AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #1 Skrevet 25. november 2018 Blir gal av programmering. Jeg går maskin på NTNU og hadde egentlig ikke trodd programmering skulle være noe man trengte som siving i maskin. Men det virker som om dette er noe arbeidsgivere krever? Og jeg hater å sitte med det. Synes det er utrolig vanskelig og detaljorientert. Anonymkode: 9a803...381
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #2 Skrevet 25. november 2018 Matlab/python er ikke så vanskelig. Hva konkret er det du sliter med? Anonymkode: d8a72...238
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3 Skrevet 25. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Matlab/python er ikke så vanskelig. Hva konkret er det du sliter med? Anonymkode: d8a72...238 Man må jo nedlegge enormt med tid for å komme inn i tankegangen. Kanskje ikke så vanskelig i seg selv men likevel tidkrevende. Anonymkode: 9a803...381
stan Skrevet 25. november 2018 #4 Skrevet 25. november 2018 Finn masse av eksempel programmer. Lær og stjel fra dem. Det nyttigste er måten programmering lærer én å strukturere tankene på. Dele opp et problem i de minste delene. 1
Ginny Skrevet 25. november 2018 #5 Skrevet 25. november 2018 Programmering er ikke vanskelig, programmering er logisk. Men du må tenke som en datamaskin og forstå hva som trengs for å oppnå det du vil, og du må kunne finne det du trenger i språket du programmerer i. Det kan ta litt tid å få rett tankegang, og enda lengre tid å bygge opp verktøykassen så du vet hva som er mest fornuftig for problemet ditt, men for grunnleggende programmering trenger du ikke tenke så mye på det. @stan sier det i grunn enklest her: del opp problemet i mindre problemer, helt til du står ovenfor et problem du kan løse. Og det kan ofte hjelpe å tegne opp det du vil oppnå 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 On 11/25/2018 at 3:57 PM, AnonymBruker said: Blir gal av programmering. Jeg går maskin på NTNU og hadde egentlig ikke trodd programmering skulle være noe man trengte som siving i maskin. Men det virker som om dette er noe arbeidsgivere krever? Og jeg hater å sitte med det. Synes det er utrolig vanskelig og detaljorientert. Anonymkode: 9a803...381 Programmering er ikke vanskelig hvis du har anlegg for det. Noen har ikke anlegg for det. Anonymkode: e066b...c6d
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 XML og SQL er det programmering? De driver med slikt på bibliotekarutdanningen. Gikk der, men sluttet (av helt andre årsaker), men guri så komplisert det var. Anonymkode: a8c79...ab9
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Programmering er ikke vanskelig hvis du har anlegg for det. Noen har ikke anlegg for det. Anonymkode: e066b...c6d Har man interesse og lidenskap har man som oftest anlegg. Anlegg betyr som regel å jobbe hardt. Jobbe hardt er ofte noe en gjør fordi man er interessert i noe. Programmering er tydeligvis ikke ts' favorittfag. Finn deg noen å jobbe med ts og kom deg gjennom det hvis det er det som skreves for at du skal bli ferdig med skolen. Spør og spør og gjør oppgave etter oppgave. Det er bare sånn man lærer seg det. Anonymkode: a0c59...31e
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #9 Skrevet 27. november 2018 Programmering avslører fakere. Det hjelper ikke å prøve å overtale datamaskinen om at koden er riktig og logisk hvis ikke den er det, slik man ofte kan med mennesker. Anonymkode: 2d71f...170 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #10 Skrevet 27. november 2018 Samme her. Gikk selv på NTNU, Energi og Miljø... Skjønte aldri hvorfor vi trengte programering. Har aldri hatt behov for det i arbeidslivet heller. Ikke i nærheten engang. Men C++ og Java skulle vi ha. Satan for noe kjedlige greier. Jeg tror ikke det er så vanskeligere enn andre fag, men greia er at mann må ha interesse for det. Altså prograsmering baserer ser i hovedsak på logikk. Og siden du allerede går på teknisk studium på NTNU, så trur jeg loggikken din er mer enn bra nok. Det er interessen... Jeg hadde i allefall ikke noe inteserre for faget og bestod eksamen så vidt. Aldri sett meg tilbake heller. Var bare glad for å bli ferdig. Anonymkode: 30464...eda
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #11 Skrevet 27. november 2018 Programmering er noe alle teknologier i alle høyeste grad burde beherske på et grunnleggende nivå, i framtiden så blir nok mer og mer verktøy å kreve elementære kunnskaper innen scripting og liknende. Dette fordi arbeidet blir mer digitalt og datadrevet, og det er ekstremt effektivt å jobbe med data i form av spørringer. Programmering kan være vanskelig, men rett-fram sekvensiell programmering er intuitivt logisk å forstå - ikke noe annerledes enn hvordan du ville løst matematiske problemer. Anonymkode: 609c5...29e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå