Gå til innhold

Facebooksiden "Likestilling for fedre"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har vært innom der og lest? Hva syns du ? Jeg blir så provosert når jeg leser hvordan de hetser alenemødre. De glemmer at det finnes fedre som gir blanke F i barns sine, like mye som det finnes fedre som gjør det vanskelig for mor. Er det bare meg som reagerer på hvordan de uttrykker seg ?

Anonymkode: 1f0e8...ed7

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Far til mitt barn er med der. Han har visst glemt at han utsatte barnet for vold, har vært i fengsel for vold, har rusa seg og driter i alle andre enn seg selv. 

Anonymkode: 495d2...90a

• Liker 18
Skrevet

Nå må du snart forstå at slike sider blir opprettet og brukt av folk som er ganske tilbakestående. 

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Far til mitt barn er med der. Han har visst glemt at han utsatte barnet for vold, har vært i fengsel for vold, har rusa seg og driter i alle andre enn seg selv. 

Anonymkode: 495d2...90a

Første inntrykket jeg fikk da jeg leste der var at mange av de som var med måtte ha gjort noe slikt.. Er ikke uten grunn at en dommer nekter far (eller mor) å ha samvær. De som er med eier jo virkelig  ikke selvinnsikt. 

• Liker 2
Skrevet

Det er nok mye tull der som andre plasser. Men nå er det slik at faktisk ganske mange mødre saboterer for samvær (fler enn menn), retten favoriserer mor og far taper tross han er like egnet som mor eller bedre som omsorgsperson. Det er et svert viktig tema å belyse. 

Jeg og samboer holdt på med hans eks i over 2 år, der mor saboterte samværet og ødla datteren sin. I dag har han ikke sett datteren sin på 3 år og datteren sliter. Han har blitt fremmedgjort for datteren sin og i dag er hun redd han, som kun er et resultat av mors manipulering. 

Et barn trenger begge foreldrene sine. Det er faktisk flere barn som ikke får se far, enn mor. Så det er et stort problem selv om det også finnes fedre som ikke ønsker å være en del av barnets liv. 

Anonymkode: d4f29...419

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok mye tull der som andre plasser. Men nå er det slik at faktisk ganske mange mødre saboterer for samvær (fler enn menn), retten favoriserer mor og far taper tross han er like egnet som mor eller bedre som omsorgsperson. Det er et svert viktig tema å belyse. 

Jeg og samboer holdt på med hans eks i over 2 år, der mor saboterte samværet og ødla datteren sin. I dag har han ikke sett datteren sin på 3 år og datteren sliter. Han har blitt fremmedgjort for datteren sin og i dag er hun redd han, som kun er et resultat av mors manipulering. 

Et barn trenger begge foreldrene sine. Det er faktisk flere barn som ikke får se far, enn mor. Så det er et stort problem selv om det også finnes fedre som ikke ønsker å være en del av barnets liv. 

At det er en realitet for mange er det ingen tvil om, men det er måten de fremlegger problematikken på. Men sim de skriver over her så er det de med minst selvinnsikt, kompetanse og de med mindre intelligens som skriver der 👍

• Liker 1
Skrevet

Selvsagt finnes det drittsekker både mor og far- men min erfaring etter møte med retten er at den favoriserer far.. 

Det er  mulig å gjøre noe dersom den som har hovedomsorgen saboterer samvær- og ihvertfall etter en dom, ( dagsbøter og i verste fall miste hovedomsorgen) men å tvinge noen til å ha samvær, selv etter en dom er umulig.  

Vet også at det er veldig mange fedre  som gjerne gir mor skylden for samværs sabotasje- for det er mer legitimt, enn å si at nei, samvær med mine barn vil jeg ikke...

Anonymkode: 128d2...c53

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

At det er en realitet for mange er det ingen tvil om, men det er måten de fremlegger problematikken på. Men sim de skriver over her så er det de med minst selvinnsikt, kompetanse og de med mindre intelligens som skriver der 👍

Nå har ikke jeg vært inne på denne gruppen å lest men utifra de få innleggene om innholdet i gruppen minner dette meg om barnevernsgruppen på fb. Flertallet der inne fremstår ikke som oppegående mennesker.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du det? 

Mener nå heller mødre som saboterer samvær har ingen selvinnsikt, kompetanse eller intelligens. Husk det er mange såret menn i gruppa som har dårlig erfaring og blitt tråkket på av både systemet og moren til barnet, det har også barna. 

Var innom og tittet, men fant ikke så mye urovekkende. Vis man har sabotert, kanskje man føler det litt annerledes da? 🤔

• Liker 1
Skrevet

Jeg har også sett den gruppa. Kjenner til tre fedre der inne og de bør absolutt ha begrenset samvær med barna sine. Men dette ser de ikke selv. Kanskje ikke så rart mtp intelligensen de har. Uansett de fedrene jeg vet stiller opp for barna og setter de først er ikke medlem av denne gruppa. Den gruppa der er bare en god samling med dårlige fedre. 

Anonymkode: 3ffd4...d67

• Liker 3
Skrevet

Ville aldri blitt medlem av en Facebook side for menn.

Man får umiddelbart stempelet som sint hvit mann. Da er det naturlig at man settes i bås med høyreekstreme, rasister mm samtidig. Det ligger i kortene.

Mulig siden blir slaktet av journalistene i MSM og så følger "forskrekket" intervjuer av disse journalistenes kjendisvenninner.

Så kommer selvsagt rosa bloggerene ut men navn på medlemmer i sitt nærmiljø med fordømmelse og mer brønnpissing.

Det er bare 1 gruppe som kan fordømmes og hetses fritt. Og det er norske hvite menn. Og disse gruppene er som en rød klut for erklærte feminister.

Anonymkode: 2c146...4bd

Skrevet
På 25.11.2018 den 12.39, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke de i den gruppen er tilbakestående, heller såra over at de ikke får se barna sine. Uansett grunn. 

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver her, er selv i et forhold og vi har slitt like lenge fordi hans eks er vanskelig og nekter han å se barnet sitt. Hun har kommet med en rekke falske påstander mot far og nekter han samvær. Dette er faktisk et viktig tema å belyse, og jeg syns det er synd at det ikke kommer oftere frem i media sånn enkelte mødre holder på. 

Det er ikke sånn at ALLE fedre der ute har gjort barna sine eller barnas mor noe. Det er som du skriver at retten favoriserer mor og far taper, selv om han er like egnet som mor eller bedre som omsorgsperson. Veldig trist.

Anonymkode: 3500e...01c

Skrevet

Tittelen på siden sier jo alt.

Hvordan kan man ha likestilling for ett kjønn? 

• Liker 5
Skrevet

Jeg kjenner ikke til fb-siden du nevner. Dersom det er fedre som organiserer seg for å bedre fedres rettssituasjon i forhold til barna sine ved samlivsbrudd, så støtter jeg dem 100%.  Det er ille og urettferdig at mor alene skal ha rett til å bestemme hvor ofte far skal treffe felles barn.  

Jeg synes det er på høy tid at fedre organiserer seg for å kreve sin rett til å være aktive og tilstedeværende fedre! 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Zienna skrev:

Jeg kjenner ikke til fb-siden du nevner. Dersom det er fedre som organiserer seg for å bedre fedres rettssituasjon i forhold til barna sine ved samlivsbrudd, så støtter jeg dem 100%.  Det er ille og urettferdig at mor alene skal ha rett til å bestemme hvor ofte far skal treffe felles barn.  

Jeg synes det er på høy tid at fedre organiserer seg for å kreve sin rett til å være aktive og tilstedeværende fedre! 

Så får de gjøre det på en ordentlig måte.

Nå har feminister slåss for Papparollen i årevis. De samme skal rakkes på som motstandere. Tradisjonelt så hater nå menn med svekkede rettigheter feminister. Mye fordi de ikke egentlig vet hva det innebærer.  Man kan ikke ha likhet for et kjønn. Man må ha likhet for begge og likhet for loven. 

Facebookgrupper som har som formål å kaste driitt om mødre har ingen god kraft.

Menn blir ikke hvitere av å male kvinner svarte. 

• Liker 4
Skrevet
23 timer siden, Rotemor skrev:

Så får de gjøre det på en ordentlig måte.

Nå har feminister slåss for Papparollen i årevis. De samme skal rakkes på som motstandere. Tradisjonelt så hater nå menn med svekkede rettigheter feminister. Mye fordi de ikke egentlig vet hva det innebærer.  Man kan ikke ha likhet for et kjønn. Man må ha likhet for begge og likhet for loven. 

Facebookgrupper som har som formål å kaste driitt om mødre har ingen god kraft.

Menn blir ikke hvitere av å male kvinner svarte. 

Absolutt enig!  Du sier det godt, Rotemor. 

Da kvinnebevegelsen her til lands begynte å vokse, tidlig på 70-tallet, hadde vi kvinner det samme problemet.  Mange kvinner mente det var menns skyld alene at vi kvinner hadde så svak stilling i hjem og samfunnsliv.  Andre mente at vi selv hadde ansvar for valgene våre.  Atter andre mente at selve samfunnsholdningene var problemet.  Kvinnebevegelsen har aldri bestått av en ensartet gruppe kvinner. 
Vi kvinner har oppnådd mye innenfor arbeids- og samfunnsliv. Dessverre har lite endret seg rundt omkring i de 1000 hjem.  Der er det fortsatt Mor som regjerer, mens Far hjelper til i den grad Mor tillater.  

Så når far har hengt i stroppen og tatt sin 50% del av nattevåk, bleieskift, henting og bringing - står han likevel uten rettigheter den dagen forholdet er over.  Da sier jusen at det er Mor som er "hovedomsorgspersonen" og kan bestemme hvor oifte hun mener at barna bør treffe faren sin. 

Jeg har undret meg lenge på hvorfor menn/pappaer aksepterer dette?   

Skrevet
På ‎25‎.‎11‎.‎2018 den 12.39, AnonymBruker skrev:

Her tar du feil, det har skjedd en endring de siste årene, så i de tilfeller far og mor er like gode foreldre, med like mye å tilby barnet, så er det i de fleste tilfeller nå far som får omsorgen.

Men hva gjorde din samboer med det da? Gikk han rettens vei?

Og tror du det er flest mødre som saboterer samvær, eller fedre som ikke bryr seg om barna. Kjenner dessverre litt for mange tilfeller, med fedre som ikke bryr seg, eller fedre som ser barna en helg i måneden, og mener de er årets far. Kjenner ikke til noen tilfeller av samvær sabotasje. Og ja, jeg vet det skjer, selv om ikke jeg kjenner noen som har gjort det.

Anonymkode: 042da...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...