Gå til innhold

Islam må jo være ganske fantastisk i og med at muslimene vil at verden skal bli muslimsk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

å konvertere til Islam er et krav ofte om du skal bli sammen med en muslim, men muslimer kan ikke forlate sin religion.
Hvorfor er det slik da, at hvis våres religion er så rettferdig, så velger likevel enkelte å forlate det? 

Anonymkode: 6031d...900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For muslimer er religionen Alfa og Omega. Altså alt. Hele eksistensen. Å forlate islam er som å forlate livet.

For alle andre religioner er religion kun en del av livet. Akkurat som jobben bare er en del av livet. Man kan fint forlate jobben uten å miste livet. Man kan fint forlalte sin religion uten å miste livet. Det kan ikke mulsimer.

Det er også dette som ligger bak regelen om at muslimske kvinner ikke kan gifte seg med andre enn muslimer, mens muslimske menn kan gifte seg med hvem de vil. Fordi det er mannen som bestemmer familiens religion. Om en ikke-muslimsk mann hadde bestemt over en muslimsk kvinne kunne hunn ha "mistet livet". Derfor er det forbudt for muslimske kvinner å være sammen med ikke-muslimke menn.

Anonymkode: 727e7...3de

• Liker 1
Skrevet

Islam er ikke fantastisk. Hvis islam hadde vært fantastisk hadde ikke muslimene rømt fra de muslimske landene sine. Kommer ikke på et eneste muslimsk land som er fantastisk, faktisk.

Anonymkode: 70c72...351

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

men muslimer kan ikke forlate sin religion.

Fordi det er dødsstraff for å gjøre det, og der det ikke er dødsstraff blir man fryst ut av venner og familie. Islam er verre enn scientologi og jehovas vitner når det kommer til gruppepress. 

Anonymkode: fde98...76a

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For muslimer er religionen Alfa og Omega. Altså alt. Hele eksistensen. Å forlate islam er som å forlate livet.

For alle andre religioner er religion kun en del av livet. Akkurat som jobben bare er en del av livet. Man kan fint forlate jobben uten å miste livet. Man kan fint forlalte sin religion uten å miste livet. Det kan ikke mulsimer.

Det er også dette som ligger bak regelen om at muslimske kvinner ikke kan gifte seg med andre enn muslimer, mens muslimske menn kan gifte seg med hvem de vil. Fordi det er mannen som bestemmer familiens religion. Om en ikke-muslimsk mann hadde bestemt over en muslimsk kvinne kunne hunn ha "mistet livet". Derfor er det forbudt for muslimske kvinner å være sammen med ikke-muslimke menn.

Sier vel sitt om hvor hjernevaskede de er 🤣

Anonymkode: 6b316...574

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er dødsstraff for å gjøre det, og der det ikke er dødsstraff blir man fryst ut av venner og familie. Islam er verre enn scientologi og jehovas vitner når det kommer til gruppepress. 

men da lever de jo bare på en løyn?! så deres kompiser som de tilbringer så mye tid med hann drept dem om de gjorde det? 
Deres familie som de er så veldig glad i, hadde altså drept dem om de forlot det? eller fryst dem ut?
Og de hadde drept sin søster de er så veldig glad i for det?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

men da lever de jo bare på en løyn?! så deres kompiser som de tilbringer så mye tid med hann drept dem om de gjorde det? 
Deres familie som de er så veldig glad i, hadde altså drept dem om de forlot det? eller fryst dem ut?
Og de hadde drept sin søster de er så veldig glad i for det?

Hørt om æresdrap før? 

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Islam er ikke fantastisk. Hvis islam hadde vært fantastisk hadde ikke muslimene rømt fra de muslimske landene sine. Kommer ikke på et eneste muslimsk land som er fantastisk, faktisk.

Som vanlig forenkler islamofobene, det er ikke pga. Islam de fleste rømmer, men pga. undertrykkelse fra diktatorer

Anonymkode: 559ef...399

• Liker 1
Skrevet

Dette gjelder vell dei fleste religioner?  Misjonering er vanlig blant mange.

btw er ikke uvanlig at muslimske og kristne gifter seg i Midtøsten. 

Anonymkode: e0c58...039

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du er den første som har skrevet det. hvordan vet du det? trodde bare muslimer var akseptert.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Muslimske menn kan som sagt gifte seg med hvem de vil. Muslimske kvinner kan ikke. Det er et resultat av den patriarkalske selvfølgelighet.

• Liker 3
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muslimske menn kan som sagt gifte seg med hvem de vil. Muslimske kvinner kan ikke. Det er et resultat av den patriarkalske selvfølgelighet.

De kan ikke gifte seg med hvem de vil, utfra religionen må kvinnen han skal gifte seg med være troende. Men hun kan tilhøre andre religioner som kristendom og jødedom. 

Anonymkode: 6a86d...785

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Som vanlig forenkler islamofobene, det er ikke pga. Islam de fleste rømmer, men pga. undertrykkelse fra diktatorer

Tull. Pew undersøkelser viser at folk i midtøsten ikke er særlig fan av ytringsfrihet eller religionsfrihet så det du her kommer med er uvitenhet. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Pew undersøkelser viser at folk i midtøsten ikke er særlig fan av ytringsfrihet eller religionsfrihet så det du her kommer med er uvitenhet. 

men hvorfor er de ikke det? liker kvinnene at de må gå i burqua? være omskjært? at de ikke kan gifte seg med hvem de vil?

• Liker 2
Skrevet
På 25.11.2018 den 0.58, AnonymBruker skrev:

https://www.nettavisen.no/meninger/lilybandehy/hadde-det-ikke-vrt-for-islam-hadde-vi-ikke-vrt-i-norge/3423562961.html

Sitat

Ofte spør jeg meg selv hvorfor jeg bor i Norge. Hvorfor måtte jeg velge et liv i total eksil? Hvorfor kan jeg ikke være med familien min i Iran? Hvorfor kan jeg ikke reise tilbake til fødelandet mitt, til min flokk?

Og svaret er tydelig. Jeg er her på grunn av islam. Ingen andre ting, bare islam, som har tvunget meg til å leve i et situasjon som preges av savn og med et gnagsår på hjertet.

Anbefaler deg å lese hele!

Skrevet

Verden blir nok ikke muslimsk, men mange land i Europa kommer til å ha muslimsk flertall i fremtiden.

• Liker 1
Skrevet

Muslimer er fulle av seg selv. Slitsomt. De ser på ikkemuslimer som annenrangs. 

Anonymkode: 3d1cc...373

• Liker 2
Skrevet
På 25.11.2018 den 21.38, AnonymBruker skrev:

men hvorfor er de ikke det? liker kvinnene at de må gå i burqua? være omskjært? at de ikke kan gifte seg med hvem de vil?

Ja, de liker det. Fordi de er vant med det og tar det for gitt at slik skal det være.

• Liker 1
Skrevet
På 24.11.2018 den 21.47, AnonymBruker skrev:

å konvertere til Islam er et krav ofte om du skal bli sammen med en muslim, men muslimer kan ikke forlate sin religion.
Hvorfor er det slik da, at hvis våres religion er så rettferdig, så velger likevel enkelte å forlate det? 

Islam kan sammenlignes med en kjøttetende plante. Gå bort for å se på de fine blomstene og svupp! - så blir du spist.   Men bra er det jo ikke. 

Anonymkode: 5c9ba...f74

Skrevet
På 25.11.2018 den 9.32, AnonymBruker skrev:

Super religion for menn. Gjør hva du vil, tråkk på hvem du vil, bank kjerringa når du vil, 

Anonymkode: 5c9ba...f74

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...