Gå til innhold

Katten tisser i dusjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to kastrerte hannkatt er på 7 måneder. De har hele tiden vært flinke til å bruke kassa. Men et par ganger har jeg sett det har vært litt gult i dusjkabinett. Og i dag tok jeg ene katten på fersken, han satte seg ned og tisset i dusjen. Vet ikke om det er bare den ene som har gjort det, eller om begge gjør det. Er det flere som har opplevd dette? Hvorfor gjør den det? Det er jo ikke det verste stedet, men likevel. Jeg kjeftet litt på den, men vil jo ikke være for hard mot den. Det er en veldig snill og rolig katt. 

Anonymkode: edc33...e18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æææææsj, ekle katter ass. Skjønner ikke at noen vil ha det.

Anonymkode: aeb38...339

• Liker 1
Skrevet

Aner ikke, men tenker umiddelbart at hvis det lukter urin der fra før (katter har god luktesans) så vil de markere over? 

Har du synda på det selv noen ganger?

Anonymkode: 005fa...089

Skrevet

Hvis du selv har tissa i dusjen så er det mulig at det henger igjen lukt som katten prøver å dekke over. 

Hvor mange dokasser har du? Du bør ha minst en per katt. Det kan være at katten går i dusjen fremfor doen hvis den føler at doen er uaktuelt 

Anonymkode: 25e01...993

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg vil våge å påstå at det er bedre at katten tisser i dusjen hvor du kan skylle det ned i et sluk, enn at han tisser på teppet, senga, sofaen eller andre steder det er jævlig upraktisk at den tisser.
Evt dørmatta og matta foran do slik den ene vår har en tendens til å gjøre litt sånn ut av det blå.

Har dere bare en dokasse kan det være problemet. Tommelfingerregelen er en do per katt pluss en, (og ja, jeg vet at det finnes et lass med katteeiere som aldri har hatt mer enn en do på tre katter, men det var heller ikke poenget) så det kan faktisk løse problemet for din katt.

Har dere allerede to dokasser, kan det hende at pus har et medisinsk problem, så da er det lurt å ta en tur til veterinær og ta en runde prøver.

Endret av Minya
  • Liker 7
Skrevet

Katten tisser jo i dokassa flere ganger daglig, og en sjelden gang i dusjen. Så det ser jo ikke ut som den har noe problem med å bruke dokassa. De har jo også sittet sammen i dokassa og tisset, så det ser ikke ut som de har noe problem med å dele. 

Og nei, jeg tisser ikke i dusjen. 

Anonymkode: edc33...e18

• Liker 1
Skrevet

Det gjorde en av mine også. Tisset i rett i sluket inne i dusjen. Jeg bare tømte i grønnsåpe og skyllet. Er jo bedre den gjør det der enn på klær. Hvorfor den gjorde det, vet jeg ikke.

Anonymkode: 1ca1c...1b7

• Liker 3
Skrevet

Problemet er vel ikke større enn at dere lukker baderomsdøra? 

• Liker 1
Skrevet

Håper du har dusjkabinett... kattepiss i fugene er VANSKELIG å bli kvitt lukta av. Ikke bare bare å vaske.

Anonymkode: 005fa...089

Skrevet

En av kattene våre tisser også i dusjen. Det ser vi ikke som noe problem, og har aldri opplevd vond lukt (kastrert hunnkatt). Venner av oss som ikke har katt, har heller aldri kjent vond lukt på badet vårt (så det er ikke sånn at vi har blitt "vant til" lukten). Hun setter seg ned slik at tisset havnet rett ned i sluket. Ikke en dråpe utenfor. Vi har dusjkabinett. 

Hos oss er det rutine at hver gang en av oss skal på badet, setter vi på kranen på dusjen i et lite minutt eller to. 

Anonymkode: b3fc9...815

• Liker 2
Skrevet (endret)

Som du (T.S.) og flere har nevnt, ikke det værste stedet. Hvorfor; Ikke peil. Mulig løsning, i hue mitt... Sette en extra "katte-Do" i dusjen, når ikke i bruk..?

( -Kattepsykologene m. fler kommer sikkert å biter meg i rompa nå, -får bare tåle...). (-Liiker "Fiine Puser" ! )

A.(CAVE:Fnatt)

Endret av Sliten&kjørt51
Skrevet

Gjør det egentlig noe?

• Liker 1
Skrevet (endret)
På 26.11.2018 den 20.30, AnonymBruker skrev:

Endret av Thyra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...