AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #61 Skrevet 25. november 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ihvertfall blant de barna som kommer fra mer velstående hjem og har ressurssterke foreldrene. «Unge mødre»-navn symboliserer lavstatus,NAVere og folk uten kontroll på livet sitt. Anonymkode: ee7a5...c79 Hva får folk til å si noe så idiotisk? Anonymkode: 26c0c...716 4
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #62 Skrevet 25. november 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kalte våre døtre Anita, Aslaug og Monika av samme årsak. Heia Anonymkode: d426f...2a1 Har Anita og Monika vært upopulære/utradisjonelle navn? I så fall kjenner jeg sikkert 50 av vært navn.. 😳 Anonymkode: 8056b...715
Kim91 Skrevet 25. november 2018 #63 Skrevet 25. november 2018 Maximiliam, Leander osv... er navnene til de som er begynt på skolen. Noen av de små jeg kjenner heter navn som: Edvald, Othilie, Alfred, Kornelius, Einar aka. Oldeforeldrenavn
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #64 Skrevet 25. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har Anita og Monika vært upopulære/utradisjonelle navn? I så fall kjenner jeg sikkert 50 av vært navn.. 😳 Anonymkode: 8056b...715 Ja, i vår generasjon. Dette er sekstitallsnavn Anonymkode: d426f...2a1 3
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #65 Skrevet 25. november 2018 Bjørg er et flott navn. Anonymkode: e78b9...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #66 Skrevet 25. november 2018 Ruth Amalie-Bjørg og Lena Lulle og Britt-Monika eeeller Anine-Britta, Gerda-Gunn-Elise og søsteren M ( ok ok skal gå å legge meg. Måtte bare 😄😉) Anonymkode: 0db8d...839
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #67 Skrevet 25. november 2018 Synes Hilde, Aslaug, Grete og Vigdis er pene navn. Anonymkode: f8583...14c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #68 Skrevet 25. november 2018 Hvis du vil velge et navn som er skikkelig retro: Velg Borghild. Anonymkode: e78b9...fc5
Gjest Krampus Skrevet 25. november 2018 #69 Skrevet 25. november 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Navn er gøy. titter til tider på gravsteiner og fant blandt døde for 1900, Antonette Mathea. Så er ikke bare « unge mødre» som gikk for sånt like bortenfor fant jeg Fr Lulle. Og lenger vekk : Dana. Bjørg er flott. Men det er nok innenfor det som er populært nå ja. Og det er jo greit. orginalitet er oppskrytt ang navn men hva med noe helt eget. En venninne fortalte at i Nigeria ( beklager om det er feil) får en navn som er en setning som sier noe om eier av navnet. Kanskje: går-på-ski-alene kunne passe en nordmann/kvinne ? Anonymkode: 0db8d...839 Eks-presidenten i Nigeria heter Goodluck Jonathan 😄 Jeg heier på Går-på-ski-alene, staut norsk navn!
Sirinna Skrevet 25. november 2018 #70 Skrevet 25. november 2018 Vurderte Vigdis og Rigmor til jenta mi, er litt i samme gate som Bjørg synes jeg. Dog endte jeg på et annet. Synes du skal velge et navn du synes er vakkert, ikke på trass eller for å være bedre enn andre. 3
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #71 Skrevet 26. november 2018 Enig med andre; i ditt forsøk på å gå mot strømmen, ender du tydeligvis opp med å følge den du óg, som så mange andre. Anonymkode: f6faa...d80 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #72 Skrevet 26. november 2018 Bjørg er et fint navn, kan trygt gå for det. At disse unge-mødre navnene er så utbredt tror jeg er en myte. Det er vel helst folk som henger på Hønehjørnet og kvinneguiden. Og folk fra bygda som henger litt etter. Disse Romeo Leander og Zakirias Amadeus er vel ikke overrepresentert og er nok kommet i skolealder allerede. Navnemoten nå er gammeldagse navn fra Oldeforeldre generasjonen. Bjørg tilhører mer besteforeldre generasjonen og er derfor ikke noe topplistenavn nå. Det kommer nok i neste runde når folk ser seg leie på de myke navnene som regjerer nå. Da blir plutselig Bjørg, Aud, Gerd, Dagny, Gro, Borghild, Åse, Aslaug osv populært. Klassiske navn går i hundreårs sykluser og vil alltid bli populære igjen. Så har du nyskapte navn som påvirket av popkultur som disse unge-mødre navnene og Ronny på 80-tallet som Sansynligvis ikke kommer tilbake. Anonymkode: 1c330...c28 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #73 Skrevet 26. november 2018 Barnehagen til TS må være noe spesiell dersom det er drøssevis med Maximillianer og Chantinellinaer der. I vår barnehage har barna navn som Even, Marie, Elias, Tobias, Martha osv. Anonymkode: cc706...602 1
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 26. november 2018 #74 Skrevet 26. november 2018 (endret) Jeg synes heller ikke det er noe galt med det navnet. Ganske koselig og hjemmekjært egentlig. ❤️ Endret 4. desember 2018 av Jegskulleønskeat
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #75 Skrevet 27. november 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Bjørg er et fint navn, kan trygt gå for det. At disse unge-mødre navnene er så utbredt tror jeg er en myte. Det er vel helst folk som henger på Hønehjørnet og kvinneguiden. Og folk fra bygda som henger litt etter. Disse Romeo Leander og Zakirias Amadeus er vel ikke overrepresentert og er nok kommet i skolealder allerede. Navnemoten nå er gammeldagse navn fra Oldeforeldre generasjonen. Bjørg tilhører mer besteforeldre generasjonen og er derfor ikke noe topplistenavn nå. Det kommer nok i neste runde når folk ser seg leie på de myke navnene som regjerer nå. Da blir plutselig Bjørg, Aud, Gerd, Dagny, Gro, Borghild, Åse, Aslaug osv populært. Klassiske navn går i hundreårs sykluser og vil alltid bli populære igjen. Så har du nyskapte navn som påvirket av popkultur som disse unge-mødre navnene og Ronny på 80-tallet som Sansynligvis ikke kommer tilbake. Anonymkode: 1c330...c28 Nei veit du nå hva, alt dere skal kritisere «bygda» for. Det er på bygdene ungene heter Bjørg, Gudrun, Sverre, Kjell og Ivar. Det er i byene ungene heter Chloë Chanel, Liam Patrenellus og Chandler Mozart. Anonymkode: f8acd...9a1 3
Gjest Krampus Skrevet 27. november 2018 #76 Skrevet 27. november 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Bjørg er et fint navn, kan trygt gå for det. At disse unge-mødre navnene er så utbredt tror jeg er en myte. Det er vel helst folk som henger på Hønehjørnet og kvinneguiden. Og folk fra bygda som henger litt etter. Disse Romeo Leander og Zakirias Amadeus er vel ikke overrepresentert og er nok kommet i skolealder allerede. Navnemoten nå er gammeldagse navn fra Oldeforeldre generasjonen. Bjørg tilhører mer besteforeldre generasjonen og er derfor ikke noe topplistenavn nå. Det kommer nok i neste runde når folk ser seg leie på de myke navnene som regjerer nå. Da blir plutselig Bjørg, Aud, Gerd, Dagny, Gro, Borghild, Åse, Aslaug osv populært. Klassiske navn går i hundreårs sykluser og vil alltid bli populære igjen. Så har du nyskapte navn som påvirket av popkultur som disse unge-mødre navnene og Ronny på 80-tallet som Sansynligvis ikke kommer tilbake. Anonymkode: 1c330...c28 Bor på bygda. Det er ikke mange finnoppnavn her. Her blir alle oppkalt etter eldre slekt, spesielt de som kommer fra gårder. Seriøst, alle heter Ole, Kristian, Marius, Bjørn, Ingeborg og Marit. De som ikke kommer fra gård, de heter Emil og Thea. Og innimellom snubler det innom by-familier med unger som heter Nora og Tobias. Skulle tro alle i byen het Nora eller Tobias, det er så mange av dem! Jeg har aldri hørt noen av de unge-mødre navnene alle snakker om, i virkeligheten. Det virker på meg som om det er et ikke-problem som enkelte folk har hauset opp til å høres ut som et stort samfunnsproblem, fordi de liker å kritisere.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #77 Skrevet 27. november 2018 Synes Bjørg er et fint navn. Av de jeg kjenner esom heter det er en i 30 årene og flere i 60 årene, men de har jo vært babyer en gang de og. Andre fine navn som jeg forbinder med samme generasjon som Bjørg er Liv, Aud, Kari og Brit. Korte fine navn. Vil tro de får seg en oppsving snart når denne trenden med at nesten alle navn skal ha sånne syngende vokaler og slutte på a eller e går over. Anonymkode: f1791...dd7
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2018 #78 Skrevet 1. desember 2018 On 11/25/2018 at 2:03 PM, AnonymBruker said: Pinlig «opprør». Og Bjørg er et særdeles lite pent navn på en baby. Lykke til! Anonymkode: 461c7...340 Heldigvis er man voksen mesteparten av sitt liv. "Linus" er et fint babynavn, men ganske dust på en to meter lang gigant av en mann. Anonymkode: a2f50...5f7 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2018 #79 Skrevet 2. desember 2018 Syns Bjørg er kjempefint😊 vi har også alminnelige navn på våre barn, Åsmund og Marie heter våre. Anonymkode: f3bf2...d8c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå