AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #1 Skrevet 25. november 2018 Er mann på 42 år og gift med en på 38. Vi har sex ca 1 gng per uke. Dette syntes jeg er for lite og det er alltid jeg som tar initiativet. Prøver jeg meg for ofte blir det oppfattet som mas og jeg blir avvist, men hun tar ikke selv initiativ. Dette er en evigvarende ond sirkel som skaper dårlig selvbilde, frustrasjon og igjen irritasjon. Selv sier hun at hun egentlig ikke har energi igjen, noe hun kanskje selv har valgt fordi hun sier ja til å ha ulike frivillige verv og oppgaver med barna. Dette er forsåvidt bra, men alt med måte. Hvor ofte har dere andre sex og hva gjør man i en slik situasjon når det er så stor forskjell på lyst og samtaler med henne ikke har ført frem. Sexen, når vi endelig har den er bra! Anonymkode: 03b67...b35 1
visp Skrevet 25. november 2018 #2 Skrevet 25. november 2018 Spør du her vil du nok få en haug av svar at det vanlig å ha seg 3-4 ganger om dagen. Eller at dere må snakke om det. Eller prøve parterapi. Jeg tror det du skisserer er veldig vanlig rundt omkring. Det er stort sett en skjevfordeling mellom lysten til partene etter noen år i forholdet. Du er jo frustrert over det og håper sikkert å finne en slags løsning, men sannheten er vel at du må godta det. Et lite tips er å drive litt psykologisk krigføring; lat som om du ikke tenker på sex i det hele tatt og se hva som skjer:) 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3 Skrevet 25. november 2018 1 minutt siden, visp skrev: Spør du her vil du nok få en haug av svar at det vanlig å ha seg 3-4 ganger om dagen. Eller at dere må snakke om det. Eller prøve parterapi. Jeg tror det du skisserer er veldig vanlig rundt omkring. Det er stort sett en skjevfordeling mellom lysten til partene etter noen år i forholdet. Du er jo frustrert over det og håper sikkert å finne en slags løsning, men sannheten er vel at du må godta det. Et lite tips er å drive litt psykologisk krigføring; lat som om du ikke tenker på sex i det hele tatt og se hva som skjer:) Nå var situasjonen riktignok motsatt hos oss siden det var jeg som er kvinne som syntes vi hadde for lite sex, men da jeg sluttet å ta initiativ så endte vi opp med å ha sex et par tre ganger i året... Anonymkode: b2e14...b3a
visp Skrevet 25. november 2018 #4 Skrevet 25. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå var situasjonen riktignok motsatt hos oss siden det var jeg som er kvinne som syntes vi hadde for lite sex, men da jeg sluttet å ta initiativ så endte vi opp med å ha sex et par tre ganger i året... Anonymkode: b2e14...b3a Ja, det er jo tragisk at det blir sånn, men her anser jeg forholdet som ganske greit da. Jeg er ganske sikker på hun blir veldig obs på at han slutter å prøve seg. Noen ganger er det alt som skal til for at fokuset blir noe annet enn hva det er idag. Det vil sikkert bare ha en kortvarig effekt, men han kan jo prøve. 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #5 Skrevet 25. november 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er mann på 42 år og gift med en på 38. Vi har sex ca 1 gng per uke. Dette syntes jeg er for lite og det er alltid jeg som tar initiativet. Prøver jeg meg for ofte blir det oppfattet som mas og jeg blir avvist, men hun tar ikke selv initiativ. Dette er en evigvarende ond sirkel som skaper dårlig selvbilde, frustrasjon og igjen irritasjon. Selv sier hun at hun egentlig ikke har energi igjen, noe hun kanskje selv har valgt fordi hun sier ja til å ha ulike frivillige verv og oppgaver med barna. Dette er forsåvidt bra, men alt med måte. Hvor ofte har dere andre sex og hva gjør man i en slik situasjon når det er så stor forskjell på lyst og samtaler med henne ikke har ført frem. Sexen, når vi endelig har den er bra! Anonymkode: 03b67...b35 En gang i uka er ikke lite. Jeg syns dette høres helt normalt ut. Hos oss også er det han som pleier å ta initiativ, og av og til orker jeg bare ikke. Jeg leste en artikkel på nettet som var veldig bra, om hvorfor kvinner oftere sier nei, men jeg finner den ikke igjen. Det er selvfølgelig ingen regel unntak, men jeg kjente meg hvertfall veldig igjen i den artikkelen. Den handlet om forskjellen på kvinner og menn når det gjelder seksualitet. Menn er på en måte alltid klar for sex, eller de blir det på null komma niks, det er som å slå på en bryter dersom spørsmål om sex dukker opp. Som om «sex er godt, klart jeg vil ha sex». Kvinner syns også at sex er godt, men de trenger at lysten lokkes frem. Det er større sjanse for å få napp dersom man har hatt en hyggelig kveld sammen enn om f.eks. hun har gjort husarbeid hele kvelden mens han har sittet i sofaen og sett på tv. Det er viktig at du viser forståelse for at hun er sliten og ikke vil. Menn som blir sur dersom man sier nei er hvertfall turn off. I enkelte tilfeller er vel rollene ombyttet.. Anonymkode: ec346...bb4 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #6 Skrevet 25. november 2018 Jeg har store unger og er i et relativt nytt forhold, men sex blir dessverre ikke prioritert av noen av oss i uken. Jeg tenker nesten ikke på det i hverdagene. Men i helgene når vi ikke må opp kl 06 så koser vi oss før vi starter dagen. Da er vi mest opplagt begge to. Dette hadde selvfølgelig ikke gått om vi hadde hatt mindre barn som vi måtte stått opp med. ( Vi er begge A-mennesker og både sovner og våkner tidlig ) Anonymkode: e8239...3f1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #7 Skrevet 25. november 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Er mann på 42 år og gift med en på 38. Vi har sex ca 1 gng per uke. Dette syntes jeg er for lite og det er alltid jeg som tar initiativet. Prøver jeg meg for ofte blir det oppfattet som mas og jeg blir avvist, men hun tar ikke selv initiativ. Dette er en evigvarende ond sirkel som skaper dårlig selvbilde, frustrasjon og igjen irritasjon. Selv sier hun at hun egentlig ikke har energi igjen, noe hun kanskje selv har valgt fordi hun sier ja til å ha ulike frivillige verv og oppgaver med barna. Dette er forsåvidt bra, men alt med måte. Hvor ofte har dere andre sex og hva gjør man i en slik situasjon når det er så stor forskjell på lyst og samtaler med henne ikke har ført frem. Sexen, når vi endelig har den er bra! Anonymkode: 03b67...b35 Jeg har en mann som er sånn, kanskje vi kan bytte? 🤪 Anonymkode: f593f...374
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #8 Skrevet 25. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en mann som er sånn, kanskje vi kan bytte? 🤪 Anonymkode: f593f...374 Kanskje vi skulle det ja😂 Hørtes spennende ut😄 Anonymkode: 03b67...b35
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #9 Skrevet 25. november 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje vi skulle det ja😂 Hørtes spennende ut😄 Anonymkode: 03b67...b35 😂😂 Anonymkode: f593f...374
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #10 Skrevet 25. november 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Er mann på 42 år og gift med en på 38. Vi har sex ca 1 gng per uke. Dette syntes jeg er for lite og det er alltid jeg som tar initiativet. Prøver jeg meg for ofte blir det oppfattet som mas og jeg blir avvist, men hun tar ikke selv initiativ. Dette er en evigvarende ond sirkel som skaper dårlig selvbilde, frustrasjon og igjen irritasjon. Selv sier hun at hun egentlig ikke har energi igjen, noe hun kanskje selv har valgt fordi hun sier ja til å ha ulike frivillige verv og oppgaver med barna. Dette er forsåvidt bra, men alt med måte. Hvor ofte har dere andre sex og hva gjør man i en slik situasjon når det er så stor forskjell på lyst og samtaler med henne ikke har ført frem. Sexen, når vi endelig har den er bra! Anonymkode: 03b67...b35 En gang i uka er ikke så ille hvis ting ellers er bra Jeg har opplevd verre. Forløpet var sånn (ikke ment som noe du bør kopiere) : 1. Småbarnsliv. Samlivet ble nedprioritert. Sliten dame. Bikket under 1x per uke. 2. Jeg tenkte at "kommunikasjon er bra" , og tok det opp på en pen måte. Misnøyen skinte nok gjennom uansett. Ting blir brått skikkelig dårlig. (Det kanskje ingen højdare for henne å høre at hun var utilstrekkelig i senga, i tillegg til så mye ansvar for hus og barn) 3. Lang fase (flere år) hvor vi ser etter feil hos hverandre. Irritablitet og konflikt under overflaten. Til slutt gikk det mange måneder mellom hver gang vi har sex. 4. Jeg får nok og sier at vi får fikse det eller skilles. Det er ikke en tom trussel. Ender i terapi. 5. Det blir en god sirkel. Ting blir først litt bedre. Bittesmå skritt fra hver side. Etter hvert blir det MYE bedre. Nå er det kjempebra, og jeg kan uten å overdrive si at vi er som nyforelskede. Det jeg har lært fra fase 1 og 5 er å si fra når ting er bra. Si at du er glad for å ha henne. Hun vil nok egentlig være en bra kjæreste, men hvordan reagerer folk flest på kritikk? De aller fleste legger skylden på andre (dvs deg). I tillegg føler hun seg utilstrekkelig selv. Du klarer ikke å overtale henne til å ha lyst, uansett hvor gode argumenter du har. Den andre tingen jeg har lært er at man trenger noen felles prosjekt, mål og drømmer. Min store synd var nok å ha alt for mye fokus på jobben. Jobbet overtid uten å si ifra etc. I den dårlige fasen var jeg helt uinteressert i alt og var minst mulig hjemme. Tenkte bare på at forholdet var dårlig. Det var kanskje ikke så lurt, sett i etterpåklokskapens lys. Anonymkode: ee8d2...824 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #11 Skrevet 25. november 2018 Midt i verste småbarnstiden kunne det gå uker mellom hver gang. Nå når ungene er større og sover natten gjennom er det alt fra 1-10 ganger i uken, det kommer helt annpå. Anonymkode: 3ae7e...ad0
Nerine_ Skrevet 25. november 2018 #12 Skrevet 25. november 2018 Alt fra 1-7 ganger i uka, men det er sjeldent at vi kun har en gang. Det syns vi begge er for lite. 1
AnonymBruker Skrevet 28. november 2018 #13 Skrevet 28. november 2018 Skal enn telle antall omganger, eller orgasmer? Jeg er gutt som er type nymfoman, eller hva det nå heter. Har noen ganger 20 orgasmer på en dag:-) Anonymkode: 5905a...a87
Gjest Paramount Skrevet 28. november 2018 #14 Skrevet 28. november 2018 (endret) På 25.11.2018 den 10.32, AnonymBruker skrev: Kvinner syns også at sex er godt, men de trenger at lysten lokkes frem. Her ligger utfordringen. Kvinner har nok omtrent like mye lyst på sex som mannen, men det er mannen som må få henne til å hente fram denne lysten. Den ligger der, skjult under mange samvittighetsfulle gjøremål, og av og til, bekymringer. Endret 28. november 2018 av Paramount
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå