AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #1 Skrevet 25. november 2018 Det er jo omtrent ingen folk ute og sånn er det nesten alltid uansett om det er hverdag eller helg. Jeg vet jo ikke om folk er hjemme, men jeg tror de aller fleste er hjemme når det er så lite folk ute. Mange vil nå svare at det er kaldt ute og derfor lite folk. Jeg trodde folk i Norge var vandt til kaldt vær så hvorfor er det så lite folk ute i byene? I mange byer i andre land er det like kaldt som mange norske byer, allikevel er det mye folk ute. Det kan være veldig kaldt i byer som Paris, New York osv.... om vinteren allikevel er det mye folk ute. Ja, jeg vet at det bor mange flere mennesker i storbyene enn byene her i Norge. Men det er altfor lite folk ute med tanke på at det bor nesten en million i Oslo, omtrent halv million i Bergen, 160 000 i Trondheim osv..... Hvorfor er det sånn er det fordi folk synes det er kjedelig ute eller? Anonymkode: 98d9a...c15 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #2 Skrevet 25. november 2018 Enig med deg, dette er en av grunnene til at jeg vurderer å flytte til utlandet. Synes det er så lite sosialt og stille her. Anonymkode: 613e4...835 4
Gjest Karkta Skrevet 25. november 2018 #3 Skrevet 25. november 2018 Bor i en bygd med 10000 innbyggere. Ser stadig folk som er ute samme hvilket vær det er.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #4 Skrevet 25. november 2018 Har tenkt på det jeg også. Gikk gjennom hele gågata i byen her ved 18-tiden i går. Traff fem mennesker på turen og på bussholdeplassen til sammen. Nitrist. Alle er på sentrene eller hjemme. Hadde jo vært mye koseligere å gå tur i sentrum om det var litt mer folk ute. Særlig i denne mørketida. Nordmenn er bare usosiale. De bruker mest penger på oppussing osv fordi de tilbringer mest tid hjemme. Alene som regel. En kjent amerikansk forfatter skrev at nordmenn var noe av de mest deprimerende menneskene han hadde møtt. Jeg skjønner hva han mente. Anonymkode: d69f6...986 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #5 Skrevet 25. november 2018 Tror egentlig ikke noen bryr seg. Gå ut selv om det er så viktig. Du trenger ikke å sitte inne å plagge oss med det! Anonymkode: 25e4b...adf 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #6 Skrevet 25. november 2018 Tror ikke det blir -15 og kaldere i New York og Paris. Ikke alle av oss bor i Oslo forøvrig, og det er ikke like mye folk som bor i byer i Norge som i byer som New York og Paris, langt i fra. Anonymkode: c8269...8ff 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #7 Skrevet 25. november 2018 alt handler om å sitte og se på tv i Norge. er smådeppa selv. etter jobb så er tv--skjermen på i hjemmet og slik er det resten av kvelden. ingen besøk eller noen ting lenger. Anonymkode: ebede...e66
stan Skrevet 25. november 2018 #8 Skrevet 25. november 2018 Folk er ute men ikke ute på byen. De er på idrettsarenaer, i kirker og møter i ulike sammenhenger. 8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #9 Skrevet 25. november 2018 Her er noen av grunnene Kanskje med unntak av enkelte deler av Oslo, så er BOLIG i steder som New York, London, Paris mm. dyrere enn det vi er vant med. Det er derfor mindre sannsynlig at du kan invitere vennene dine hjem til deg (og i tillegg at du føler du må ut og "gjøre noe" fordi leiligheten er liten og trang) Å lønne folk en noenlunde anstendig lønn i servicesektoren har sine kostnader, blant annet at det for de fleste er for dyrt å spise og drikke ute mange ganger i uken. Slik er det ikke i USA, men så har man der også en tipsbasert slaveøkonomi i servicesektoren, så vet ikke om det er noe å trakte etter heller. Anonymkode: 5a601...e46 17
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #10 Skrevet 25. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tenkt på det jeg også. Gikk gjennom hele gågata i byen her ved 18-tiden i går. Traff fem mennesker på turen og på bussholdeplassen til sammen. Nitrist. Alle er på sentrene eller hjemme. Hadde jo vært mye koseligere å gå tur i sentrum om det var litt mer folk ute. Særlig i denne mørketida. Nordmenn er bare usosiale. De bruker mest penger på oppussing osv fordi de tilbringer mest tid hjemme. Alene som regel. En kjent amerikansk forfatter skrev at nordmenn var noe av de mest deprimerende menneskene han hadde møtt. Jeg skjønner hva han mente. Anonymkode: d69f6...986 Og hva er ditt bidrag til omgivelsene da. Er du så åpen og inkluderende og våger å snakke med fremmede? Eller lage til sammenkomster bare for å samle folk? Anonymkode: 00d32...cba 7
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #11 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror egentlig ikke noen bryr seg. Gå ut selv om det er så viktig. Du trenger ikke å sitte inne å plagge oss med det! Anonymkode: 25e4b...adf Og du kan bare være hjemme og sove. 🌜 Anonymkode: 98d9a...c15 1
Gjest hind Skrevet 25. november 2018 #12 Skrevet 25. november 2018 (endret) Vi liker å kose oss hjemme. Lage god mat, be hjem venner og familie, ha kvalitetstid med barna og sånt. Vi bruker mye tid og penger på hus, hage og interiør, og da vil vi jo bruke dem. For egen del kan jeg si at det handler litt om at jeg er en typisk skandinavisk noe introvert person som synes det er slitsomt å ha mye folk rundt meg særlig lenge. Jeg velger mye heller skogen enn kafé Endret 25. november 2018 av hind
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #13 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: alt handler om å sitte og se på tv i Norge. er smådeppa selv. etter jobb så er tv--skjermen på i hjemmet og slik er det resten av kvelden. ingen besøk eller noen ting lenger. Anonymkode: ebede...e66 Så ta en tur ut på besøk? jeg er fremdeles vant med at folk kommer inn døra uten å ringe på men det er jo tydeligvis ikke populært her inne på forumet. Hvor er det at det mangler folk? Det er som regel en del folk på kafeene i kjøpesentrene. I selve byen skal det være så vanskelig som mulig å parkere og butikkene har uansett lagt ned for lenge siden. Alle nisjebutikker som holdt til i trange bakgater er borte fordi alle handlet på nett samtidig som de klaget over at det ikke var mulig å kjøpe det samme i Norge(nå er det en realitet) Anonymkode: 236e7...70b 5
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #14 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, hind said: Vi liker å kose oss hjemme. Lage god mat, be hjem venner og familie, ha kvalitetstid med barna og sånt. Vi bruker mye tid og penger på hus, hage og interiør, og da vil vi jo både bruke dem. For egen del kan jeg si at det handler litt om at jeg er en typisk skandinavisk noe introvert person som synes det er slitsomt å ha mye folk rundt meg særlig lenge. Jeg velger mye heller skogen enn kafé Dette! De norske ordene "hygge" "hjemmehygge"og "kos" ble jo eksportvare for et par år siden, på mange språk har de ikke ord for dette. Anonymkode: 49ac8...fac 6
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #15 Skrevet 25. november 2018 Hvordan kan du sammenligne storbyer med Oslo og enda verre norske småbyer??? Vet du i det hele tatt leieprisene i N.Y., Paris og andre storbyer?? Leien er jo skyhøy og leilighetene knøttsmå. Da er det bedre å møte venner ute enn å invitere de hjem, det er rett og slett ikke plass og mange av leilighetene har ikke akkurat toppstandard. Synes nordmenn er mye ute, om de ikke flyr gatelangs så betyr det jo ikke at de er hjemme. Anonymkode: 18339...f2c 8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #16 Skrevet 25. november 2018 6 minutter siden, hind skrev: Vi liker å kose oss hjemme. Lage god mat, be hjem venner og familie, ha kvalitetstid med barna og sånt. Vi bruker mye tid og penger på hus, hage og interiør, og da vil vi jo bruke dem. For egen del kan jeg si at det handler litt om at jeg er en typisk skandinavisk noe introvert person som synes det er slitsomt å ha mye folk rundt meg særlig lenge. Jeg velger mye heller skogen enn kafé Det er forskjell på skandinavere. Du kan ikke sammenligne dansker og nordmenn fks. Dansker er myye mer sosiale og inkluderande! Anonymkode: d69f6...986 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #17 Skrevet 25. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva er ditt bidrag til omgivelsene da. Er du så åpen og inkluderende og våger å snakke med fremmede? Eller lage til sammenkomster bare for å samle folk? Anonymkode: 00d32...cba Jeg har ikke noe problem med å snakke med fremmede. Jeg kan også både be folk og dra på besøk. Men nå er det veldig mange som trenger egentid da, men jeg er en sosial type. Anonymkode: d69f6...986
herremann Skrevet 25. november 2018 #18 Skrevet 25. november 2018 Kaldt Dyrt. 2x hovedrett og flaske vin er hva, 1400?. Kakestykke og kaffe 100. Mer fornuftig å holde seg hjemme da. 9
Gjest hind Skrevet 25. november 2018 #19 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det er forskjell på skandinavere. Du kan ikke sammenligne dansker og nordmenn fks. Dansker er myye mer sosiale og inkluderande! Anonymkode: d69f6...986 Selvfølgelig er det noen forskjeller, men vi har likevel så mange fellestrekk av vi kan snakke om et skandinavisk lynne. Danskene er nok en liten smule mer sosiale, men de er like hjemmekjære som nordmenn. Hvis du beveger deg ut av de store byene vil du også se at de er mer reserverte og ganske lik oss.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #20 Skrevet 25. november 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det blir -15 og kaldere i New York og Paris. Ikke alle av oss bor i Oslo forøvrig, og det er ikke like mye folk som bor i byer i Norge som i byer som New York og Paris, langt i fra. Anonymkode: c8269...8ff Verken Bergen, Oslo eller Trondheim er -15 likevel er det lite folk ute. New York, Paris osv.. kan være like kald som norske byer om vinteren. Hvis man ser i forhold til folketallet i Norge er det fortsatt lite folk ute. Anonymkode: 98d9a...c15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå