AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #1 Skrevet 25. november 2018 jo lenger du lever, jo lenger er det verre å starte med noe nytt? det kjennes slik. før så kunne jeg tenke at det ikke burdte være noe problem å starte med noe helt nytt. men du blir jo veldig knytt til ting som har fulgt deg i mange år. Dette kan være jobb eller kjæreste. Det er vel værre om en f.eks skilles i en alder av 50 enn 25.. Anonymkode: 40230...4ab
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #2 Skrevet 25. november 2018 En oppdager at gjenstander ikke betyr stort. Jeg var i 60-åra da jeg mistet ALT av hus og hjem, kom meg unna slik jeg gikk og sto, bare med mobil og lommebok. Det gikk svært så bra, jeg fant ut at det meste av ting en omgir seg med, klarer en seg like bra uten. Etter hvert ble det et nytt slags hjem og et helt nytt liv (som følge av ulykka). Men livet lever, for å sitere Hamsun. Jeg hadde ikke taklet dette bedre i yngre år. Anonymkode: 6ecf1...f9d
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3 Skrevet 25. november 2018 Det kommer litt an på. Når man har levd en stund, vet man at livet går videre, uansett. Mentalt takler man nok endringer lettere. På den annen side kan noen endringer være mer omfattende. Jeg er nå god i mitt fagfelt, og tjener godt. Måtte jeg finne ny jobb innen nytt fagfelt, hadde jeg gått ned veldig i lønn. Og det sier seg selv at det er vanskeligere å finne en partner som det klaffer med, når man er 50 enn når man er 25. Anonymkode: e9f83...be4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #4 Skrevet 25. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: jo lenger du lever, jo lenger er det verre å starte med noe nytt? det kjennes slik. før så kunne jeg tenke at det ikke burdte være noe problem å starte med noe helt nytt. men du blir jo veldig knytt til ting som har fulgt deg i mange år. Dette kan være jobb eller kjæreste. Det er vel værre om en f.eks skilles i en alder av 50 enn 25.. Anonymkode: 40230...4ab For noe sludder. Etterhvert som du blir eldre blir du mer reflektert og nyskjerrig på livet, med mindre psyken får deg til å henge fast i et inngrodd rutinemønster. Men da er du neppe frisk. Anonymkode: 606fe...07e
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 jeg er langt mindre sedimental når det kommer til ting nå enn tidligere. Mesteparten av det som er i huset er pga ungene. Jeg hadde klart meg med kun en promilledel. Bytte arbeidsområde er også kjekt. Nye arbeidsoppgaver, ny lærdom og kunnskap, nye mennesker å bli kjent. Anonymkode: bec9e...af0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå