Gå til innhold

la 17.000 lån forfalle eller betale varsel om tvangssalg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanskelig situasjon, trenger hjelp fra dere nå.

Ville du ha betalt 4000kr som kreditor har satt opp som beløp for å kunne tilbakeføre et lån til oppdragsgiver, ikke betale betyr at et de vil kreve hele lånet på 17.000 betalt.

Eller ville du betale 4000 kr til kommunal avgifter som jeg har fått varsel om tvangssalg på ? Den fakturaen var på 6000kr men betalte nettopp inn 2000kr. 

Nå aner jeg ikke hvilken er lurest å betale først ? Hvor raske er kommunen å varsle arbeidsgiver om trekk i lønn ? 

om jeg betaler inn på lånet først så kan jeg ikke betale inn på kommunale avgifter før 20.desember. Tar prosessen med lønnstrekk så rask tid ?

Anonymkode: f00b4...596

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ringe kreditor og spørre om å utsette betalingen din til neste måned. Da må du kanskje betale dobbelt neste måned. 

Men hvis du forklarer situasjonen din så går det kanskje fint. 

Anonymkode: ce8e6...7a0

• Liker 3
Skrevet

Du snakker om to ulike lån nå? Jeg ville ringt dem begge og forklart situasjonen. Evt brukt kredittkort for å løse ut dem begge😊

Anonymkode: 0466a...c22

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vanskelig situasjon, trenger hjelp fra dere nå.

Ville du ha betalt 4000kr som kreditor har satt opp som beløp for å kunne tilbakeføre et lån til oppdragsgiver, ikke betale betyr at et de vil kreve hele lånet på 17.000 betalt.

Eller ville du betale 4000 kr til kommunal avgifter som jeg har fått varsel om tvangssalg på ? Den fakturaen var på 6000kr men betalte nettopp inn 2000kr. 

Nå aner jeg ikke hvilken er lurest å betale først ? Hvor raske er kommunen å varsle arbeidsgiver om trekk i lønn ? 

om jeg betaler inn på lånet først så kan jeg ikke betale inn på kommunale avgifter før 20.desember. Tar prosessen med lønnstrekk så rask tid ?

Du må kontakte Nav sosialhjrlp mandag morgen og gå hjelp hos dem med et lån. Ellers blir du satt på gaten uansett hva du betaler først og sist. 

Anonymkode: 2c0d7...8d4

• Liker 1
Skrevet

Blir ikke satt på gaten nei. nav kan ikke hjelpe meg her.

Tvangselge huset for 4000kr tror jeg de ikke gjør ? blir vel lønnstrekk først ? Uansett så er vel tvangsalgs prosessen lenger en 1 måned, så da er jo regningen betalt og ikke grunnlag for tvangssalg lenger. 

Tror jeg betaler de 4000 til lånet først så de ikke sender hele lånet til inkasso. 17.000 klarer jeg ikke å betale på kort tid. 

Så er spørsmålet bare, hvor lang tid går det før de kontakter arbeidsgiver for lønnstrekk for de 4000 på den kommunale avgiften ? Noen som vet? 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ringe kreditor og spørre om å utsette betalingen din til neste måned. Da må du kanskje betale dobbelt neste måned. 

Men hvis du forklarer situasjonen din så går det kanskje fint. 

Anonymkode: ce8e6...7a0

allrede fått den utsettelsen. Er derfor jeg  må betale 4000 nå for at de ikke skal kreve inn hele lånet

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

allrede fått den utsettelsen. Er derfor jeg  må betale 4000 nå for at de ikke skal kreve inn hele lånet

Betale 

Gjest Blondie65
Skrevet

Lønnstrekk går gjennom namsmannen. Så det kravet må først gjennom en rettslig prosess. Du får varsel og sjanse til å betale før det endelig går til lønnstrekk.

Men det er så lite behagelig å ha det sånn at du bør gjøre det du kan for å ikke havne i dette uføret igjen.

Skrevet

Dersom du ønsker hjelp med personlig budsjett kan du sende meg en PM, slik at du kan unngå slike ting i fremtiden - jeg har vært der selv i altfor mange år da jeg var yngre. Jeg kan ikke engang beskrive hvor god frihetsfølelsen er når man ikke lenger ligger bakpå med regninger. Du kan klare det! Neste år kan bli et år uten inkassoangst :) 

• Liker 2
Skrevet (endret)
4 timer siden, utakulanini skrev:

Dersom du ønsker hjelp med personlig budsjett kan du sende meg en PM, slik at du kan unngå slike ting i fremtiden - jeg har vært der selv i altfor mange år da jeg var yngre. Jeg kan ikke engang beskrive hvor god frihetsfølelsen er når man ikke lenger ligger bakpå med regninger. Du kan klare det! Neste år kan bli et år uten inkassoangst :) 

*Feil tråd

Endret av Menchit
Skrevet
4 timer siden, utakulanini skrev:

Jeg er ikke ta, men lurte på om du hadde vært villig til å hjelpe meg også? Jeg kan gjerne sende deg en oversikt før du svarer, mulig det blir for mye, men ville bare høre. Også har jeg heller overhodet ikke oversikt akkurat nå, men det klarer jeg selv altså. Kjente det ga meg litt motivasjon om noen har mulighet å hjelpe. 

Har vært på NAV økonomisk rådgivning, i min kommune er det en vits dessverre.

Anonymkode: 75ef8...3cd

Skrevet

HI her.

Trenger ikke hjelp å få oversikt, har 100% oversikt. Mitt problem er at etter en periode med redusert inntekt (AAP) så kommer jeg meg ikke ovenpå økonomiskt igjen. Selvom jeg nå har vanlig inntekt. Vet nøyaktig hvor mye jeg skylder hvor og når det skal betales, men klarer ikke å komme hodet over vannet.  Så nå prøver jeg bare å holde kabalen gående.

Ingen som vet hvor lang tid det tar før arbeidsgiver blir varslet om lønnstrekk ? 

Skrevet (endret)

Arbeidsgiver varsles om lønnstrekk av namsmannen. Når saken kommer til namsmannen, skal dem først registreres inn, deretter varsles med 2-3 ukers frist til saksøkte, og etter dette kan den behandles.

Her er det altså minst tre ukers tid.

Deretter kan det legges ned lønnstrekk, dersom det er rom for dette. Første lønnstrekk kan legges ned når det er minst 3 uker til neste lønning. Det vil si at dersom en sak behandles i dag, og du har utbetalingsdato den 10. hver måned, kan ikke første trekkdato være før 10. januar.

Endret av nordlending

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...