Gå til innhold

Vegetarianer!! TIPS??

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De jeg skal feire jul med vet at jeg er veganer og regner derfor ikke med meg når det kommer til innkjøp av kjøtt så ingen ting går til waste pga meg. Jeg har tatt et etisk valg og det står jeg ved

Anonymkode: 4dd2c...170

Går til waste? 

Er det slik du prater også? Høres fjottete ut!

Anonymkode: 9df59...189

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 11/27/2018 at 12:19 PM, AnonymBruker said:

Men uansett så er hun ikke vegetarianer og btw du siterer flere ulike anonymt brukere

Men så har ikke ts kalt seg selv vegetarianer heller, hun sier hun ønsker å bli det. Du burde få sjekket hjernen din, for det er noe galt med den, den kan tydeligvis ikke forstå det den leser

Anonymkode: 4093e...cf5

Skrevet
2 timer siden, Dævendøtte skrev:

Nei, du er jo heller ikke en vegetarianer, hvorfor skal du kalle deg det da? Tanken din er sikkert fin for de som vil kutte ned på kjøtt, men vegetarianer blir man aldri om man spiser kjøtt. 

Jeg sier jo ikke at jeg er det:klo: les før du svarer. :lol: 

for min del syns jeg det er høl i huet at kjøttet går i søpla istedenfor at jeg spiser det. Skjønner ikke hvorfor dere skal henge dere opp i det? Jeg har aldri kalt meg vegetarianer heller

Anonymkode: 21c06...a09

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier jo ikke at jeg er det:klo: les før du svarer. :lol: 

for min del syns jeg det er høl i huet at kjøttet går i søpla istedenfor at jeg spiser det. Skjønner ikke hvorfor dere skal henge dere opp i det? Jeg har aldri kalt meg vegetarianer heller

Da har jeg lest feil, sorry :) Eller sitert feil, noe gikk galt underveis.

Kaste mat er aldri bra, forstår tankegangen din. Skulle jeg mot alle odds ha kjøtt til overs, hadde jeg gitt det til svigermor eller bikkja i så fall. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Går til waste? 

Waste er et ord jeg også bruker.

Blir fort en del engelske ord og uttrykk når ''kidsa'' snakker, lol.

Skrevet

Går til waste? 

Er du bare ute etter å kaste dritt eller? 

• Liker 3
Skrevet

Men så har ikke ts kalt seg selv vegetarianer heller, hun sier hun ønsker å bli det. Du burde få sjekket hjernen din, for det er noe galt med den, den kan tydeligvis ikke forstå det den leser

Anonymkode: 4093e...cf5

Dette sier Ts "men bestemte meg først for å blir vegetarianer for rundt to uker siden. Nå i starten kutter jeg ikke ut fisk, men det er noe jeg tenker at jeg skal kutte ut etterhvert"

Så hvem burde sjekke hjernen sin?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke vegetarianer men spiser mye vegansk mat og en av mine favoritter er 

Blandet salat, med tomat ,agurk, paprika og salat,  stekte bønner , helst sorte eller favabønner,  falafel,  Falafelmel har jeg kjøpt på Rema 1000. Enkelt å bruke.

Bare bra super ris, Grønn pose og   bønnepasta og

Hjemmelaget guacemole av avokado,  fersk koriander,  hvitløk, olje og lime. Pluss  litt Aioli på toppen.  Jeg lager opp endel og har på rene syltetøyglass i kjøleskapet.   De nye frosne posene med avokado som kiwi  har er supre å bruke  til dette.

En blanding av alt dette på asjetten gir et sunt, velsmakende  og mettende måltid.

Skrevet
On 11/28/2018 at 11:41 AM, AnonymBruker said:

Nei, jeg kaller meg ikke vegetarianer, nei. Spiser som sagt det jeg får servert. Det blir alltid kjøpt inn for mye kjøtt i julen, og veldig mye blir kastet. Jeg er veldig i mot å kaste mat. Det er jo langt bedre at noen spiser den maten enn at den går i søpla? Kaster dere heller kjøtt enn å spise det? Da har i hvertfall dyret dødd forgjeves. 

Om man legger etikk og verdier til side vil det for de fleste planteetere ikke være mulig å spise litt kjøtt i ny og ne.

Jeg hadde ikke spist kjøtt på mange år før jeg ved et uhell fikk det i meg. Har aldri noen gang vært så dårlig i magen som jeg ble den gangen. Det var skikkelig vondt. Har lest litt om det i etterkant og forstått at det er en ganske vanlig reaksjon når man er vant til mer lettfordøyelig mat.

Til TS: da jeg først kuttet ut kjøtt lagde jeg masse supper og gryter. Det er mettende og man kan variere veldig med smakene. Billig er det også.

Skrevet
52 minutter siden, Maude said:

Om man legger etikk og verdier til side vil det for de fleste planteetere ikke være mulig å spise litt kjøtt i ny og ne.

Jeg hadde ikke spist kjøtt på mange år før jeg ved et uhell fikk det i meg. Har aldri noen gang vært så dårlig i magen som jeg ble den gangen. Det var skikkelig vondt. Har lest litt om det i etterkant og forstått at det er en ganske vanlig reaksjon når man er vant til mer lettfordøyelig mat.

Til TS: da jeg først kuttet ut kjøtt lagde jeg masse supper og gryter. Det er mettende og man kan variere veldig med smakene. Billig er det også.

Stekt, lyst kjøtt er noe av det mest lettfordøyelige du kan spise. Veldig mye vegetabilsk mat er vesentlig mer tungtfordøyelig.

Så det at vegetarmat "er lettfordøyelig" er ikke gyldig grunn til å hevde at det er bedre enn å spise kjøtt.

Anonymkode: 47c4b...e26

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Stekt, lyst kjøtt er noe av det mest lettfordøyelige du kan spise. Veldig mye vegetabilsk mat er vesentlig mer tungtfordøyelig.

Så det at vegetarmat "er lettfordøyelig" er ikke gyldig grunn til å hevde at det er bedre enn å spise kjøtt.

Anonymkode: 47c4b...e26

Det har jeg da heller ikke hevdet. Jeg poengterte bare at det ikke nødvendigvis er «bare» for en vegetarianer å spise kjøtt kun fordi det er tilgjengelig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...