Gå til innhold

"Hundeseng" til ettåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mor til en aktiv jente på 16 måneder som er inne i en "hate å legge seg"-fase. Hun må fortsatt ha 1-2 dupper på dag, og per dags dato er det kun bæretøy som duger. Forsøker vi å legge henne i sprinkelsengen klikker hun. Trilling i vogn kommer heller ikke på tale. 

Vi har sett at når hun er trøtt prøver hun gjerne å "legge seg" på barneteppet vi har i stuen. Teppet er for hardt til at hun finner roen og sovner på det, men det fikk meg til å tenke at dersom vi hadde laget en "hundeseng"-aktig sovekrok til henne i stuen der vi ikke var redde for at hun skulle ramle ned å slå seg som i sofaen, ville hun kanskje kunne benytte seg av den til å hvile og samle kreftene litt.

Noen som eventuelt kunne delt noen koselige inspirasjonsbilder fra noen som har gjort noe liknende?

Hun er ellers en blid og fornøyd jente :) Legging på kveld er helt uproblematisk, det er kun dagsoving dette er et issue med. 

Anonymkode: 6c665...b23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare putt en barnemadrass i et hjørne med et teppe på. Vi har alltid hatt det på stua. De er enkle å flytte og sette opp langs veggen så det ikke blir støvete. Du vil ikke ha masse puter og dill på gulvet hele tiden. Det blir støvete. 

Anonymkode: 16965...61d

• Liker 4
Skrevet

Høres ut som en artig løsning, men ville faktisk kjøpe en ordentlig hundeseng til henne, og når hun sovner så legger dere hundebein ved siden av henne så tar dere bilder av henne. 

Bildene sparer dere på, og viser det til henne når hun slår seg vrang i tenårene, for å fortelle at hun var vanskelig som spebarn også, og at trodde hun var en hund.. Derav hundeseng og tyggebein. 

Anonymkode: 09c30...fa3

• Liker 10
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som en artig løsning, men ville faktisk kjøpe en ordentlig hundeseng til henne, og når hun sovner så legger dere hundebein ved siden av henne så tar dere bilder av henne. 

Bildene sparer dere på, og viser det til henne når hun slår seg vrang i tenårene, for å fortelle at hun var vanskelig som spebarn også, og at trodde hun var en hund.. Derav hundeseng og tyggebein. 

Anonymkode: 09c30...fa3

Haha jeg hadde bur til hunden- ofte jeg fant guttungen sovende der med døren lukket, sammen krøllet  med hunden og totten sin ❤️

Anonymkode: d1320...517

• Liker 8
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha jeg hadde bur til hunden- ofte jeg fant guttungen sovende der med døren lukket, sammen krøllet  med hunden og totten sin ❤️

Anonymkode: d1320...517

Så søtt :)

Jeg har en hund som jeg har kjøpt en stor fin korg til, la oppi tepper og dyne som han liker, ligger han der? Nei! 2åringen pleier å legge seg oppi der med kos og iPad når han er sliten etter bhg. 🤣

Anonymkode: df3b9...f0f

• Liker 5
Skrevet

Her i huset ligger ofte ettåringen i hundekurven🙈 eller, hunden har en kurv, og barnet en lik, bare i mindre størrelse☺️

Type biabed, med kanter😆

Anonymkode: ec344...48f

• Liker 2
Skrevet

Hundeseng og hundemat funker topp for mine barn!

Anbefaler Friskies og en Pedigree Dentastix gjør susen.

Hilsen trebarnsmor👍

Anonymkode: 0ab01...965

• Liker 5
Skrevet

Hva med en skumgummimadrass dersom du har plass til det? Legg pynteputer eller lignende der når den ikke er i bruk :)

Skrevet

Hvorfor ikke skaffe babyen et babyrede? Vi har det og det gjør det lett å ha henne sovende «hvor som helst». Vi pleier å ha det med når vi reiser også slik at hun har sitt trygge lille rede.

• Liker 1
Skrevet

Søk på "Montessori floor bed". Det finnes utrolig mye fint! 

Skrevet

Jeg dauer av svarene i denne tråden 😆 ikke bare ungen vår som er fan av hundesenga, skjønner jeg!

ts: sleepy Head har et babynest som er ekstra stort, søk etter sleepy head på jollyroom. Kanskje det kan være noe?

Anonymkode: 02cfe...7a3

Skrevet

Bare legg en stor pute på gulvet og dekk den med et fint teppe eller noe?

Anonymkode: 73b88...3d3

Skrevet

Eller hva med et sånt saueskinn? De er jo dekorative?

Anonymkode: 73b88...3d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...