykkelby som gjør at en har mulighet til å oppleve mest mulig på kortest mulig tid (finnes ikke oppoverbakker). Og ikke minst er den jo en av Europas største kulturbyer. Museumer for enhver smak(rijksmuseum, van gogh,arkeologisk, historisk, anne franks hus, modern art, filmmuseum, houseboatmuseum, museum of the tropics, madam tussaud, rembrandts hus osv osv) Praha også en kjempeby, men synes en weekend er for lite skal man dit. Og kanskje ikke et bra alternativ akkurat nå? (med flom og greier) København ville nok vært førstevalget mitt for en weekend. Ikke for langt å dra og masse å oppleve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. august 2002 #10 Del Skrevet 23. august 2002 Glemte jo helt Sevilla jeg :-) Reis til Sevilla - nydelig by og masse med flotte bygninger og gode shoppingmuligheter. Har Katedralen samt expo utstillingen som er skikkelig flott. Så har man Santa Cruz kvartalet også. Verdt å få med seg. man kan kjøre hest og kjekke gjennom byen. hilsen Mortitia som ikke har logget seg inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 24. august 2002 #11 Del Skrevet 24. august 2002 Vi kom akkurat tilbake fra Skottland - hva med en tur til Glasgow eller Edinburgh? Det er fantastisk billig å fly dit - vi reiste fra Sandefjord med RyanAir, og betalte bare 500 kroner for billetten!! (tur retur, inkl alle avgifter!!!) Glasgow er shopping og sjarmerende mennesker og uteliv. Edinburgh har myyye turister, men noen fantastiske bygninger. Kan i hvert fall anbefale begge! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. september 2002 #12 Del Skrevet 6. september 2002 Jeg anbefaler også Brugge i Belgia. Kjempekoselig!!! Ellers er det jo mange fine byer i Frankrike foruten Paris. Hva med Aix-en-Provence -en kort busstur unna Marseille, eller Rouen i Normandie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 6. september 2002 #13 Del Skrevet 6. september 2002 Amsterdam- uten tvil! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest female Skrevet 9. september 2002 #14 Del Skrevet 9. september 2002 Bornholm-York-Stavanger-Edinburg-Aberdeen-Århus-Nice Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. september 2002 #15 Del Skrevet 10. september 2002 Reykjavik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Henna* Skrevet 10. september 2002 #16 Del Skrevet 10. september 2002 Har du vært der nå da, Nikita? Henna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå