AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #1 Skrevet 24. november 2018 Hvordan er hverdagen deres? Anonymkode: 03040...780
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #2 Skrevet 24. november 2018 Jeg har en sønn med høytfungerende autisme. Det blir ganske likt, bortsett fra at sønnen min har dysleksi også. Han sliter veldig med lesing og skriving, men får med seg utrolig mye auditivt. Siden 7.klasse har han slitt med utmattelse og skolevegring. Mye angst og tidvis depresjon. Han går nå i 10.klasse og har kortere skoledager og ingen karakterer. Frem til denne sommeren våknet han en-to ganger hver eneste natt. Da måtte jeg være våken til han sovnet igjen. Anonymkode: dff55...826 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #3 Skrevet 25. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en sønn med høytfungerende autisme. Det blir ganske likt, bortsett fra at sønnen min har dysleksi også. Han sliter veldig med lesing og skriving, men får med seg utrolig mye auditivt. Siden 7.klasse har han slitt med utmattelse og skolevegring. Mye angst og tidvis depresjon. Han går nå i 10.klasse og har kortere skoledager og ingen karakterer. Frem til denne sommeren våknet han en-to ganger hver eneste natt. Da måtte jeg være våken til han sovnet igjen. Anonymkode: dff55...826 Hvordan er livet sosialt for barnet? Raserianfall osv? Anonymkode: 03040...780
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #4 Skrevet 25. november 2018 Hverdagen går i berg og dalbane. Utbruddene blir forsterket pga. Adhd, men etter medisiner er blitt tatt i bruk og barnet voket og blir modnere så skjer det mine brudd i sinne. Barnet har blitt mer bevisst og føler det er flaut å reagere slik blandt andre, men frustrasjon når barnet er lei seg skjer oftere. Mitt barn er det som består fagene, men stryker i friminuttene Anonymkode: 20787...c49
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #5 Skrevet 25. november 2018 Bli medlem i foreldre gruppene på facebook. Foreldre til barn med autisme lrns og en til som heter foreldre til barn med spesielle behov lrns Anonymkode: 20787...c49
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #6 Skrevet 26. november 2018 Har en sønn med høytfungerende autisme med språkvansker på 9 år. Det er veldig opp og ned hos oss. Han sitter hele dagen på PlayStation eller på mobilen..noen ganger leker han med lego duplo eller tegner. Ellers går mye av tiden hans på å prate om ting som ikke er interessant for mange. Vi har null sosialt liv da han nekter å gå ut døren, sjeldent ønsker han besøk. Ikke har han venner og ikke vil han prøve å sosialisere seg ved å gå ut av huset. Jeg har prøvd alt, uten å lykkes. Han er kun interessert i gaming, begrense det er ikke vits en gang da han bare sitter å depper. Pussing av tenner og dusjing er det verste han vet, jeg bruker opp hele energien min på disse to tingene. Han fokuserer ikke når han skal kle på seg, på morgenen kan han plutselig ta av pysjen og ta den på igjen fordi han glemmer at han skal faktisk skifte å ikke gå i pysj. Samme på kvelden. Raserianfall når jeg ber han om hva som helst egentlig... Angster mye og sover svært lite. Sovner ikke før etter 00, selv om jeg legger han kl 21 i senga. Er i sine tanker veldig ofte og har stor fantasi. Ellers setter jeg veldig stor pris på hvis vi klarer å se på en hel film sammen, eller hvis han har lyst til å prate om noe som interesserer oss begge. Anonymkode: 20032...bdb 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 Som mor til en såkalt «høytfungerende» autist synes jeg ordet «høytfungerende» burde fjernes. Høytfungerende er veldig misvisende når man vet hvordan livet med disse barna er. Alle kamper som må tas, skolevegring, hygiene, meltdowns etc Anonymkode: 0b0f2...be0 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 Kupper tråden litt 🙂 men lurer på om mitt barn kan ha Asberger i mild grad. Er under utredning, så alt den veien et på plass. men kan dere fortelle meg litt mer om hverdagen. Opp og ned turer, kamper, barnets funksjon mm. Forskjell mellom bhg og skole, større barn .. lest litt på nett, men vil heller støtte meg til andre foreldre enn Google! Anonymkode: 5565b...c31
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Som mor til en såkalt «høytfungerende» autist synes jeg ordet «høytfungerende» burde fjernes. Høytfungerende er veldig misvisende når man vet hvordan livet med disse barna er. Alle kamper som må tas, skolevegring, hygiene, meltdowns etc Anonymkode: 0b0f2...be0 Helt enig med deg. Vår har barneautisme som de sa før og for enkelte så høres dette som en light versjon. Høytfungerende barneautisme. Piece of cake liksom Anonymkode: 20787...c49
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kupper tråden litt 🙂 men lurer på om mitt barn kan ha Asberger i mild grad. Er under utredning, så alt den veien et på plass. men kan dere fortelle meg litt mer om hverdagen. Opp og ned turer, kamper, barnets funksjon mm. Forskjell mellom bhg og skole, større barn .. lest litt på nett, men vil heller støtte meg til andre foreldre enn Google! Anonymkode: 5565b...c31 Meld deg inn i gruppene på facebook. Opplever mye mer respons der. Vi har det helt berg og dalbane og synes det er vanskelig å beskrive når jeg kjenner på så mye kaos Anonymkode: 20787...c49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå