AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #21 Skrevet 25. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Det er mange land som ikke er i "vesten" og som ikke er gjennomkorrupte likevel, akkurat som det er mange som er det. At en selv kommer fra et land med korrupsjon burde uansett ikke ha noe å si for at man kan synes korrupsjon er en uting uten at man skal slippe slike som deg? Anonymkode: 7f18b...2d2 Misforstår du med vilje?Jeg har ikke sagt at man ikke har rett til å si at korrupsjon er en uting. Jeg reagerte på måten h*n ordla seg "De kommer fra et land og en kultur som skremmer meg (jeg er utlending selv), men denne kulturen er kjent for slik type lureri". Da lurer jeg på hvor vedkommende kommer fra. Jeg har opplevd at noen nedsnakker andre og andres kultur når de selv kommer fra land der det de kritiserer er minst like utbredt. Anonymkode: 29838...66e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #22 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Misforstår du med vilje?Jeg har ikke sagt at man ikke har rett til å si at korrupsjon er en uting. Jeg reagerte på måten h*n ordla seg "De kommer fra et land og en kultur som skremmer meg (jeg er utlending selv), men denne kulturen er kjent for slik type lureri". Da lurer jeg på hvor vedkommende kommer fra. Jeg har opplevd at noen nedsnakker andre og andres kultur når de selv kommer fra land der det de kritiserer er minst like utbredt. Anonymkode: 29838...66e Landet mitt har ikke en sånn kultur. Og uansett er jeg ikke fra landet mitt. Jeg er fra Norge selv om jeg ikke er født her. Det er Norges kultur og verdier som har formet meg. Men jeg har opplevd slike konflikter med utrolig mange fra de traktene. Skal heller ikke si hvor de er fra. Men du var fort ute med å peke på ikke vestlige land, og derfor kan jeg forsikre deg om at det er ikke det det gjelder. Anonymkode: ef9c3...734
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #23 Skrevet 25. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Landet mitt har ikke en sånn kultur. Og uansett er jeg ikke fra landet mitt. Jeg er fra Norge selv om jeg ikke er født her. Det er Norges kultur og verdier som har formet meg. Men jeg har opplevd slike konflikter med utrolig mange fra de traktene. Skal heller ikke si hvor de er fra. Men du var fort ute med å peke på ikke vestlige land, og derfor kan jeg forsikre deg om at det er ikke det det gjelder. Anonymkode: ef9c3...734 Hvilket ikke-vestlig land er mindre korrupt enn vestlig land? Anonymkode: 29838...66e
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #24 Skrevet 25. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilket ikke-vestlig land er mindre korrupt enn vestlig land? Anonymkode: 29838...66e Sier du at ALLE ikke-vestlige land er mere korrupte enn vestlige land? For da kan du skamme deg. Værsåsnill lag et eget tråd og ikke spor av. Det er skikkelig irriterende. TS Anonymkode: ef9c3...734 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #25 Skrevet 25. november 2018 Hvordan vet du at det er svart arbeid? At du betaler med vipps eller kontakt betyr kun at personen eller foretaket ikke har kortterminal. Det har ikke jeg heller, men jeg driver ikke svart av den grunn. Anonymkode: 00568...6c8
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #26 Skrevet 25. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan vet du at det er svart arbeid? At du betaler med vipps eller kontakt betyr kun at personen eller foretaket ikke har kortterminal. Det har ikke jeg heller, men jeg driver ikke svart av den grunn. Anonymkode: 00568...6c8 Selvsagt ikke, men korrelasjonen mellom de som driver svart og de som ikke har kortterminal og/eller andre digitale betalingsmuligheter er ganske stor. Derfor sjekkes dette ofte ekstra nøye av skattemyndighetene. Har man papirene/dokumentert transaksjonene og har betalt den skatten og mva'en (og evt. arbeidsgiveravgift, trygdeavgift etc. hvis man har ansatte) man skal, så har man uansett ikke et problem. Anonymkode: b8c93...892
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #27 Skrevet 25. november 2018 Hvilket land kommer de fra? Anonymkode: f632d...6c3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #28 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Sier du at ALLE ikke-vestlige land er mere korrupte enn vestlige land? For da kan du skamme deg. Værsåsnill lag et eget tråd og ikke spor av. Det er skikkelig irriterende. TS Anonymkode: ef9c3...734 Det kommer an på hvilke land du definerer som vestlige?Hvis land i sør som Hellas/Italia inngår i den beskrivelsen, da svaret er nei. Ellers ja. https://www.transparency.org.nz/corruption-perceptions-index/ Sjekk hvor ditt opprinnelsesland ligger, mistenker du blir ubehagelig overrasket. Det er ytterst få land utenfor Vesten som er like lite korrupte som vestlige. Trodde det var allmenkunnskap, men så feil kan man ta Anonymkode: 29838...66e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #29 Skrevet 25. november 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det kommer an på hvilke land du definerer som vestlige?Hvis land i sør som Hellas/Italia inngår i den beskrivelsen, da svaret er nei. Ellers ja. https://www.transparency.org.nz/corruption-perceptions-index/ Sjekk hvor ditt opprinnelsesland ligger, mistenker du blir ubehagelig overrasket. Det er ytterst få land utenfor Vesten som er like lite korrupte som vestlige. Trodde det var allmenkunnskap, men så feil kan man ta Anonymkode: 29838...66e Det kalles rasisme. Og de er fra et vestlig land. Anonymkode: ef9c3...734 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #30 Skrevet 25. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan vet du at det er svart arbeid? At du betaler med vipps eller kontakt betyr kun at personen eller foretaket ikke har kortterminal. Det har ikke jeg heller, men jeg driver ikke svart av den grunn. Anonymkode: 00568...6c8 Hvor er kvitteringen min hvis det ikke er svart? Jeg betalte med vipps hos en annen forretning. Og hun ga meg en kvittering. Hvis jeg vippser MANNEN hennes som egentlig ikke har noe med businesssn hennes å gjøre, han har egen fulltidsjobb, altså hallo hvor mange bevis trenger man. Pengene går til deres personlige navn og konto. Ikke engang egen konto for forretningen hennes. Ingen kvittering, ingen ting! Hun gjør en tjeneste og får SVARTE penger Anonymkode: ef9c3...734
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #31 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det kalles rasisme. Og de er fra et vestlig land. Anonymkode: ef9c3...734 Hva kalles rasisme?Hvis informasjon som står svart på hvitt er rasisme for deg, da gir jeg opp. Lurer nå på hvilet vestlig land har "skummel kultur og er kjent for lureri" Anonymkode: 29838...66e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #32 Skrevet 25. november 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilket land kommer de fra? Anonymkode: f632d...6c3 Tror jeg har en anelse om både land og folkeslag her Anonymkode: ab987...722
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #33 Skrevet 25. november 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Heleren er ikke bedre enn stjeleren, kjenner du uttrykket? Man anmelder ikke svart arbeid, men man varsler skatteetaten, kemneren eller andre myndigheter. Skal du varsle så må varselet inneholde fullt nav, hva du kjenner til og hvordan du kjenner til de varslede forholdene. Anonymkode: 31891...e56 Dette er bare tull. Har anmeldt en del svart arbeidende fotografer med en uekte epost konto og infoen de får tar de med glede. De bryr segfint lite om HVEM som anmelder. Kun om penge de taper fra folk som jobber svart. Anonymkode: 147df...7a4
Gjest Blondie65 Skrevet 26. november 2018 #34 Skrevet 26. november 2018 Jeg synes du skal rapportere det til skattemyndighetene kun hvis du hadde gjort akkurat det samme dersom den norske rørleggeren hadde bedt deg Vipps'e og ikke gitt deg kvittering, eller din norske venninne som er frisør med salong i kjelleren. Hvis du i disse tilfellene ikke hadde rapportert det til skattemyndighetene synes jeg du skal la dine utenlandske venner være i fred.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå