Gå til innhold

Rød hud/Utslett rundt nesevingene og nese

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente (25) som har over lang tid hatt et stadig tilbakevendende rødt utslett rundt nesevingene .Huden er tørr og eksem-aktig, og med små kviser av noe slags. Pluss at selve nesen da blir kjempe tørr på samme tid. Er det noen som vet du hva som kan ha forsåraket utslettet og hvordan jeg får dempet det? Kan det komme av melk? 

Anonymkode: 729e3...e6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres likt ut som noe jeg hadde. Legen sa det var sopp. Det hjalp med Fungoral salve for min del. Reseptfritt,  mener jeg å huske.

Anonymkode: 51730...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Reveenka skrev:

Takk, det var mye som stemte der! Og jeg opplevde at det ble hyppigere da jeg sluttet med p-piller, kan det ha en sammenheng? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres likt ut som noe jeg hadde. Legen sa det var sopp. Det hjalp med Fungoral salve for min del. Reseptfritt,  mener jeg å huske.

Takk! Skal se nærmere på det Hvordan kommer soppen? Opplevde du at det kom og gikk? Var det noe du spiste/drakk som forverret eller hjalp å dempe det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det der rundt hele nesa, det kom med den kalde lufta for meg. 

Anonymkode: d798f...6c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, det var mye som stemte der! Og jeg opplevde at det ble hyppigere da jeg sluttet med p-piller, kan det ha en sammenheng? 

Det er en ganske vanlig hudsykdom som har mange årsaker, deriblant hormonell ubalanse. Den beste hjelpen får du hos legen så bestill deg en time og ta en sjekk. Behandlingen er ganske grei om du får startet tidlig nok. Behandling på egen hånd anbefales ikke, da for eksempel kortisonkrem som er bra for mye er veldig uheldiig for akkurat PD og det vil på sikt forverre utslettet,

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde det der rundt hele nesa, det kom med den kalde lufta for meg. 

Ah, jeg sover med vinduet åpent..Kan det være en trigger? Hm

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ah, jeg sover med vinduet åpent..Kan det være en trigger? Hm

Godt mulig, jeg kunne våkne helt fin, gå 50 meter til bilen, se meg i speilet, og da var utslettet kommet på plass. Nå som det er minusgrader her jeg bor igjen så kommer det vel tilbake i morgen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Skal se nærmere på det Hvordan kommer soppen? Opplevde du at det kom og gikk? Var det noe du spiste/drakk som forverret eller hjalp å dempe det? 

Det kom bare helt ut av det blå for min del. Jeg husker ikke at det var noe som forverret eller forbedret det, det er noen år siden. Men husker at det var frustrerende med den tørre huden, som gjorde at jeg pøste på med fuktighetskrem til ingen nytte. Samtidig som kvisene gjorde at jeg ikke ville smøre på krem.

Håper du finner ut av det!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...