AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #1 Skrevet 24. november 2018 Denne beskjeden kommer "Før du fortsetter ...Yahoo er nå en del av Oath-familien. Vi (Oath) og partnerne våre trenger ditt samtykke for tilgang til enheten din, bruk av informasjonskapsler og bruk av dataene dine, inkludert stedet der du befinner deg, for å forstå interessene dine, vise relevante annonser og måle effektiviteten deres. Oath vil også vise deg persontilpassede annonser på våre partnernes produkter"(Dette kom opp på en side når jeg googlet Yahoo.com. Jeg husker ikke adressen til innloggingssiden). 1) Stemmer det at jeg må gi et slikt samtykke? 2) Kan du gi meg nettadressen til der man skal logge inn for å lese epost når man har epostadresse som slutter på @Yahoo.com? Anonymkode: d8e77...c63
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #2 Skrevet 24. november 2018 Dette står også: "Velg OK for å tillate Oath og partnerne våre å bruke dataene dine, eller Administrer valg for å gjennomgå partnerne våre og valgene dine. Tips: Logg påfor å lagre disse valgene og unngå å måtte gjenta dette på endre enheter. Du kan når som helst oppdatere preferansene dine i personvernsenteret." Deretter er det en knapp merket med OK og en link der det står Administrer alternativer. Jeg trenger også forklaring på hva jeg bør gjøre på "Administrer alternativer" og om det er noe annet jeg bør passe på. Ts Anonymkode: d8e77...c63
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #3 Skrevet 24. november 2018 Hvilke valg bør jeg foreta på "Personvernsenteret" som er nevnt? Ts Anonymkode: d8e77...c63
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #4 Skrevet 25. november 2018 Hei! Kan noen hjelpe meg? Anonymkode: d8e77...c63
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #5 Skrevet 25. november 2018 Du logger inn her: https://login.yahoo.com Det andre vet jeg ikke svaret på. Anonymkode: a745c...5d8 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2018 #6 Skrevet 25. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du logger inn her: https://login.yahoo.com Det andre vet jeg ikke svaret på. Anonymkode: a745c...5d8 Takk! Anonymkode: d8e77...c63
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #7 Skrevet 26. november 2018 Hei Kan noen hjelpe meg med svar på spørsmål om samtykke og administrer alternativer m.m. som er beskrevet i innlegg 1,2 og 3? Anonymkode: d8e77...c63
Salvie Skrevet 26. november 2018 #8 Skrevet 26. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Kan noen hjelpe meg med svar på spørsmål om samtykke og administrer alternativer m.m. som er beskrevet i innlegg 1,2 og 3? Anonymkode: d8e77...c63 Uff, høres ikke bra ut. Jeg ville brukt en annen mail hvis det er tilfellet. Stedet du befinner deg..det må da finnes grenser for hva man skal godta i dag. Forsøk å gå inn der du administrerer og la være å godta der det er mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #9 Skrevet 26. november 2018 2 minutter siden, Salvie skrev: Uff, høres ikke bra ut. Jeg ville brukt en annen mail hvis det er tilfellet. Stedet du befinner deg..det må da finnes grenser for hva man skal godta i dag. Forsøk å gå inn der du administrerer og la være å godta der det er mulig. Takk for råd og hjelp Hva mente du med stedet jeg befinner meg? Anonymkode: d8e77...c63
Salvie Skrevet 26. november 2018 #10 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for råd og hjelp Hva mente du med stedet jeg befinner meg? Anonymkode: d8e77...c63 På 24.11.2018 den 21.12, AnonymBruker skrev: Denne beskjeden kommer "Før du fortsetter ...Yahoo er nå en del av Oath-familien. Vi (Oath) og partnerne våre trenger ditt samtykke for tilgang til enheten din, bruk av informasjonskapsler og bruk av dataene dine, inkludert stedet du befinner deg, for å forstå interessene dine, vise relevante annonser og måle effektiviteten deres. Oath vil også vise deg persontilpassede annonser på våre partnernes produkter"(Dette kom opp på en side når jeg googlet Yahoo.com. Jeg husker ikke adressen til innloggingssiden). 1) Stemmer det at jeg må gi et slikt samtykke? 2) Kan du gi meg nettadressen til der man skal logge inn for å lese epost når man har epostadresse som slutter på @Yahoo.com? Anonymkode: d8e77...c63 Disse to uthevede tingene er virkelig å gå over grensen! De vil ha tilgang til hvor du befinner deg til enhver tid og enheten din. Du burde virkelig ikke godta det. 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #11 Skrevet 26. november 2018 5 minutter siden, Salvie skrev: Uff, høres ikke bra ut. Jeg ville brukt en annen mail hvis det er tilfellet. Stedet du befinner deg..det må da finnes grenser for hva man skal godta i dag. Forsøk å gå inn der du administrerer og la være å godta der det er mulig. Nå skjønte jeg, det med "stedet der jeg befinner meg" som du skrev. Og de vil også ha tilgang til enheten min. Jeg forstår lite av dette. Denne yahoo-kontoen har vært lite i bruk, men jeg trenger å logge meg inn og lese en epost, men vet ikke om jeg tør Anonymkode: d8e77...c63
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #12 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå skjønte jeg, det med "stedet der jeg befinner meg" som du skrev. Og de vil også ha tilgang til enheten min. Jeg forstår lite av dette. Denne yahoo-kontoen har vært lite i bruk, men jeg trenger å logge meg inn og lese en epost, men vet ikke om jeg tør Anonymkode: d8e77...c63 Gjør det, logg inn og les, så sletter du emailen din. Anonymkode: 860ca...16b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #13 Skrevet 26. november 2018 Akkurat nå, Salvie skrev: Disse to uthevede tingene er virkelig å gå over grensen! De vil ha tilgang til hvor du befinner deg til enhver tid og enheten din. Du burde virkelig ikke godta det. Tusen takk for gode råd! Da tenker jeg at jeg bør unngå å logge inn på den epostadressen igjen. Sist jeg brukte den (for ca 1/2 år siden) kom det ikke noen slik beskjed. Anonymkode: d8e77...c63
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #14 Skrevet 26. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå skjønte jeg, det med "stedet der jeg befinner meg" som du skrev. Og de vil også ha tilgang til enheten min. Jeg forstår lite av dette. Denne yahoo-kontoen har vært lite i bruk, men jeg trenger å logge meg inn og lese en epost, men vet ikke om jeg tør Anonymkode: d8e77...c63 Selv om du må godkjenne nå for å få lest innboksen din, trenger du ikke å bruke enheten mer Anonymkode: 860ca...16b 1
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #15 Skrevet 26. november 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Gjør det, logg inn og les, så sletter du emailen din. Anonymkode: 860ca...16b Takk for råd Vil det ikke de tingene de krever få noen negative følger for meg, dersom jeg sletter epostkontoen etter å ha logget inn og lest en epost? Anonymkode: d8e77...c63
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #16 Skrevet 26. november 2018 Dette er helt uproblematisk,akkurat det samme registreres overalt,som VG og alle andre aviser,gjelder ikke bare mail dette,de samler info for å tilpasse reklame individuelt etter hva du har søkt på nett. Anonymkode: b70fd...0c4 2
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #17 Skrevet 26. november 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om du må godkjenne nå for å få lest innboksen din, trenger du ikke å bruke enheten mer Anonymkode: 860ca...16b Takk for svar Er det epostkontoen som er enheten? Jeg var redd for at det var pc-en min de ville ha tilgang til Anonymkode: d8e77...c63
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #18 Skrevet 26. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt uproblematisk,akkurat det samme registreres overalt,som VG og alle andre aviser,gjelder ikke bare mail dette,de samler info for å tilpasse reklame individuelt etter hva du har søkt på nett. Anonymkode: b70fd...0c4 Tusen takk for informasjon og råd Anonymkode: d8e77...c63
Salvie Skrevet 26. november 2018 #19 Skrevet 26. november 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for gode råd! Da tenker jeg at jeg bør unngå å logge inn på den epostadressen igjen. Sist jeg brukte den (for ca 1/2 år siden) kom det ikke noen slik beskjed. Anonymkode: d8e77...c63 Du kan jo forsøke å administrere valgene dine først og se om du slipper å godta. 1
Salvie Skrevet 26. november 2018 #20 Skrevet 26. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er helt uproblematisk,akkurat det samme registreres overalt,som VG og alle andre aviser,gjelder ikke bare mail dette,de samler info for å tilpasse reklame individuelt etter hva du har søkt på nett. Anonymkode: b70fd...0c4 Det er overhodet ikke uproblematisk. Du selger ikke sjela di for 5,50. At du må godta at noen ser posisjonen din når du leser vg er bare tull. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå