Gå til innhold

Hvilken facebookgruppe har det verste mammapolitiet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel seg selv. Hvor er det absolutt lavest under taket for å spørre om tips eller råd?

Jeg nominerer TIO-gruppen på Facebook. Det er en fin gruppe, med mye bra tråder og råd, men også en helt fantastisk fraværende evne til å se synspunktet til de som ikke skal være to år i permisjon, amme til ungen er minst fire, og samsove i årevis. Holdningen mot normal (tidlig) barnehagestart er bortimot fundamentalistisk.

Her er mammapolitiet ikke like uttalt som man kanskje ser dem i en del tråder på KG og liknende, men man pakker det gjerne inn i masse kliss for å gjøre det hundre ganger verre, av typen.

"Ja du kan gjøre dette. Personlig tror jeg barns hjerner kommer til å få uopprettelig skade, men du vet jo best hva som passer for ditt barn selv om mammahjertet mitt ville knust :):):) "

Jeg har forstått at bilstol-gruppen også er en het kandidat, den har jeg heldigvis ikke måttet forholde meg til. 

Hvem nominerer dere?

Anonymkode: 1eeb6...2e1

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Er tio selv, men ikke ekstrem; og legger meg ikke oppi hva alle andre gjør med mindre det er meldesak

• Liker 1
Skrevet

Enig med deg. Er også medlem der. Samtidig synes jeg ammehjelpsgruppen inneholder noen ekstreme medlemmer. Ammet selv til 2 år så jeg helt for å amme så lenge det passer for mor og barn. Men ofte ser jeg jeg medlemmer som egentlig søker en bekreftelse på at det Er greit å slutte å amme men møter for mange meninger om at man aldri bør gi opp.

Anonymkode: d5d2d...69e

• Liker 1
Skrevet

Disse to gruppene er helt fantastiske på det. Enig med deg, bilstolgruppen, med type, « kjører du rundt med løse post-IT lapper i bilen? Da kommer barnet ditt til å få uopprettelig hjerneskade i en krasj, her har vi ALT bak i bagasjerommet!!!!!!» og TIO gruppen, ja. Den er et kapittel for seg selv.

Anonymkode: 84984...a77

• Liker 7
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse to gruppene er helt fantastiske på det. Enig med deg, bilstolgruppen, med type, « kjører du rundt med løse post-IT lapper i bilen? Da kommer barnet ditt til å få uopprettelig hjerneskade i en krasj, her har vi ALT bak i bagasjerommet!!!!!!» og TIO gruppen, ja. Den er et kapittel for seg selv.

Det er egentlig veldig synd. For begge gruppene kunne vært opplysende og hjelpsomme. 

Skrevet
1 time siden, hobbykokken skrev:

Det er egentlig veldig synd. For begge gruppene kunne vært opplysende og hjelpsomme. 

Jeg vil si de til dels er drt også sa, men jeg er stort sett medlem or jbderholdningens del. Fristende å gå inn i bilstolgruppen og spørre. «Hva er beste sittepute til en 5 åring?  og se hodene rulle💥»🤣

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si de til dels er drt også sa, men jeg er stort sett medlem or jbderholdningens del. Fristende å gå inn i bilstolgruppen og spørre. «Hva er beste sittepute til en 5 åring?  og se hodene rulle💥»🤣

Joda, men det er endel som er helt ekstreme der som virkelig ødelegger. Hun ene adminen i bilstolgruppa ser jeg i andre grupper også. Rimelig frekk i svarene sine. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tittelen sier vel seg selv. Hvor er det absolutt lavest under taket for å spørre om tips eller råd?

Jeg nominerer TIO-gruppen på Facebook. Det er en fin gruppe, med mye bra tråder og råd, men også en helt fantastisk fraværende evne til å se synspunktet til de som ikke skal være to år i permisjon, amme til ungen er minst fire, og samsove i årevis. Holdningen mot normal (tidlig) barnehagestart er bortimot fundamentalistisk.

Her er mammapolitiet ikke like uttalt som man kanskje ser dem i en del tråder på KG og liknende, men man pakker det gjerne inn i masse kliss for å gjøre det hundre ganger verre, av typen.

"Ja du kan gjøre dette. Personlig tror jeg barns hjerner kommer til å få uopprettelig skade, men du vet jo best hva som passer for ditt barn selv om mammahjertet mitt ville knust :):):) "

Jeg har forstått at bilstol-gruppen også er en het kandidat, den har jeg heldigvis ikke måttet forholde meg til. 

Hvem nominerer dere?

Anonymkode: 1eeb6...2e1

Hva står TiO gruppen for? :)

• Liker 8
Skrevet

Bilstolgruppen! Ingen over, ingen ved siden! 🍿🍿🍿

• Liker 3
Skrevet

Ååh jeg var med da TiO-gruppen opprinnelig ble laget, den er blitt helt ødelagt!! Meldte meg ut for lenge siden... syns ikke bilstolgruppen er i nææærheten av galskapen som finnes i TiO-gruppen...

Skrevet

Hva er tio?

Anonymkode: 121a2...97c

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, hobbykokken skrev:

Joda, men det er endel som er helt ekstreme der som virkelig ødelegger. Hun ene adminen i bilstolgruppa ser jeg i andre grupper også. Rimelig frekk i svarene sine. 

Hun ene admin i bilstolgruppa har ikke egne barn engang men har likevel en drøss med bilstoler og skal ha noe å si og mene om andre sine barn🤷🏻‍♀️

Anonymkode: a15ae...7b6

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun ene admin i bilstolgruppa har ikke egne barn engang men har likevel en drøss med bilstoler og skal ha noe å si og mene om andre sine barn🤷🏻‍♀️

Anonymkode: a15ae...7b6

Hæææ?!

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns faktsik tio-gruppen er blitt bedre i det siste. Er mange som har sett seg lei av de ekstreme meningene. Og ser også at det er litt fokus på det fra admin.

Anonymkode: 18afb...cb2

• Liker 1
Skrevet

Sove uten gråt synes jeg har ille mammapoliti. Hører du på helsestasjonen, er du sliten etter 1 år med minimalt med søvn, er du desperat etter litt søvn, tenker du å slutte å amme på natta ved 8 måneder (med klarsignal fra hs) grenser det til barnemisshandling. Kunne skrevet en laaaaang liste.

Samme med noen støttegrupper. Den jeg har erfaring med er for stramt tungebånd, har du ikke 10 000 til privat behandling, pluss reisen tur/retur langt, og 4000 ekstra for etterkontroll og reisen tur/retur så burde du aldri hatt barn. Og alle barn har stramt tungebånd (min opplevelse av gruppa). Synn det er sånn.

Hva er tio gruppa? 

Anonymkode: 5d501...0db

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, Bella90 skrev:

Hva står TiO gruppen for? :)

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er tio?

Anonymkode: 121a2...97c

Tilknytningsomsorg

Anonymkode: b87e2...52c

Skrevet

Tilknytnings-foreldre er jo litt spesielle...ser de her inne på KG i blandt. Blir jo halshugget om man sier at verken mor eller barn sover godt sammen her i huset. For "alle" barn må sove med foreldrene...

Anonymkode: 6a462...305

• Liker 6
Skrevet
18 timer siden, hobbykokken skrev:

Ja! Vet akkurat hvem du mener.

• Liker 1
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Sove uten gråt synes jeg har ille mammapoliti. Hører du på helsestasjonen, er du sliten etter 1 år med minimalt med søvn, er du desperat etter litt søvn, tenker du å slutte å amme på natta ved 8 måneder (med klarsignal fra hs) grenser det til barnemisshandling. Kunne skrevet en laaaaang liste.

Samme med noen støttegrupper. Den jeg har erfaring med er for stramt tungebånd, har du ikke 10 000 til privat behandling, pluss reisen tur/retur langt, og 4000 ekstra for etterkontroll og reisen tur/retur så burde du aldri hatt barn. Og alle barn har stramt tungebånd (min opplevelse av gruppa). Synn det er sånn.

Hva er tio gruppa? 

Anonymkode: 5d501...0db

Synd du opplever det slik der. Men tungebånd er dyrt ja :(

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd du opplever det slik der. Men tungebånd er dyrt ja :(

Why? Min fikk klippet det offentlig.

Anonymkode: 7dbf5...5af

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...