Gå til innhold

Høner og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg bor på gård. Jeg har akkurat blitt skilt fra mannen min. De siste årene ble han mer og med ufin mot dyrene. Han pleide blant annet å gi alkohol til hønene. Nå som han er borte vil jeg gjerne få ting under kontroll igjen her på gården. Men jeg har er problem. Hønene har blitt avhengige, og de blir fysisk dårlige om ikke de får alkoholen sin.

Burde jeg bare fortsette å gi dem alkohol, eller må jeg kvitte meg med dem?? Eller vet noen om en måte å få dem avvent på?

hadde vært fint med litt hjelp her. Har vondt av hønene mine

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant førsteinnlegg 

Anonymkode: 40ccf...073

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant førsteinnlegg 

Anonymkode: 40ccf...073

Takk 😊

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er et minimum av seriøsitet både i dette innlegget og i ditt ønske om å ta vare på dyrene, tar du selvfølgelig kontakt med dyrlegen, som enhver gårdbruker ville gjort for lenge siden.

Anonymkode: 9aeea...502

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er et minimum av seriøsitet både i dette innlegget og i ditt ønske om å ta vare på dyrene, tar du selvfølgelig kontakt med dyrlegen, som enhver gårdbruker ville gjort for lenge siden.

Du tror ikke jeg får skylden for å ha drevet med dyremishandling da?

Skrevet

Om dette stemmer ville jeg avlivet alle.

Anonymkode: 8d7a4...340

Skrevet
18 minutter siden, Nikk skrev:

Du tror ikke jeg får skylden for å ha drevet med dyremishandling da?

Hva er viktigst for deg - ditt omdømme eller dyrenes velferd? Og helt ærlig fortjener du jo anklagen når du har latt mannen drive dyremishandling uten å gripe inn.

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er viktigst for deg - ditt omdømme eller dyrenes velferd? Og helt ærlig fortjener du jo anklagen når du har latt mannen drive dyremishandling uten å gripe inn.

Tror jeg bare avliver de...

Skrevet
2 minutter siden, Nikk skrev:

Tror jeg bare avliver de...

Ja det er vel ikke så vanskelig å avlive høner som er laget av luft .:rolleyes:

• Liker 3
Skrevet

Trur nok de hønene hadde vært dauve for lenge siden om de hadde fått alkohol......

Anonymkode: 087c8...7df

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Trur nok de hønene hadde vært dauve for lenge siden om de hadde fått alkohol......

Anonymkode: 087c8...7df

Nei da, fugler tåler alkohol. Men med tanke på kostnadsnivået for alkohol i Norge, virker det mildt sagt usannsynlig at noen med vilje forer dyrene sine med det. Historien er nok litt Emil-inspirert, og da kan vi gjette alderen til TS også.

Anonymkode: e959b...18c

• Liker 2
Skrevet

Ikke avliv dem. Høner er jo dødssøte. Gi dem en avrusning. Snakk med veterinær.

Anonymkode: 0a92d...f6b

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du får sende de på AA møter...

Skrevet

Kreativt forsøk på trolling. Men tror det er sengetid for barn

Anonymkode: f0875...18a

• Liker 1
Skrevet

Er dette seriøst??😂😂😂

Anonymkode: 6b047...f03

Skrevet

Jeg hadde faktisk en flokk frittgående høns som drakk seg ihjel på metanol. Hadde en lekkasje på kjøleveske og der ble dem stående å drikke rett fra motoren. Søt og god tydeligvis. 

Hva angår førsteinnlegg så tror jeg ikke det er annet enn pisspreik. Om ikke så er det bare å la vær å gi dem mer. 

Anonymkode: f87fd...b6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...