Lovvi Skrevet 1. april 2005 #21 Skrevet 1. april 2005 Hahahaha! Jeg blir nesten misunnelig på dere som har fått så mange raser! Jeg fikk kun èn...og det var en rase je ALDRI har hørt om! Australsk Kelpie?!?!!? Jeg har en schæfer som ligger ved bena mine og snorker akkurat nå..........
Gjest Teletubbien Skrevet 2. april 2005 #22 Skrevet 2. april 2005 Hmmmmm Cavalier King Charles Spaniel Chihuahua :o Engelsk bulldog Fox terrier glatthår Fransk bulldog Japanese Chin Korthåret hollandsk gjeterhund (helt på bærtur jo) Pomeranian (mammas favoritt) Shar pei West Highland White terrier Whippet well well
Holly Hobbie Skrevet 4. april 2005 #23 Skrevet 4. april 2005 Fikk Wheaten Terrier paa foersteplass. Det er en av yndlingsrasene mine. Deretter mellompuddel og portugisisk vannhund.
Gjest Xavia Skrevet 4. april 2005 #24 Skrevet 4. april 2005 Synes den rasevelgeren er teit jeg. Burde vært noe der du får spesifisert hva slags gemytt du ønsker på hunden... Men, alle ønsker vel godt gemytt på hunden sin.
Gjest Lilleulv Skrevet 4. april 2005 #25 Skrevet 4. april 2005 Men, alle ønsker vel godt gemytt på hunden sin. hehe ja, men hva slags type gemytt ønsker man? ønsker man en energisk, oppmerksom hund, ønsker man en rolig sofagris, ønsker man en hund med krevende gemytt som kan være stri å håndtere? skjønner? så du kan bare trekke til deg de rullende øya dine
Gjest Xavia Skrevet 4. april 2005 #26 Skrevet 4. april 2005 hehe ja, men hva slags type gemytt ønsker man? ønsker man en energisk, oppmerksom hund, ønsker man en rolig sofagris, ønsker man en hund med krevende gemytt som kan være stri å håndtere? skjønner? så du kan bare trekke til deg de rullende øya dine Javel...?! Da har vi vel bare en litt forskjellig oppfatning av hva gemytt er for noe. I min ordbok står det: gemyt't n3 (fra tysk ) sinn, temperament ha et vanskelig g- / dempe g-ene Og da tolker jeg det ikke dithen at det handler om hunden er en sofagris eller energisk.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #27 Skrevet 4. april 2005 Affenpinscher Akita Amerikansk bulldog Amerikansk staffordshire terrier Beagle Boston terrier Cairn terrier Cane corso Chihuahua langhåret Collie korthåret Dachshund strihåret Dalmatiner Dansk-svensk gårdshund Faraohund Fox terrier glatthåret Fransk bulldog Great Japanese Dog Greyhound Irsk terrier Irsk ulvehund Islandsk fårehund Jack Russel Terrier Korthåret hollandsk gjeterhund Lancashire heeler Lapsk vallhund Manchester terrier Norsk buhund Norsk lundehund Petit basset griffon vendeen Pinscher Podenco ibicenco strihåret Rhodesian ridgeback Shar pei Shiba Staffordshire bull terrier Västgøtaspets Welsh corgi cardigan Welsh corgi pembroke sIST JEG PRØVDE VILLE DEN BARE FORESLÅ MELLOMPUDDEL SÅ DET VAR JO EN FORBEDRING. (Caps lock ja..)
Gjest Xavia Skrevet 4. april 2005 #28 Skrevet 4. april 2005 Lilleulv: Sitter å lurer litt på dette med gemytt fortsatt jeg. Mener du altså at en hund ikke har godt eller dårlig gemytt? Men at hundens gemytt sier noe om hva slags egenskaper en spesiell hunderase kan ha? Jeg spør fordi jeg feks mener å ha hørt/lest at det finnes Golden Retrievere med godt og dårlig gemytt. Samme som med alle andre raser.
Gjest Anonymous Skrevet 4. april 2005 #29 Skrevet 4. april 2005 Basset hound Boston terrier Chihuahua korthåret Chihuahua langhåret Dachshund korthåret Fox terrier glatthåret Fransk bulldog Jack Russel Terrier Korthåret hollandsk gjeterhund Lancashire heeler Schipperke Västgøtaspets Welsh corgi cardigan Welsh corgi pembroke
Gjest Lilleulv Skrevet 4. april 2005 #30 Skrevet 4. april 2005 Lilleulv: Sitter å lurer litt på dette med gemytt fortsatt jeg. Mener du altså at en hund ikke har godt eller dårlig gemytt? Men at hundens gemytt sier noe om hva slags egenskaper en spesiell hunderase kan ha? Jeg spør fordi jeg feks mener å ha hørt/lest at det finnes Golden Retrievere med godt og dårlig gemytt. Samme som med alle andre raser. ja, det heter godt og dårlig gemytt. men gemytt kan også defineres litt mer. det er flere underkategorier av en hunds gemytt selv om det er godt gemytt. la oss ta en golden retriever med godt gemytt. da vet vi allerede at hunden er trygg, den er ikke aggressiv. men vi vet ikke noe mer om hundens gemytt. er denne goldenen en veldig rolig hund som ikke er glad i tur og leven, eller er den mer vill av seg, og holder et stort tempo? er den enstelig, tøff, "tøffel" eller sterk? dette går ogsp på gemytt. og jeg som hundekjenner ville likt å vite mer enn om en hund hadde "godt gemytt" før jeg kjøpte den. man har kanskje litt interesser/bruksområder også planlagt for hunden. nemi sin søster skal brukes i terapi. hun som kjøpte nemi sin søster, ville ikke ha nemi fordi nemi er for propell. hun er ikke særlig tålmodig, hun er vill av seg til tider og hun er også sterk i gemyttet. hun må rett og slett jobbes en del med. men godt gemytt har hun. nemi sin søster har et gemytt som egner seg veldig for terapi. forstår du litt mer nå?
Gjest Xavia Skrevet 4. april 2005 #31 Skrevet 4. april 2005 forstår du litt mer nå? Joda, jeg forstår at du bruker ett ord, der jeg ville bruke to. Jeg snakker om gemytt og egenskaper, mens du snakker om gemytt som fellesbetegnelse for de to som jeg ser på som atskilte. Men alt i alt; Jeg skjønner hva du mener!
Gjest Xavia Skrevet 4. april 2005 #32 Skrevet 4. april 2005 Sånn ser forøvrig min liste ut: Akita Amerikansk bulldog Amerikansk staffordshire terrier Bullmastiff Cane corso Collie korthåret Dalmatiner Dansk-svensk gårdshund Great Japanese Dog Islandsk fårehund Lapsk vallhund Manchester terrier Norsk buhund Pinscher Rhodesian ridgeback Shar pei Shiba Staffordshire bull terrier
-Fisken- Skrevet 5. april 2005 #33 Skrevet 5. april 2005 Amerikansk cocker spaniel Bedlington terrier Berner sennenhund Bouvier des flandres Cavalier king charles spaniel Chinese crested powder puff Chow Chow Clumber spaniel Cocker spaniel Collie langhåret Dachshund langhåret Eurasier Finsk lapphund Golden retriever Japanese chin Kaukasisk ovtcharka Keeshund Kooikerhund Leonberger Newfoundlandshund Pomeranian Samojedhund Shetland sheepdog Tibetansk spaniel Welsh springer spaniel West highland white terrier
Armonia Skrevet 9. april 2005 #34 Skrevet 9. april 2005 På bakgrunn av opplysningene du har gitt, vil vi anbefale deg følgende raser: Amerikansk staffordshire terrier Beagle Bedlington terrier Bull terrier Clumber spaniel Dansk-svensk gårdshund Islandsk fårehund Kooikerhund Lapsk vallhund Manchester terrier Norsk buhund Norsk lundehund Pinscher Shar pei Shiba Staffordshire bull terrier har en Cocker Spaniel, men det kom ikke med.....
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #35 Skrevet 4. mai 2005 Disse hundene skulle visst passe meg: Chihuahua langhåret Fransk bulldog Jack Russel Terrier Korthåret hollandsk gjeterhund Shar pei Men jeg for min del er mest begeistret for schæfer, labrador og golden retriever. :-)
AvaAdore Skrevet 4. mai 2005 #36 Skrevet 4. mai 2005 hehe, i følge testen bør jeg ha en Chihuahau eller korthåret hollandsk gjeterhund.. det passer jo bra siden jeg får en Chi i august
Ugla Skrevet 4. mai 2005 #37 Skrevet 4. mai 2005 I følge testen, fikk jeg denne listen: - Landseer - Leonberger - Pyreneerhund - St. Bernhard Passer meg utmerket!! Er det forresten noen som kjenner til Landseer? Skulle så gjerne visst litt mere om de...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå