Munchlax Skrevet 25. november 2018 #1 Skrevet 25. november 2018 Hei. Vi har en selvdoserende vaskemaskin fra Samsung som kun har doseringskammer for flytende vaskemiddel. For å bruke pulver eller annet flytende middel f.eks Milo, fulgte det med to vaskeskåler til å putte direkte i maskin. Jeg har selvfølgelig klart å miste disse skåkene og har heller ikke gammeldags vaskeball. Er det mulig å helle Milo direkte inn på klærne eller er det dumt? Eller har noen andre lure i tips? Såpekammeret er allerde fult av Klar sitt vaskemiddel og jeg har planer om å vaske ull. Å helle ut såpen som allerede er i kammeret er uaktuelt siden det bare blir søl. På forhånd takk
stan Skrevet 25. november 2018 #2 Skrevet 25. november 2018 Det går bra å helle rett på klærne. Men om du har en plast kopp eller lignende så fungerer det som en erstatning for vaskeball. Vaskeballen skal bare sørge for at vaskemiddelet blir jevnere fordelt.
Orchideae Skrevet 26. november 2018 #3 Skrevet 26. november 2018 Europris har flytende biotex(tror det er biotex) med vaskeball, om du vil kjøpe deg en ny..
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #4 Skrevet 26. november 2018 Jeg heller alltid ullvaskemiddel direkte på klærne i vaskemaskinen. Anonymkode: 1930b...82a 1
solmåneogstjerner Skrevet 26. november 2018 #5 Skrevet 26. november 2018 Bare sleng det inn oppå klærne
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 På 25.11.2018 den 14.44, multe skrev: Hei. Vi har en selvdoserende vaskemaskin fra Samsung som kun har doseringskammer for flytende vaskemiddel. For å bruke pulver eller annet flytende middel f.eks Milo, fulgte det med to vaskeskåler til å putte direkte i maskin. Jeg har selvfølgelig klart å miste disse skåkene og har heller ikke gammeldags vaskeball. Er det mulig å helle Milo direkte inn på klærne eller er det dumt? Eller har noen andre lure i tips? Såpekammeret er allerde fult av Klar sitt vaskemiddel og jeg har planer om å vaske ull. Å helle ut såpen som allerede er i kammeret er uaktuelt siden det bare blir søl. På forhånd takk Her ser vi et godt eksempel på ulempene med de lettvinte løsningene. Jeg vil ikke ha såpe, verken flytende eller pulver i såpevaskemaskinskuffen. Derfor kjøper jeg Ariel i store flasker med de grønne eller blanke målekoppene på toppen. De plastdingsene doser jeg vaskemiddel i og legger rett inn i maskinen sammen med klærne.Har vi lite klær i maskinen fyller jeg på med vann i koppen, før jeg setter koppen i maskinen. Eller blir koppen seilende som en båt opp på vannet. Å tømme vaskemiddel rett på klærne er uheldig for tøyet. Finn deg en liten solid plastkopp og sett inni. Men finn en kopp som ikke har kanter eller andre ting som kan skade tøyet og som tåler noen runder i maskinen. Og ja, jeg ønsker meg de gamle gode vaskeballene tilbake. Men de er ikke å oppdrive, etter min erfaring. Anonymkode: defd0...395
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Her ser vi et godt eksempel på ulempene med de lettvinte løsningene. Jeg vil ikke ha såpe, verken flytende eller pulver i såpevaskemaskinskuffen. Derfor kjøper jeg Ariel i store flasker med de grønne eller blanke målekoppene på toppen. De plastdingsene doser jeg vaskemiddel i og legger rett inn i maskinen sammen med klærne.Har vi lite klær i maskinen fyller jeg på med vann i koppen, før jeg setter koppen i maskinen. Eller blir koppen seilende som en båt opp på vannet. Å tømme vaskemiddel rett på klærne er uheldig for tøyet. Finn deg en liten solid plastkopp og sett inni. Men finn en kopp som ikke har kanter eller andre ting som kan skade tøyet og som tåler noen runder i maskinen. Og ja, jeg ønsker meg de gamle gode vaskeballene tilbake. Men de er ikke å oppdrive, etter min erfaring. Anonymkode: defd0...395 Grunnen for at de har kuttet ut vaskeball samt at ingen vaskemiddelprodusenter lengre anbefaler de er jo som du selv har erfart, det blir liggende såpe igjen i ballen pga at dagens vaskemaskiner ikke bruker vann. Dermed får du hverken rene klær, eller skylt ut all såpe fra klesvasken din. Anonymkode: c269f...67e 1
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #8 Skrevet 27. november 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Grunnen for at de har kuttet ut vaskeball samt at ingen vaskemiddelprodusenter lengre anbefaler de er jo som du selv har erfart, det blir liggende såpe igjen i ballen pga at dagens vaskemaskiner ikke bruker vann. Dermed får du hverken rene klær, eller skylt ut all såpe fra klesvasken din. Anonymkode: c269f...67e Her har du helt tydelig misforstått. Såpen blir ikke liggende igjen i vaskeballene som vi hadde før, men i såpeskuffene. De gode gamle vaskeballene var så tunge at de sank i vann. Korkene på Ariel flaskene er lette og flyter de er nemlig ment å skulle være målebeger for Ariel flytende tør den er ment å skulle i såpeskuffen på vaskemaskinen, ikke slik jeg bruker dem, nemlig rett i maskinen uten å gå veien om såpeskuffen. Grunnen til at de tok vekk vaskeballene, i følge svar jeg fikk fra Lilleborg, er at det kostet mer enn det smakte og var vanskelig å få kjøpmennene til å ha gratis vaskeballer i hyllene i butikkene. Derfor gikk de bort fra anbefalingene og tilbake til gamle anbefalinger nemlig å bruke såpeskuffen til vaskemiddel. Noe som irriterer meg grenseløst. Jeg vil ha vaskeballene tilbake, men det er visst ønsketenkning. Anonymkode: defd0...395
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå