Gå til innhold

Bør jeg møte opp personlig hos arbeidsgiver med cv og åpen søknad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar denne som anonym  just in case noen kjenner meg her.

Jeg er snart ferdigutdannet i ett veldig spesifikt fagfelt. Vi er mange som søker på få jobber, og jeg vil gjerne skille meg ut. Er ikke ett service yrke akkurat, så kan ikke gå inn i en butikk og snakke med daglig leder. Men jeg vurderer å møte opp på arbeidsbasene personlig med en CV og åpen søknad for å la sjefen få ett slags inntrykk av meg som person og et ansikt til CVn.  

Men, disse arbeidsbasene er det få av i hele Norge, og de er temmelig spredte. Må ta tog/fly til de fleste, og jeg risikerer å ikke kunne møte arbeidsledere og dermed ta turen for gjeves.  Og så er det sikkert slitsomt for arbeidsleder dersom det er mange som tar turen innom personlig. Alle arbeidssteder trengs ansattkort eller følge for å slippe inn,  så vil jo gjerne komme godt utav det. Jeg kan heller ikke navnet til sjefene, så vet jo egentlig ikke hvem jeg spørr etter. 

Hva tenker dere? Noen som har fått arbeidssøker på besøk med åpen søknad og CV, og dermed fått ett godt inntrykk som huskes 2 mnd senere når de elektroniske søknadene er til vurdering? 

Eventuelt bør jeg sende sjefene en uformell mail,  hvor jeg sier at jeg er interessert i jobb der og lurer på om stillinger blir utlyst gjennom webcruiter eller finn? Kanskje sende med to vedlegg med åpen søknad og av fremfor å møte opp med dem personlig? 

Takk for alle innspill :)

Anonymkode: e5c67...880

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenker altså å bruke penger på fly-/togbilletter og å reise langt i håp om å komme inn på en arbeidsplass du ikke komme rinn på uten adgangskort for å møte et menneske du ikke engang vet navnet på? Sannsynligvis kommer du ikke lenger enn resepsjonen og er du heldig får du legge igjen CV/søknad der. 

Jeg ville gått for e-post varianten, da slipper du å bruke tid og penger på bomturer.

Anonymkode: 6df44...64f

• Liker 6
Skrevet