AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #1 Skrevet 25. november 2018 Har så lyst til å skaffe meg tørketrommel så vi slipper å tørke alt i stua, ikke bare er det dårlig for huset at vi tørker så mye innendørs men det tar så mye plass 🙄 veit at håndklær og sengetøy er noe jeg uten problemer kan ha i tørketrommel. Men hva er deres erfaring med andre ting? T-skjorter, gensere osv? Jeans? Anonymkode: 21268...31f
Nerine_ Skrevet 25. november 2018 #2 Skrevet 25. november 2018 Kun håndkler og sengetøy. Kjøp en avfukter, så slipper du fukt i huset. Og tøyet tørker kjappere. 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3 Skrevet 25. november 2018 Tørker sengetøy, kluter og håndklær. Av og til treningstøy på lav varme en liten stund. Vanlige klær tørker jeg ikke i trommelen, syns de krymper/mister fasong og blir blass i fargen av det.. Anonymkode: bc953...b6d 4
Gasellen Skrevet 25. november 2018 #4 Skrevet 25. november 2018 (endret) Håndklær, sengetøy, boksere, truser som ikke er "pene" gamle tskjorter jeg ikke er redd for, joggebukser, hettegensere, sokker. Det jeg IKKE tørker i trommel er nye skjorter og tskjorter jeg er "redd" for, kjoler, BH'er, ullklær, denimbukser og ting jeg er redd skal krympe. Ting som kan bli ødelagt i trommel er merket i vaskeanvisningen Endret 25. november 2018 av Gasellen 2
Diamant20 Skrevet 25. november 2018 #5 Skrevet 25. november 2018 Her går sengetøy i tørketrommelen og håndklær av og til. Grunnen er at det blir fryktelig slitt om alt skal trommles, men veldig praktisk ved omgangssyke eller lus
TeamWP Skrevet 25. november 2018 #6 Skrevet 25. november 2018 Liker ikke å tørke annet enn håndklær og sengetøy i trommelen. Det sliter veldig på klærne,de krymper og de får ofte snål fasong. Har puttet vanlige klær inni av og til,ved "kriser" ved at de må bli fort tørre..angret hver gang. 4
Diamant20 Skrevet 25. november 2018 #7 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, Diamant20 skrev: Her går sengetøy i tørketrommelen og håndklær av og til. Grunnen er at det blir fryktelig slitt om alt skal trommles, men veldig praktisk ved omgangssyke eller lus. Og kluter og kjøkkenhåndklær som ikke er hjemmestrikka 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #9 Skrevet 25. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har så lyst til å skaffe meg tørketrommel så vi slipper å tørke alt i stua, ikke bare er det dårlig for huset at vi tørker så mye innendørs men det tar så mye plass 🙄 veit at håndklær og sengetøy er noe jeg uten problemer kan ha i tørketrommel. Men hva er deres erfaring med andre ting? T-skjorter, gensere osv? Jeans? Anonymkode: 21268...31f Alt utenom jeans, ull og yttertøy. Anonymkode: 156cb...272 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #10 Skrevet 25. november 2018 Handklær, sengeklær, kluter, undertøy - alltid. Treningsklær og hjemmeklær - innimellom. Har god tørkeplass på vaskerom, så henger opp så mye jeg kan da tørketrommel sliter mye. Anonymkode: 01eac...349
Peggy-Lovise Skrevet 25. november 2018 #11 Skrevet 25. november 2018 Sengetøy, håndklær og undertøy (i bomull).
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #12 Skrevet 25. november 2018 Alt, utenom stoltrekkene. Jeans, ull, u name it. Ingen problem. Anonymkode: 48960...a5c 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #13 Skrevet 25. november 2018 Håndklær/kluter, sengetøy, 90% av sokker og truser, t-skjorter/singleter uten trykk, joggebukser og enkle bomullsgensere. Tørker aldri ting med trykk, ullklær, jeans, bher, strømpebukser, skjørt eller kjoler. Anonymkode: fb4d8...814 1
Leo Skrevet 25. november 2018 #14 Skrevet 25. november 2018 (endret) Håndklær, bomullsklær (Inkl. jeans uten stretch) det ikke er så farlig med samt samboerens arbeidstøy går i trommelen. Det samme med det meste av sokker, ull etc. (Nyere tørketromler har gjerne mer skånsomme programmer som bl.a. gjør at man kan tørke ullplagg i dem). Madrassbeskytteren, trekket til overmadrassen, dyner og puter tåler heldigvis også tørketrommel. En del annet, inkl. sengetøy, kjøres i trommelen en stund, dvs. 15 - 30 minutter slik at det ikke blir for varmt, men tørker vesentlig raskere enn om det kom rett fra vaskemaskinen. For vår del er tørketrommelen, spesielt om vinteren, forskjell på himmel og helvete. Bl.a. tar arbeidstøy enormt stor plass når det skal henges opp og tørker sent. Det samme gjelder håndklær. Endret 25. november 2018 av Leo 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #15 Skrevet 25. november 2018 Alt unntatt ull og finklær omtrent. Kjøper for det meste klær som tåler det, sliter mer på klærne, men syns det er verdt det. Anonymkode: b9daa...41d 3
Gasellen Skrevet 25. november 2018 #16 Skrevet 25. november 2018 Tørketrommel er egentlig en ganske fin oppfinnelse. Jeg har ikke klestørkestativ lengre feks. Før stod det alltid ett i stua og tok opp plass. Nå har jeg bare ett lite vegghengt ett fra Ikea som jeg slår inn till veggen når det ikke er i bruk. Babyklær skal heller ikke tromles slik jeg har forsått det 1
Måbarefåsiat... Skrevet 25. november 2018 #17 Skrevet 25. november 2018 Håndklær og sengetøy og frottebadekåper. Tørker aldri vanlig tøy i tørketrommelen, det blir slitt og ødelagt.
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #18 Skrevet 25. november 2018 Har akkurat fptt meg tørketrommel, og jeg angrer ikke på kjøpet!! Jeg har tre barn, og kan ikke fatte at jeg har overlevd uten! Frem til nå har jeg tørket alt! 😛 Men nå sorterer jeg, tørker håndklær, sengetøy og kluter. Noen klesplagg går i tørketrommelen, mens andre henges opp. Har program for ulloppfrisking og treningsklær, så bruker programmene til det. Anonymkode: 58f10...c22
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #19 Skrevet 25. november 2018 Jeg leser på vaskelappene i klærne. Og så har jeg en regel om at hvis plagget er så gammelt og utvasket at lappen er uleselig, så kan det tørkes i trommel (hvis det ikke er tydelig av andre grunner at det ikke skal det). Anonymkode: a6380...555 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #20 Skrevet 25. november 2018 Sengetøy, håndklær, sokker, truser, klær jeg ikke er redd for og dunjakker (med tennisballer). Anonymkode: d618a...c61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå